Situatie Midden-Oosten

CvD

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door CvD »

Mister schreef: 14 mei 2025, 21:38
Bourdon16 schreef: 14 mei 2025, 21:35 Nee hoor. Het mag schuren.
Een demonstrant een tik geven heet in Katwijk 'schuren'?
Nee een pak op falie heet dat op zijn kattuks.
DDD

Bericht door DDD »

Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Al vind ik demonstreren bij een kerkdienst ook wel een wat kwalijke ontwikkeling.
CvD

Bericht door CvD »

Mister schreef: 14 mei 2025, 21:29
CvD schreef: 14 mei 2025, 20:55
Bourdon16 schreef: 14 mei 2025, 20:50 Ik hoop dat ze die haatbaarden en pallie-knuffelaars flink aangepakt hebben.
Die worden best aangepakt daar in Katwijk. Krijg net wat filmpjes een foto's door. Maar dat kan je wel aan die jongens overlaten.
Ben er geboren een getogen een zie vele bekende.
Eigenrichting? Dat is strafbaar.
Misschien had burgemeester Visser gewoon moeten verbieden en geen noodvoordering moeten afkondigen. Dan had er niets aan de hand geweest een had je ze bij het einde van de n206 op kunnen vangen. Er is een dienst in de nieuwe kerk. Vervolgens komen er rel Palestijnse betogers op af. Op geroepen door een haad prediker.
Dan is het actie reactie wat je gewoon kan verwachten. Zaltbommel is een school voorbeeld Scheveningen precies de zelfde mensen. Kortom lekker weg kijken een doorgaan dan maar.
helma

Bericht door helma »

Er is recht op demonstratie. Deze demonstratie was aangekondigd.
De politie moet het demonstratierecht beschermen. Als dan mensen (sommigen met bivakmuts) de demonstranten belagen en verhinderen in hun demonstratierecht dan moet er ingegrepen worden conform het recht.
Wat het onderwerp dan ook is.

Wij hebben de politie ook wel eens gevraagd in te grijpen toen onze demonstratie hinder ondervond van tegenprotesters. Dat zijn ze verplicht.
DDD

Bericht door DDD »

Dat vind ik ook. Maar ik vind het niet wijs om te demonstreren naast een kerk waar een herdenkingsbijeenkomst plaatsvindt. De burgemeester had de betrokken demonstranten ook kunnen verwijzen naar het plein bij de vuurtoren. Daar hadden ze leuke plaatjes kunnen schieten.
helma

Bericht door helma »

Je hebt (officieel...) het recht om binnen gehoor- en gezichtsafstand te staan waartegen je demonstreert.
CvD

Bericht door CvD »

DDD schreef: 14 mei 2025, 22:20 Dat vind ik ook. Maar ik vind het niet wijs om te demonstreren naast een kerk waar een herdenkingsbijeenkomst plaatsvindt. De burgemeester had de betrokken demonstranten ook kunnen verwijzen naar het plein bij de vuurtoren. Daar hadden ze leuke plaatjes kunnen schieten.
Juist @DDD dat had zeker een goede plek geweest.
DDD

Bericht door DDD »

helma schreef: 14 mei 2025, 22:25 Je hebt (officieel...) het recht om binnen gehoor- en gezichtsafstand te staan waartegen je demonstreert.
Ik ben niet deskundig, maar ik vind dat bij kerkdiensten en herdenkingsbijeenkomsten moreel niet juist. En trouwens, bij de Nationale dodenherdenking in Amsterdam was er ook geen ruimte voor protesten op gehoorsafstand, toch?

Op grond van artikel 20 van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten mogen demonstraties ook geen haatgevoelens propageren, gebaseerd op nationale afkomst, ras of godsdienst, die aanzetten tot discriminatie, vijandigheid of geweld. Dat lees ik op de website van het CRM. Geen idee of dat in dit geval aan de orde was.
Henk J

Bericht door Henk J »

Mijn ervaring met demonstraties (beperkt tot boerendemonstraties en de mars voor het leven) is dat je als je een beetje brutaal bent gewoon bijkans de vrije hand krijg. Niet dat ze bij de mars voor het leven brutaal waren maar op de boerendemonstraties voelde jij je de baas ipv de politie, die geven de macht dan gewoon weg. Kwaadwillenden, en die zitten overal, pakken die ruimte.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Hoogzwangere kolonist doodgeschoten op Westoever

Op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever is een zwangere Israëlische vrouw om het leven gekomen nadat ze was beschoten in haar auto. Haar man raakte lichtgewond. De baby is volgens Israëlische media in het ziekenhuis alsnog gehaald. Het kind zou in slechte toestand verkeren.

De vrouw van 30 en haar man van 40 uit de nederzetting Bruchin waren volgens mediaberichten onderweg naar het ziekenhuis voor de geboorte van hun vierde kind. Hun auto werd onder vuur genomen op de weg tussen hun woonplaats en een andere nederzetting. Toen hulpdiensten arriveerden leefde de vrouw nog, haar man probeerde het bloeden te stoppen.

Het Israëlische leger heeft een klopjacht geopend op de dader.

Bron: NOS

Het offensief van de IDF tegen deze barbaarse terroristen is dus nog steeds nodig.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

J.C. Philpot schreef: 15 mei 2025, 06:58 Hoogzwangere kolonist doodgeschoten op Westoever

Op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever is een zwangere Israëlische vrouw om het leven gekomen nadat ze was beschoten in haar auto. Haar man raakte lichtgewond. De baby is volgens Israëlische media in het ziekenhuis alsnog gehaald. Het kind zou in slechte toestand verkeren.

De vrouw van 30 en haar man van 40 uit de nederzetting Bruchin waren volgens mediaberichten onderweg naar het ziekenhuis voor de geboorte van hun vierde kind. Hun auto werd onder vuur genomen op de weg tussen hun woonplaats en een andere nederzetting. Toen hulpdiensten arriveerden leefde de vrouw nog, haar man probeerde het bloeden te stoppen.

Het offensief van de IDF tegen deze barbaarse terroristen is dus nog steeds nodig.
Afschuwelijk bericht. En natuurlijk zijn er altijd mensen die zeggen: ja maar Israel.

Ik scrolde even door het MO-blog van de NOS. Jammer maar niet verrassend dat men bij het bericht over de aanval op het Europese ziekenhuis vergeet te melden dat de broer van Sinwar, Mohammed, de de facto leider van Hamas sinds de dood van Yahya, zich daar schuilhield.
Ziekenhuizen en ambulances zijn immers een geliefde plek om je te bevinden. Overigens is dat X-account de moeite waard om eens door te scrollen (ook mogelijk als je zelf geen X hebt).

Twee berichten verder in het NOS blog een vermelding dat Nederland 10 miljoen euro reserveert voor nieuwe waterleidingen. ''Ontziltingsinstallaties en waterleidingen zijn verwoest, waardoor het steeds lastiger wordt om aan water te komen.'' Verwoest, ja, zo kunnen we het ook noemen.

Ik word er moedeloos van.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik word moedeloos van dit topic.
Sommigen vinden dat alleen Israëlische slachtoffers medelijden verdienen. De Palestijnen moeten maar weg, naar elders, naar een ander land. De haat sijpelt door de berichten, waarbij feiten niet van belang lijken te zijn.

Het is voor mij weer een bewijs dat in reformatorische kring selectief wordt omgegaan met naastenliefde.

En ja, ik vind het net zo verschrikkelijk dat er een gezin werd beschoten en dat de zwangere vrouw het niet overleefd heeft. Maar daar gaat mijn bericht niet over.
parsifal

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 15 mei 2025, 07:44
J.C. Philpot schreef: 15 mei 2025, 06:58 Hoogzwangere kolonist doodgeschoten op Westoever

Afschuwelijk bericht. En natuurlijk zijn er altijd mensen die zeggen: ja maar Israel.

Ik scrolde even door het MO-blog van de NOS. Jammer maar niet verrassend dat men bij het bericht over de aanval op het Europese ziekenhuis vergeet te melden dat de broer van Sinwar, Mohammed, de de facto leider van Hamas sinds de dood van Yahya, zich daar schuilhield.
Ziekenhuizen en ambulances zijn immers een geliefde plek om je te bevinden. Overigens is dat X-account de moeite waard om eens door te scrollen (ook mogelijk als je zelf geen X hebt).

Twee berichten verder in het NOS blog een vermelding dat Nederland 10 miljoen euro reserveert voor nieuwe waterleidingen. ''Ontziltingsinstallaties en waterleidingen zijn verwoest, waardoor het steeds lastiger wordt om aan water te komen.'' Verwoest, ja, zo kunnen we het ook noemen.

Ik word er moedeloos van.
Dit is afschuwelijk. Echter, zeker op de Westbank gaat vanuit Israel veel mis. Ik heb Unicef (als een van weinige VN organisaties) hoog staan en hun rapporten over Westbank zijn echt zorgbarend. Natuurlijk is het aantal dode kinderen vertekenend omdat daar iedereen onder 18 onder valt, ook zeventienjarigen met wapens, maar de verhoudingen tussen aantal gedode Palestijnen en Israelis zijn op Westoever echt scheef.

De barbaren bevinden zich aan beide kanten en als anderen daar slachtoffer van worden is dat een ramp.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
CvD

Bericht door CvD »

https://www.allesoverkatwijk.nl/nieuws/ ... VC6mPVZ1hA

Kortom burgemeester Visser had gewoon moeten verbieden. Een ja er is demonstratie recht. Maar tijdens de Corona werden er ook rechten buiten spel gezet door middel van avondklokken een bezoeken bij stervende in de ziekenhuizen en verpleeghuizen.
Zodat hele familie nog met onverwerkte trauma's lopen omdat ze niet een fatsoenlijke afscheid hebben kunnen nemen.
Plaats reactie