De wederkomst van Christus.

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Dat bedoel ik nou.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Volgens mij gaat het hier ontzettend off-topic
Dan veranderen we toch de titel van de topic? ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Robert

Bericht door Robert »

Het topic is: verlang je naar de wederkomst.
Als onbekeerdheid een verlangen naar de wederkomst in de weg staat is dat on-topic.
Egbert

Bericht door Egbert »

Even een rustpauze inlassen en we gaan allemaal de preekvan ds. Vreugdenhil beluisteren die op prekenweb staat en wel de preek over Romeinen 8 vers 35a en gaan dan verder met deze discussie, preek heeft veel raakvlakken [i.i.g. het eerste punt, de rest beluister ik morgenochtend wel] Beloofd?
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
Even een rustpauze inlassen en we gaan allemaal de preekvan ds. Vreugdenhil beluisteren die op prekenweb staat en wel de preek over Romeinen 8 vers 35a en gaan dan verder met deze discussie, preek heeft veel raakvlakken [i.i.g. het eerste punt, de rest beluister ik morgenochtend wel] Beloofd?
Laat die er nou net niet meer op staan......... Hij wilde nog eens over die prachtige tekst ('Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus?)' preken en heeft ons toen een mooie serie over Abraham gegeven! Ook aanbevelenswaardig en zeer leerzaam voor het dagelijks leven!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Egbert

Bericht door Egbert »

Zet hem er direct weer op. This is an order.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Ik kan helemaal invoelen met Tukkertje en Barryvrouw. Heb respect dat ze eerlijk zeggen dat ze onbekeerd zijn. Mensen die zeggen dat ze bekeerd zijn, maar in hun levenswandel daar niet van getuigen in zowel woord (waarschuw je anderen voor het verderf?) als daad (doe je met de wereld mee?) moeten jullie terecht niet veel van hebben.
Oops, Refojongere, waar vind jij terug hoe het met mijn persoonlijk leven staat? Graag zou ik een reactie van je krijgen.

Ik discussieer op osw en kan hier helaas mijn persoonlijke situatie niet over de lippen krijgen. Een gemis? een gebrek? Hou het er liever op dat ik bepaalde dingen niet zou willen delen met de onbekende osw-er.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door Robert
Het topic is: verlang je naar de wederkomst.
Als onbekeerdheid een verlangen naar de wederkomst in de weg staat is dat on-topic.
Topic: verlang je er naar ja of nee?
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Ik kan helemaal invoelen met Tukkertje en Barryvrouw. Heb respect dat ze eerlijk zeggen dat ze onbekeerd zijn. Mensen die zeggen dat ze bekeerd zijn, maar in hun levenswandel daar niet van getuigen in zowel woord (waarschuw je anderen voor het verderf?) als daad (doe je met de wereld mee?) moeten jullie terecht niet veel van hebben.
Oops, Refojongere, waar vind jij terug hoe het met mijn persoonlijk leven staat? Graag zou ik een reactie van je krijgen.

Ik discussieer op osw en kan hier helaas mijn persoonlijke situatie niet over de lippen krijgen. Een gemis? een gebrek? Hou het er liever op dat ik bepaalde dingen niet zou willen delen met de onbekende osw-er.
Even leentjebuur gespeeld bij ander topic en daar Barrywomen laat je meer zien dan je wil. Lees maar mee:
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw

Ik heb 7 weken, waarvan 1 of 2 weken op een camping om te evangeliseren en recreeren met kinderen, tieners en ouders. En dan nog met mijn man weg. En verder???.... Ik geniet van alle 7 weken
Als je gaat evangeliseren op een camping moet je toch iets weten waarvoor je evangeliseert en waarom je evangeliseert. Je kan niet zeggen "mensen je moet je bekeren en zelf onbekeert zijn/blijven. Dus ben ik toch weer gerustgesteld in jouw. Fijn

england

Bericht door england »

En volgens mij is evangeliseren praten met onbekende mensen, misschien wel onbekender dan OSW-ers...
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Als we gedoopt zijn, hebben we geen recht om onbekeerd te zijn. We behoren God toe. We zijn geschapen tot Zijn eer. En als we dan zeggen dat we Hem niet kennen is dat een vertreding van Christus' bloed. Een verloochening van de eerste orde. Het bloed van Christus onrein achten door niet te geloven dat het ook voor ons persoonlijk is. Het is de grootste belediging voor Jezus die je je kunt indenken. En als we dan de woorden van de zaligmaker horen: "Petrus, de satan heeft u zeer begeerd te ziften als de tarwe, maar ik heb voor u gebeden dat uw geloof niet ophoude." Dan houd je toch geen droge ogen van die zondaarsliefde?

We kunnen er van alles proberen tussen te schuiven, maar het enige wat aan genade voorafgaat, is Gods barmhartigheid.
Je plaatst dit midden in een discussie over evangeliseren, is dit het verhaal waarmee je de straat op zou willen?
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door limosaJe plaatst dit midden in een discussie over evangeliseren, is dit het verhaal waarmee je de straat op zou willen?
De zin waar het antwoord in te vinden is, heb je net niet gequoot.
Praat ik hier op straat????
Nee, oké, ik probeer je maar zo goed mogelijk te begrijpen . . .
Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door england
En volgens mij is evangeliseren praten met onbekende mensen, misschien wel onbekender dan OSW-ers...
Nee hoor, die ga ik zien als ik met ze praat. Voor mij iets makkelijker. Voor een ander werkt een forum prettiger.
Plaats reactie