Ik zoek een boek...

Mister
Administrator

Re: Ik zoek een boek...

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:
Mister schreef:
Ergens natuurlijk droevig dat dit boek verschijnt.
Inderdaad, tenslotte is 175 jaar afscheiding nou niet direct een jubileum dat je graag herdenken wilt...
Er is veel gereageerd... Maar blijft Martha bij haar standpunt?
Door al dat gereageer wordt de aandacht meesterlijk afgeleidt van wat ik eigenlijk opmerkte
aangaande het herdenken... Mijns inziens (hè weer dat individuele, je zou er hier haast een tik van meekrijgen!)
is het juist goed om de grote daden des Heeren in gedachtenis te houden en het navolgende geslacht
te vertellen de wonderwerken des Allerhoogsten.
Hervormden (en ook anderen?) kunnen de Afscheiding moeilijk als een vreugdevol iets zien wat we moeten herdenken. Het is erg genoeg dat het gebeurd is.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:
Mister schreef:
Ergens natuurlijk droevig dat dit boek verschijnt.
Inderdaad, tenslotte is 175 jaar afscheiding nou niet direct een jubileum dat je graag herdenken wilt...
Er is veel gereageerd... Maar blijft Martha bij haar standpunt?
Door al dat gereageer wordt de aandacht meesterlijk afgeleidt van wat ik eigenlijk opmerkte
aangaande het herdenken... Mijns inziens (hè weer dat individuele, je zou er hier haast een tik van meekrijgen!)
is het juist goed om de grote daden des Heeren in gedachtenis te houden en het navolgende geslacht
te vertellen de wonderwerken des Allerhoogsten.
Hervormden (en ook anderen?) kunnen de Afscheiding moeilijk als een vreugdevol iets zien wat we moeten herdenken. Het is erg genoeg dat het gebeurd is.
Erg is ook niet goed om te zeggen. Er is er Eén die de kerkgeschiednis schrijft.
Dwars door alle menselijke fouten heen.
Natuurlijk was de afscheiding op zich geen zaak van vreugde.
Maar ziende op de vrucht mogen we toch zien dat de Heere ook de voor ons zo krom
lijkende wegen rijk wilde zegenen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Kortom... allemaal opheffen en aansluiten bij de PKN :)
Naar de GG juist, dat is de oudste. :)
:haha je blijft lachen hier :OO3
104 jaar (GG) is wel flink wat ouder dan 7 (PKN en HHK). :)
En de CGK is van 1892 dus 119 jaren oud.....maar wat zegt leeftijd ? Wordt het Woord van God nog gezien als alles bepalend, dat is de norm. Dat zie ik in delen van de GG/PKN/OGG/GGiN/HHK/CGK. En dat is iets om dankbaar voor te zijn en om te huilen voor die delen van de GG/PKN/OGG/GGiN/HHK/CGK. die niet Gods Woord alles bepalend vinden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
albion

Bericht door albion »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
Hendrikus schreef:
Tiberius schreef:
Naar de GG juist, dat is de oudste. :)
:haha je blijft lachen hier :OO3
104 jaar (GG) is wel flink wat ouder dan 7 (PKN en HHK). :)
En de CGK is van 1892 dus 119 jaren oud.....maar wat zegt leeftijd ? Wordt het Woord van God nog gezien als alles bepalend, dat is de norm. Dat zie ik in delen van de GG/PKN/OGG/GGiN/HHK/CGK. En dat is iets om dankbaar voor te zijn en om te huilen voor die delen van de GG/PKN/OGG/GGiN/HHK/CGK. die niet Gods Woord alles bepalend vinden.
:oO :oO begrijp ik niet, wat er dikgedrukt staat. Alleen Gods Woord is toch bepalend?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
huisman

Bericht door huisman »

Ik zoek een meditatief/prekenboek over het Bijbelboek Ezra. Wie heeft er tips?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
henriët

Bericht door henriët »

huisman schreef:Ik zoek een meditatief/prekenboek over het Bijbelboek Ezra. Wie heeft er tips?
moet het een boek zijn, ik weet wel een prekenserie over Ezra. Daar kan ik je wel aan helpen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

henriët schreef:
huisman schreef:Ik zoek een meditatief/prekenboek over het Bijbelboek Ezra. Wie heeft er tips?
moet het een boek zijn, ik weet wel een prekenserie over Ezra. Daar kan ik je wel aan helpen.
Ergens vaag kan ik me herinneren van J. van 't Hul weleens iets gehoord te hebben over richters, profeten e.a. in het Oude Testament. Hier zal vast wel een boekje van zijn verschenen...wellicht even googlen/bezoek boekhandel?!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Schemerlichtje schreef:
henriët schreef:
Ergens vaag kan ik me herinneren van J. van 't Hul weleens iets gehoord te hebben over richters, profeten e.a. in het Oude Testament. Hier zal vast wel een boekje van zijn verschenen...wellicht even googlen/bezoek boekhandel?!
Hij heeft iig boeken geschreven over Jona en Samuel. Die zijn verkrijgbaar via boekwinkeltjes.nl, maar daar zag ik niets over Ezra van zijn hand.
huisman

Bericht door huisman »

henriët schreef:
Het liefst een boek of een schets van één of andere mannen/vrouwen/jeugverenigingsbond. Er is over Ezra blijkbaar niet veel gemediteerd. :hum

Ik heb een goede tip pre PB gekregen:Ds W.Van Gorsel - TERUGKEER EN WEDEROPBOUW 8 meditaties over Ezra. Is tweedehands eenvoudig te krijgen. Bedankt JGW :super
vlinder

Bericht door vlinder »

Ik zoek het boek:
man en vrouw in een revolutionaire tijd van Dr. W. Aalders.
Ik kan het nergens vinden, maar sommigen hier kunnen soms beter zoeken dan ik.
Volgens mij is het niet meer verkrijgbaar.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

welk boek adviseer je iemand die:
- wel min of meer kerkelijk is opgevoed
- daar als puber de brui aan heeft gegeven
- nu weer langzaamaan "terugkomt"
- de bijbel weer leest
- bezig is met de brieven van Paulus en graag een uitleggend boek erbij wil lezen
- eenvoudig dus en geen moeilijk taalgebruik, want dat haakt ze meteen al af....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

MarthaMartha schreef:welk boek adviseer je iemand die:
- de bijbel weer leest
- bezig is met de brieven van Paulus en graag een uitleggend boek erbij wil lezen
- eenvoudig dus en geen moeilijk taalgebruik, want dat haakt ze meteen al af....
Om eerlijk te zijn zou ik zo iemand adviseren om (nog) niet de brieven van Paulus te lezen.
Wil zo iemand dat wel, dan is die ook in staat om de serie 'Voor u geschreven...' tot zich te nemen.
http://www.debanier.nl/Boeken/385/De_brief_aan_Efeze
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

'De vriendelijkste brief' van Ds. R. van Kooten bijvoorbeeld?
helma

Bericht door helma »

Mister schreef:'De vriendelijkste brief' van Ds. R. van Kooten bijvoorbeeld?
ja idd.
die heb ik wel te leen.

En van Ds P de Butter de Filippenzenbrief

Je kan ook adv "Terug naar God" van Ds Kaptein
Marieke

Bericht door Marieke »

MarthaMartha schreef:welk boek adviseer je iemand die:
- de bijbel weer leest
Misschien wat boekjes van ds. van Ruitenburg? Erg eenvoudig
Plaats reactie