Schrikken hè , ook van de inhoud denk ik zoAnder schreef:Grut, wat een taalgebruik, hij zou zo een ban hebben op RF.PvS schreef: Voorts roept de profeet met verheffing van stem uit 'Hoor eens!' of 'Hei daar!'. Want de traagheid (lamlendigheid) van de mensen, is zo groot, dat het erg moeilijk is om hen in de benen te krijgen. Ze beseffen namelijk niet hun armoede, ook al lijden ze honger. Ze verlangen niet naar het eten, dat ze zozeer nodig hebben. Vandaar, dat het nodig is om door aanhoudend luid te roepen die stommerikken heen en weer te schudden. En meer dan schandelijk en onbeschaamd is dan ook de luiheid van hen, die voor deze aansporing doof zijn, en die — na flink aangespoord te zijn — nog steeds toegeven aan hun traagheid (doorgaan met hun lamlendige houding). De uitnodiging is voorts algemeen. Want er is niemand, die deze 'wateren' niet nodig heeft, en voor wie Christus niet nodig is. En daarom, allen — zonder onderscheid — worden hier uitgenodigd. Er wordt hier geen rekening gehouden met iemands persoonlijkheid. De mensen zijn er echter zo diep-ellendig aan toe, dat ze — ofschoon ze wel weten Christus nodig te hebben — manieren uitdenken, waardoor ze van deze weldaad verstoken blijven. Ze geloven liever in de duivel, die verschillende afweermiddelen aan de hand doet, dan gehoor te geven aan deze vriendelijke uitnodiging.

Ander schreef
Ja eigenlijk wel...je zou op zijn minst mij uit kunnen leggen waarom Jes 55 en Ps 42 volgens jou en de kanttekenaars over dezelfde dorstige(n) spreken. Dat kan toch een ieder zien dat dat niet waar is.Vind je het toch niet erg dat ik me wel aan de kanttekeningen houd?
Vind je het erg dat ik mij bij Calvijn ,Erskine's en Boston houd ?