Ik weet het, ik reageerde alleen op "levend materiaal" als term voor leerlingen, in het onderwijs. En zoiets is in de gezondheidszorg ook: de term "productie draaien".Kippetje schreef:Je moet de term 'productie' niet zo zeer betrekken op je bewoners/clienten zolas jij ze ziet in je dagelijkse zorgverlening.zusterelly schreef: Tja, ik werk in een verpleeghuis. Daar spreekt men (op managementniveau) over productie-draaien. Als er te lang een bed leeg is dan draaien we te weinig procuctie en da's niet goed
Jouw werkgever moet met een x bedrag rondkomen en als er 1 bed leeg staat kost dit geld (omdat er gewoon nog net zoveel personeel rondhuppelt als de dag er voor, de uitgaven zijn dus gelijk, terwijl de inkomsten voor die dag minder zijn). En da's dus inderdaad niet goed. Als dit vaak gebeurt kan het zijn dat jouw werkgever nóg meer moet snijden in zijn personeelsbestand (om de gaten op te vangen) waardoor je nog meer werkdruk krijgt dan je nu al hebt.
Kortere zomervakantie
- zusterelly
Re: Kortere zomervakantie
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Dat snap ik heel goed hoor en ik begrijp ook je gevoel hierbij, maar voor een manager die bezig is een begroting rond te krijgen ís het niets anders dan 'productie' omdat hij/zij op dat moment alleen harde cijfers ziet en geen clienten en hun verzorgers.zusterelly schreef:Ik weet het, ik reageerde alleen op "levend materiaal" als term voor leerlingen, in het onderwijs. En zoiets is in de gezondheidszorg ook: de term "productie draaien".Kippetje schreef:Je moet de term 'productie' niet zo zeer betrekken op je bewoners/clienten zolas jij ze ziet in je dagelijkse zorgverlening.zusterelly schreef: Tja, ik werk in een verpleeghuis. Daar spreekt men (op managementniveau) over productie-draaien. Als er te lang een bed leeg is dan draaien we te weinig procuctie en da's niet goed
Jouw werkgever moet met een x bedrag rondkomen en als er 1 bed leeg staat kost dit geld (omdat er gewoon nog net zoveel personeel rondhuppelt als de dag er voor, de uitgaven zijn dus gelijk, terwijl de inkomsten voor die dag minder zijn). En da's dus inderdaad niet goed. Als dit vaak gebeurt kan het zijn dat jouw werkgever nóg meer moet snijden in zijn personeelsbestand (om de gaten op te vangen) waardoor je nog meer werkdruk krijgt dan je nu al hebt.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
- zusterelly
iK weet hetKippetje schreef:Dat snap ik heel goed hoor en ik begrijp ook je gevoel hierbij, maar voor een manager die bezig is een begroting rond te krijgen ís het niets anders dan 'productie' omdat hij/zij op dat moment alleen harde cijfers ziet en geen clienten en hun verzorgers.zusterelly schreef:Ik weet het, ik reageerde alleen op "levend materiaal" als term voor leerlingen, in het onderwijs. En zoiets is in de gezondheidszorg ook: de term "productie draaien".Kippetje schreef:Je moet de term 'productie' niet zo zeer betrekken op je bewoners/clienten zolas jij ze ziet in je dagelijkse zorgverlening.zusterelly schreef: Tja, ik werk in een verpleeghuis. Daar spreekt men (op managementniveau) over productie-draaien. Als er te lang een bed leeg is dan draaien we te weinig procuctie en da's niet goed

Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
fijnzusterelly schreef: iK weet het

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)