Het ligt eraan hoe het gezegd wordt,ik sprak eens iemand die onder de prediking van Ds van der Poel (OGG)was opgegroeid.Afgewezen schreef:Daarom ben ik ook altijd een beetje allergisch voor dit soort uitspraken: dat er genade is voor de grootste der zondaren etc. Want dan voel je al aan: die zondaar moet dan wel aan een bepaalde kwalificatie voldoen, nl. dat hij zich de grootste der zondaren voelt.caprice schreef:Dat God het aanbiedt aan verloren zondaren, houdt in dat deze zondaren bewust zijn van hun verlorenheid.
M.a.w. het klinkt heel gunnend, maar het is heel beperkend.
Ze wist nog te vertellen dat deze predikant tegen haar als kind zei:Wanhoop maar nooit hoor kind als het voor de dominee kon kan het voor jou zeker. Kijk dan is het wel echt gunnend.
@caprice ben jij het dan niet eens met mijn citaten uit een eerdere posting ?,Ds Kersten was het hier wel mee eens.
Helemaal mee eens, lees nog maar eens "De kennis der Zaligheid`van Fisher en de Erskine`s Dl 2 Par 85 punt 33 en 42
Citaat:
33. Aan wie wordt Hij aangeboden?
Hij wordt ons aangeboden, als mannen en vrouwen van Adams geslacht, in tegenstelling tot de engelen die gevallen zijn.
42 Wat zou het gevolg zijn, als er in het welgemeend aanbod van het Evangelie enige uitzondering gemaakt werd ?
Het gevolg zou zijn, dat de dienaren van het Evangelie aan hen die van het aanbod van het Evangelie uitgezonderd zouden worden, evenmin Christus konden aanbieden als aan de gevallen engelen, aan wie na hun val nooit geen aanbod meer gedaan zal worden.