Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Ja
30
42%
Nee
41
57%
Ze moeten een trucje toepassen, waardoor ze wél aan de voorwaarden voldoen, maar vrouwen praktisch niet gekozen zullen worden.
1
1%

Totaal aantal stemmen: 72

refo

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door refo »

memento schreef:
Wilhelm schreef:
Wilhelm schreef:Hele goede bijdrage van een SGP vrouw in http://pauwenwitteman.vara.nl/ !!
Hier is de geweldige bijdrage van Maaike Langelaar te bekijken :

http://bit.ly/dCNmKm
Goeie debater. Ze zou zo de politiek in kunnen :nananere
Ja, beter dan Bisschop-Katheleine Wichman. Die wedstrijd eindigde in 0-0. Kwam ook doordat de tijd op was. Hooguit een klein winstpuntje dat Bisschop het laatste woord kreeg. Maar wat hij toen nog zei was niet goed te volgen.
Van een vloer aanvegen door Bisschop was zeker geen sprake.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

huisman schreef:Wat ik mis in de discussie is het begrip dat er nu echt een uitspraak ligt die het een orgaan die subsidie krijgt verbiedt een eigen lijn te trekken. Het houdt hier echt niet op als volgende keer het COC begint waarom er geen homosexuelen op de lijst mogen wat dan?
Daar kun je inderdaad op wachten en het COC een beetje kennende zullen ze het doen ook.

Straks krijgen we wetgeving waarin staat dat op de kieslijst van een partij op z'n minst een vrouw, een homo, een allochtoon en een moslim moet staan en anders dus geen subsidie.
Dat wordt dan voor de SGP straks nog zoeken naar een marokkaanse lesbische moslima die de uitgangspunten van de partij deelt en op de lijst kan. :humhihi
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

rekcor schreef:Ik heb 'nee' gestemd. Ik ben het weliswaar niet met de SGP eens, maar ik wil dat zij het recht hebben om een eigen standpunt in te nemen (en dit ook in de praktijk te brengen).
Daar komt bij: de Hoge Raad heeft voor het eerst in de wetgeschiedenis een onderscheid gemaakt tussen enkele grondrechten. Daarbij is artikel 1 van de grondwet kennelijk nog zo allesoverheersend geworden.
Ik ben bang voor een glijdende schaal:
- praktiserende homo's niet mogen weigeren op een refoschool
- verplicht vrouwen in de kerkenraad
etc.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
caprice

Bericht door caprice »

Luther schreef:- verplicht vrouwen in de kerkenraad
Ho even, dit is toch WEL vermenging tussen kerk en staat?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
ZWP

Bericht door ZWP »

Maar moet een pedo-partij ook haar visie kunnen uitdragen én in de praktijk brengen? En wat is het principiële verschil met de SGP?
huisman

Bericht door huisman »

caprice schreef:
Als de PVDA voorzitter zich bemoeid met het weigeren van een homo aan het avondmaal door een pastoor is de scheiding tussen kerk en staat al een gepasseerd station.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Auto

Bericht door Auto »

huisman schreef:
caprice schreef:
Als de PVDA voorzitter zich bemoeid met het weigeren van een homo aan het avondmaal door een pastoor is de scheiding tussen kerk en staat al een gepasseerd station.
En vergeet niet dat ze eerst het onderwijs gaan aanpakken. Leve de democratie als je niet denkt zoals de meerderheid.

Typerende opmerking van Klara bedriegdeman instituut ....... 'je mag wel iets vinden, maar niet uitdragen'
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Auto schreef:
huisman schreef:
caprice schreef:
En vergeet niet dat ze eerst het onderwijs gaan aanpakken. Leve de democratie als je niet denkt zoals de meerderheid.

Typerende opmerking van Klara bedriegdeman instituut ....... 'je mag wel iets vinden, maar niet uitdragen'
Ik ga me maar eens aanmelden als lid van het plaatselijke vrouwen-hockey-team...
Auto

Bericht door Auto »

Mister schreef:
Auto schreef:
huisman schreef:
caprice schreef: Ho even, dit is toch WEL vermenging tussen kerk en staat?

Ik ga me maar eens aanmelden als lid van het plaatselijke vrouwen-hockey-team...
Kan jij hockeyen dan? :wiz
Gian

Bericht door Gian »

Auto schreef: Klara bedriegdeman instituut
Vind Clara Bitchmann leuker :)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gian schreef:
Witchmann kan ook nog...
jan33willem

Bericht door jan33willem »

Mister schreef:
Gian schreef:
Witchmann kan ook nog...
Vinden jullie het ook leuk als er respectloze grappen gemaakt zouden worden over de namen van oudvaders? Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
sela

Bericht door sela »

'heb ja gestemd. het is voor mij niet helemaal duidelijk waarom vrouwen niet in de politiek mogen (Bijbels gezien). ik heb de indruk dat het huidige standpunt van de sgp meer een interpretatie dan de enige waarheid is. en dat zie je ook terug in de gelederen. ik ben daarin niet de enige (vrouw).
ben benieuwd waar deze zaak de sgp brengt. de hoge raad heeft in feite een zeer beperkte vraag beantwoord: handelt de nederlandse overheid onrechtmatig door geen maatregelen te nemen tegen de SGP vanwege aangeboren kenmerken. ofwel: is vrijheid van godsdienst of het verbod op discriminatie belangrijker?
ik begrijp de uitspraak, maar was ook wel benieuwd wat er gebeurd zou zijn als het gesprek in eigen kring de tijd had gekregen.
verder denk ik dat slachtofferretoriek de zuiverheid van deze discussie beïnvloed en niet altijd terecht is.
caprice

Bericht door caprice »

sela schreef:ben benieuwd waar deze zaak de sgp brengt.
Ik hoop veel in de binnenkamer.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

ZWP schreef:Maar moet een pedo-partij ook haar visie kunnen uitdragen én in de praktijk brengen?
Nee. Maar wat heeft dit te maken met de discussie over het toelaten van vrouwen bij de SGP :quoi
Mister schreef:Ik ga me maar eens aanmelden als lid van het plaatselijke vrouwen-hockey-team...
De sportwereld of een hobby vereniging is geenszins te vergelijken met de Politiek.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 10 apr 2010, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie