Naar Buiten

JolandaOudshoorn

Re: Naar Buiten

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Gijs83 schreef:
Ik zou hem wel aanpakken en eens doorlezen, maar waarschijnlijk niet direct en wellicht ook niet tijdens de beurs, maar ik denk dat veel mensen je een beetje zoiets: :fi of dit :nonnon , dan heeft het dus neit echt effect.
Dus jij bent met mij eens dat de Naar Buiten beurs in wezen niet anders is dan Amsterdam. En dat ik daarom kan genieten van de naar Buiten evenzo als van een dagje Amsterdam.
Ik snap dit niet echt. Kun je het nader uitleggen?
Ze reageren allebei hetzelfde
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:
Ik zou hem wel aanpakken en eens doorlezen, maar waarschijnlijk niet direct en wellicht ook niet tijdens de beurs, maar ik denk dat veel mensen je een beetje zoiets: :fi of dit :nonnon , dan heeft het dus neit echt effect.
Dus jij bent met mij eens dat de Naar Buiten beurs in wezen niet anders is dan Amsterdam. En dat ik daarom kan genieten van de naar Buiten evenzo als van een dagje Amsterdam.
Ik snap dit niet echt. Kun je het nader uitleggen?
Ze reageren allebei hetzelfde
Dus er wezenlijk geen verschil of je nu wettisch leeft of in de wereld. Ja, dat is inderdaad het trieste. Ik denk ook wel eens in mijn omgeving: 'mensen, bekommeren jullie je nu nooit eens om de eeuwigheid?'. Tegelijk denk ik: ik doe het zelf ook veels te weinig...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:Dus er wezenlijk geen verschil of je nu wettisch leeft of in de wereld. Ja, dat is inderdaad het trieste. Ik denk ook wel eens in mijn omgeving: 'mensen, bekommeren jullie je nu nooit eens om de eeuwigheid?'. Tegelijk denk ik: ik doe het zelf ook veels te weinig...
Inderdaad Gijs, er is wezenlijk geen enkel verschil tussen iemand die midden in de wereld buiten God leeft, en iemand die zich keurig binnen de kring begeeft, nooit in openbare zonden leeft, maar ondertussen Christus niet kent en zonder God in de wereld doorleeft.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Hendrikus schreef:
Luther schreef: We zaten op een camping in het noorden des lands, zo'n 40 plekken. Christelijke camping, dus ook (breed) christelijke gezinnen. Zondagavond zongen we een klein uurtje psalmen en gezangen. Toen daarna iemand vroeg: we zitten nu uit allemaal verschillende kerken bij elkaar. kunnen we deze week ook niet een keer een Bijbelstudie doen en met elkaar bidden, werd dat door een mevrouw uit één van de afgescheiden kerken weggeveegd: (Ik citeer letterlijk!) "Nee, daar willen we echt niet over praten. Laten we het maar gewoon bij koetjes en kalfjes houden. Al die Bijbelstudie, daar zit de duivel tussen."
Degelijk gereformeerd, zal nooit een kerkdienst overslaan, draait op volle toeren mee met alle refohappenings, zoals Naar Buiten, waar ze morgen heen zou gaan, etc., etc.
Ik weet niet hoe jullie dit taxeren, maar ik vind dit ontzettend verdrietig. Bovendien ben ik bang (ik hoop ten onrechte) dat dit tekenend is voor de Gereformeerde Gezindte.
Past geheel in het plaatje toch?
.... schreef:Ik wil geen domper zijn hoor,
maar pas is nog vanaf de kansel ernstig
gewaarschuwd voor zogenaamde interkerkelijke
diensten (in vankantiestreken).
Deze moeten we mijden.
Je heb er een allegaarjte van wat beslist niet
geestelijk één is...
Nee, dan maar liever koetjes en kalfjes.... Triest!
Zulke mensen realizeren niet wat ze zeggen, lijkt me. Alsof we niet in de wereld staan moeten, maar in een ghetto of klooster kruipen moeten....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bert Mulder schreef: Zulke mensen realizeren niet wat ze zeggen, lijkt me. Alsof we niet in de wereld staan moeten, maar in een ghetto of klooster kruipen moeten....
Helemaal eens Bert! Maar als je dat zegt, dan krijg je de vraag (echt waar): "Ben jij dat evangelisch of zo?"
Nou heb ik al aardig wat etiketten opgeplakt gekregen, maar deze was nieuw...;)
Maar het tekent wel de houding van waaruit dergelijke opmerkingen gemaakt worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie