SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

JolandaOudshoorn

Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!

Bericht door JolandaOudshoorn »

Juliie hebben helemaal gelijk :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
henriët

Bericht door henriët »

JolandaOudshoorn schreef:Juliie hebben helemaal gelijk :super
wat een luxe hè, dat we thuismoeder zijn :hum
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
huisman

Bericht door huisman »

JolandaOudshoorn schreef:
henriët schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Bij ons komt zo'n leuke buitenschoolse opvang, dat ik spontaan wil gaan werken om mijn kinderen daar naar toe te laten gaan
ben je mal joh meid, het beste plekje is toch echt thuis hoor!
ze kunnen het aantrekkelijk maken, maar de moederliefde en warmte en aandacht missen ze!
Tja... dat is ook weer zo. Alleen, lijken ze daar na schooltijd niet altijd evenveel behoefte aan te hebben. Zooblief blijft meestal op het schoolplein hangen, dochterlief gaat graag spelen bij vriendinnetje en ma-lief zit met al haar moederliefde en warmte en aandacht alleen thuis :jongle
Maar je zit er wel gereed om al je moederliefde en warmte te geven als je kinderen er behoefte aan hebben ....en dat kan geen enkele buiten/binnen/tussen/na/voorschoolse opvang ze geven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Bericht door helma »

ik vond het vroeger vréselijk als ik thuiskwam van school en m'n moeder was er niet!
En toen zat ik al op het Voortgezet Onderwijs.
Het gebeurde bijna nooit...hooguit een keer winkelen in Veenendaal.
maar 't huis was gewoon leeg als je moeder er niet was....

en 's avonds was ze een keer in de week naar zang en om de week naar de zendingskrans
en dat was helemaal erg...dan was er thuis niks aan.

(en ik heb begrepen van de vrouw van een onze forummers dat ze thuis niet eens koffie drinken als zij er een avond niet is...) :huhu
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:ik vond het vroeger vréselijk als ik thuiskwam van school en m'n moeder was er niet!

en 's avonds was ze een keer in de week naar zang en om de week naar de zendingskrans

(en ik heb begrepen van de vrouw van een onze forummers dat ze thuis niet eens koffie drinken als zij er een avond niet is...) :huhu
sjonge en dat heeft dan zoveel vaart in zich..
en dan niet eens koffie :jongle
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Guppy3

Bericht door Guppy3 »

Orchidee schreef:
Bloempje28 schreef:Ik hoorde op de radio vandaag dat de SGP in zijn partijprogramma heeft geopperd flink te willen bezuinigen op kinderopvangtoeslag.

http://www.sgp.nl/Page/nctrue/sp685/let ... index.html

Ik snap het beleid... moeders thuis, zelf je kinderen opvoeden... maar of dit nou in deze tijd ook pratisch goed in te vullen is??? Ik denk het niet! Hoe moet het dan met al die gezinnen die afhankelijk zijn van een tweede inkomen, omdat het in deze economie gewoon onmogelijk is om een huis op 1 hypotheek te kopen?? Of je moet een vet salaris hebben, maar de modalers kunnen dit echt niet op 1 loon.
Zonder deze toeslag wordt het alleen maar onmogelijk om te werken.
En wat is er op tegen om 1 of 2 dagen te werken omdat je het geld nodig hebt? Het kan daarbij ook heel verfrissend en juist goed zijn om er daarna weer helemaal voor je kinderen te kunnen zijn. Ik voelde me zo geisoleerd toen ik fulltime thuis zat, ik werd er gewoon heel depri van! En als je merendeel thuis bent geef je de opvoeding echt niet uit handen.

Mijn vraag is: hoe reeel is het van de SGP om hierop te willen bezuinigen in een tijd waarin elke werkende man/vrouw nodig is om het hoofd boven water te houden??
Moet je dan perse een dure hypotheek nemen...in een flatje beginnen, met 2e hands spulletjes, is ook niets mis mee...
Als we tegenwoordig gaan trouwen moet het allemaal, helemaal naar onze zin en smaak zijn...
Huren is ook een optie...
En is het wel echt zo dat we samen moeten werken om " rond te komen"...
Tot nu toe ken ik alleen mensen die samen werken, voor materiele en luxe dingen, en niet omdat ze anders niet kunnen "rondkomen"...

De kop is fout.
SGP halveert de subsiedie aan de commerciele kinderopvang en steekt dat geld in de kinderopvang thuis.
Door de moeder dus, of eventuele andere familieleden.
Per saldo gaat het kostwinnergezin hier dus van profiteren.
En creeren we hier een goede thuissituatie, het gezin, de hoeksteen van de samenleving.
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:ik vond het vroeger vréselijk als ik thuiskwam van school en m'n moeder was er niet!

Heel herkenbaar..geen koffie :haha
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Bericht door helma »

huisman schreef:

Heel herkenbaar..geen koffie :haha
ik had het inderdaad over jouw vrouw :langue
Bloempje28

Bericht door Bloempje28 »

vlinder schreef:
Bloempje28 schreef:
memento schreef:
Bloempje28 schreef:Huren is niet goedkoper, ook niet in het noorden. mijn tante betaald meer huur dan wij aan hypotheek in een zelfde soort huis. Weggegooid geld dus!
Onzin! Hier in de randstad heb je prachtige appartementen met 3 slaapkamers voor 450 EUR per maand. Of van 550 tot 650 EUR per maand mooie ruime eensgezinswoningen, met nog recht op huursubsidie ook.

Voor mensen die echt goedkoop willen zitten, kan je voor 325 EUR per maand in een flatje met 2 slaapkamers.
Huisje van E325 krijg je niet met een modaal inkomen. en waar je ook geen gezin kan stichten!! En E500,- betaal je ook ongeveer als je koopt, maar met een modaal inkomen hou je niet veel over als je al de vaste lasten er dan vanaf trekt.
Huren is echt een betere optie als je het arm hebt. Dat is beter te verkiezen dan in een koophuis te gaan wonen met weinig ruimte, maar omdat huren te min is, of omdat je per saldo na jaren niets overhoudt. Mijn ervaring is dat je door te huren kunt sparen zodat je later een huis wat makkelijker kunt kopen.

Daarnaast zou ik het net als mister waarderen als je minder spreekt van kinderen nemen of gezin stichten. De eerste hint van Mister kwam bij jou misschien niet zo duidelijk over. Ik zal het anders zeggen: ik wilde dat ik met je mocht ruilen. Ik thuis als moeder, jij mijn werk....
In mijn reacties heb je het woord 'nemen' niet kunnen lezen en een gezicht 'stichten' lijkt me een hele normale christelijke uitdrukking!
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

caprice schreef:
Mister schreef:
caprice schreef:De gemiddelde wachttijd in Barneveld is toch echt 6 jaar voor een huurwoning.
Ook al weer niet waar. Wij konden er een huis krijgen na 1 jaar en 8 maanden (2005-2006)
Was dit particulier of via een zgn ' woonstichting' ?

Vier jaar ingeschreven gestaan zonder enig succes.
Particulier is er genoeg te krijgen, maar erg duur.
Particulier was de wachttijd twee zaterdagkranten. Via de woningstichting 1 jaar en 8 maanden.
caprice

Bericht door caprice »

Mister schreef:
caprice schreef:
Mister schreef:
caprice schreef:De gemiddelde wachttijd in Barneveld is toch echt 6 jaar voor een huurwoning.
Ook al weer niet waar. Wij konden er een huis krijgen na 1 jaar en 8 maanden (2005-2006)
Was dit particulier of via een zgn ' woonstichting' ?

Vier jaar ingeschreven gestaan zonder enig succes.
Particulier is er genoeg te krijgen, maar erg duur.
Particulier was de wachttijd twee zaterdagkranten. Via de woningstichting 1 jaar en 8 maanden.
Oke. Dat bericht schreef mijn vrouw dus via mijn account (gelukkig zijn man en vrouw een), maar in dezelfde tijd heeft zij ook ingeschreven gestaan. Hoe valt het dan te verklaren dat zij geen woning kreeg?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
refo

Bericht door refo »

henriët schreef:
Luther schreef:
refo schreef:Ik blijf volhouden: het is in NL noodzakelijk dat er meer dan 1 inkomen is in een gezin. Het is anders haast niet te doen. En dan ga ik uit van de Randstad.
Sorry, maar dit is een statusprobleem.
Ontzeg jezelf en je gezin allerlei luxe, en je kunt prima op één salaris wonen. Ik woon zelf duur in de Randstad, en wij moeten inderdaad zuinig doen met mijn modaal salaris, maar daar is toch niks mis mee. Ik ga liever een keer niet op vakantie, dan dat ik mijn kinderen tekort zou doen door dat niet één van ons beiden thuis is.
Goed plan van de SGP!
gingen jullie toch niet in de meivakantie alsook in de zomervakantie op vakantie :tilt ;)
Ja, nu gaan we allemaal casussen bedenken hoe we ons geld moeten besteden.
Vaste lasten voor acht personen
laten we zeggen 600 euro huur (lukt je niet, want dat zijn woningen voor max 6 en die krijg je niet voor 8)
water 30 euro per maand
energie 200 euro per maand
telefoon enzo 30 euro per maand
krant 25 euro per maand
de kerk met alles er omheen 50 euro per maand
zorgverzkering 5x80 = 400 euro per maand (3 jonger dan 18)
gemeenteheffing 80 euro
Zit je al op meer dan 1400 waar je geen enkele invloed op hebt.
100 euro boodschappen is nix met een opgroeiend gezin = 433 per maand
die scholen verzinnen ook van alles, gelukkig zijn boeken gratis

vul maar aan!
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
huisman

Bericht door huisman »

De weduwe van Zarfath.
helma

Bericht door helma »

refo schreef:
henriët schreef:
Luther schreef:
refo schreef:Ik blijf volhouden: het is in NL noodzakelijk dat er meer dan 1 inkomen is in een gezin. Het is anders haast niet te doen. En dan ga ik uit van de Randstad.
Sorry, maar dit is een statusprobleem.
Ontzeg jezelf en je gezin allerlei luxe, en je kunt prima op één salaris wonen. Ik woon zelf duur in de Randstad, en wij moeten inderdaad zuinig doen met mijn modaal salaris, maar daar is toch niks mis mee. Ik ga liever een keer niet op vakantie, dan dat ik mijn kinderen tekort zou doen door dat niet één van ons beiden thuis is.
Goed plan van de SGP!
gingen jullie toch niet in de meivakantie alsook in de zomervakantie op vakantie :tilt ;)
Ja, nu gaan we allemaal casussen bedenken hoe we ons geld moeten besteden.
Vaste lasten voor acht personen
laten we zeggen 600 euro huur (lukt je niet, want dat zijn woningen voor max 6 en die krijg je niet voor 8)
water 30 euro per maand
energie 200 euro per maand
telefoon enzo 30 euro per maand
krant 25 euro per maand
de kerk met alles er omheen 50 euro per maand
zorgverzkering 5x80 = 400 euro per maand (3 jonger dan 18)
gemeenteheffing 80 euro
Zit je al op meer dan 1400 waar je geen enkele invloed op hebt.
100 euro boodschappen is nix met een opgroeiend gezin = 433 per maand
die scholen verzinnen ook van alles, gelukkig zijn boeken gratis

vul maar aan!
de kerk heeft in dit verhaal maar een mager portie van 8 personen :jongle
Orchidee

Bericht door Orchidee »

helma schreef:
de kerk heeft in dit verhaal maar een mager portie van 8 personen :jongle
Nou dat is zeker zeg...wij komen hier met z'n 4en al ver boven :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie