Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Geplaatst: 20 jan 2021, 17:43
Volgens mij is er echt wel verschil in de prediking toen en nu.
Toch zijn de ruime predikers er nog wel hoorForummer schreef:Volgens mij is er echt wel verschil in de prediking toen en nu.
Natuurlijk is er verschil, ook de luisterhouding zal verschillend zijn.Forummer schreef:Volgens mij is er echt wel verschil in de prediking toen en nu.
Forummer schreef:Mooi!
Heb zelf een dagboek van Spurgeon. Van Ryle ook eens een boek gelezen.
Too many Christians have been led to believe that loving neighbor means affirming and embracing the edicts of the government, no questions asked. (...) We must not let our current climate of fear and social distance define love for us.
Bron: https://founders.org/2021/01/30/strong- ... t-of-love/To get specific, love for God and love for neighbor includes a command gather for worship, to sing God’s praises in public, to show hospitality, to greet one another with holy affections, to move towards one another in love, and not to adopt habitually a lifestyle that moves away from others. All of these acts of love are biblical imperatives. They are commands of Christ that stand firm even when—no, especially when—the world panics over death and disease.
Yes, it is loving to wear a mask as a tool that serves others in confined spaces and times. I am not denying the place of masks, or vaccines, etc. But when affirming all the governor says, no questions asked, becomes the new standard of morality, then we have moved far away from biblical love. Indeed, we need remind ourselves what Scripture says about biblical love, and when we do that, we may just begin to realize how much our current habits of life and definitions of love have been shaped by the world and not the Word.
But don’t take my word for it. Go back to the Bible and consider what Christ-like, sacrificial, cross-carrying love looks like. What would such a resurrection-conscious love look like in a world that teaches us round-the-clock to save our lives and the lives of others by means of man-made policies and “medically-proven” PPE’s. Is it possible that such emphases might misshape the gospel and what it means to be a disciple? I believe so. As Jesus said, “For whoever would save his life will lose it, but whoever loses his life for my sake will find it.” (Matthew 16:25)
Kun je iets meer over spreker en onderwerp vertellen?Hoopvol schreef:Een getuigenis die het beluisteren waard is: https://youtu.be/6vMc5QZ0uio
Natuurlijk. In een vlog heeft Arjan Baan een gesprek met Theo Markwat. Het gaat over het vertrouwen op God wat Theo heeft. Die man geeft een mooi, jaloersmakend getuigenis.John Galt schreef:Kun je iets meer over spreker en onderwerp vertellen?Hoopvol schreef:Een getuigenis die het beluisteren waard is: https://youtu.be/6vMc5QZ0uio
Een traditie die vele mensen een belangrijk deel van het Evangelie laat zien.Traditie is ook dat bij een keizerlijke begrafenis de rouwstoet stil staat voor de dichte deur van de grafkelder. De ceremoniemeester klopt op de deur en hoort de vraag: "Wie verlangt binnen te treden?", waarop hij antwoordt: "Zijne Apostolische Majesteit de Keizer." Er volgt geen reactie, waarna opnieuw op de deur moet worden geklopt. "Wie verlangt binnen te treden?" "Zijne Majesteit de Koning." Wanneer er weer geen reactie volgt, wordt nogmaals geklopt. Dezelfde vraag wordt dit keer beantwoord met "Een arme zondaar", waarop de deur wordt geopend.
Mooi!!parsifal schreef:Gisteren haalde de predikant in een preek vanuit Londen de volgende traditie bij begrafenissen van Habsburgse keizers aan.
Van de Nederlandse wikipedia:Een traditie die vele mensen een belangrijk deel van het Evangelie laat zien.Traditie is ook dat bij een keizerlijke begrafenis de rouwstoet stil staat voor de dichte deur van de grafkelder. De ceremoniemeester klopt op de deur en hoort de vraag: "Wie verlangt binnen te treden?", waarop hij antwoordt: "Zijne Apostolische Majesteit de Keizer." Er volgt geen reactie, waarna opnieuw op de deur moet worden geklopt. "Wie verlangt binnen te treden?" "Zijne Majesteit de Koning." Wanneer er weer geen reactie volgt, wordt nogmaals geklopt. Dezelfde vraag wordt dit keer beantwoord met "Een arme zondaar", waarop de deur wordt geopend.