Nieuw van de JBGG

Erasmiaan

Re: Nieuw van de JBGG

Bericht door Erasmiaan »

refo schreef:We gaan het maar afwachten. Jvdg heeft er een negatieve wending aan gegeven, die op mijn rekening wordt geschreven. Het zij zo.
JvdG begint met negativiteit? Kijk eens in de spiegel. Enige zelfreflectie is je vreemd.
Marnix

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
refo schreef:We gaan het maar afwachten. Jvdg heeft er een negatieve wending aan gegeven, die op mijn rekening wordt geschreven. Het zij zo.
Die wending gaf ik eraan omdat je bevooroordeeld reageerde op die kerkenraad, waarover hrmpff juist positief reageerde.
Jouw oordeel ging die kaders vooraf al negativeren.

Vind je het dan vreemd dat ik jouw wending negatief beoordeel?

Vraag: Wat is jouw inzet om de jeugd blijvend te interesseren in de dienst aan onze God?
Toch niet met negativisme of cynisme?
Hij zei: Eerst maar eens afwachten wat die kaders worden. Je kan zeggen: Hij is bij voorbaat negatief. Maar volgens mij is alleen bij voorbaat niet positief. Hoe het ook is, hij heeft niets anders gedaan dan roepen tot afwachten. Ik heb dat advies wel eens eerder gezien en dat werd dan als verstandig gezien... maar dan was er geen kerkenraad mee gemoeid. Wel uitkijken dat het idee niet wordt: Als een kerkenraad gaat handelemn is het bij voorbaat positief en een advies om af te wachten en hoeven we niet de beslissingen af te wachten, dan ben je opeens een doemdenker ;)

Even een beetje nuance :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jongere

Bericht door Jongere »

:offtopic
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Maar volgens mij is alleen bij voorbaat niet positief.
En dat in verhouding van de zeer positieve houding van de kerkenraad, die uit de posting van Hrmpff straalde.
Dus vanuit dat vertrekpunt is een zurige opmerking van eerst maar eens afwachten erg negatief. Dat merkte Jvdg terecht op.

Overigens is het wel opmerkelijk: vaak wordt hier op het forum negatief gedaan over kerkenraden die naar jongeren niet om zouden kijken (voor zoveel het waard is, natuurlijk), dan wordt er melding gedaan van een door de doelgroep zelf positief geduide actie, en dan is het weer niet goed. :jongle
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik zeg niet dat het niet goed is ;) Als je dat uit mijn posting opmaakt heb je er verkeerde informatie uit gehaald. :) En ook Refo heeft dat niet gezegd. Ik denk dat het meer een kwestie is van "niet te vroeg juichen" (ach, wat cryptisch :D )
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Maar al met al weet ik nog steeds niet wie er in die commissie Jeugdbeleid zitting hebben.
Of weet jij dat ook niet, Hmrpff?
memento

Bericht door memento »

Overigens is het wel opmerkelijk: vaak wordt hier op het forum negatief gedaan over kerkenraden die naar jongeren niet om zouden kijken (voor zoveel het waard is, natuurlijk), dan wordt er melding gedaan van een door de doelgroep zelf positief geduide actie, en dan is het weer niet goed
Kerkenraden in sommige delen des lands / sommige gemeenten, zullen zich op dit gebied eerst eens moeten bewijzen. Dus wat dat betreft snap ik de terughoudendheid van sommigen met positieve reacties wel.

Aan de andere kant: Wat de kerkenraad hier doet acht ik een erg positieve opstelling. Maar ik vermoed dat dit ook een gemeente betreft waar men positief staat ten opzichte van de JBGG. En is dit initiatief één van de meerdere goede dingen die de kerkenraad voor de jeugd doet/wil doen. Ik vrees dat in gemeenten waar men niets met de JBGG te doen wil hebben, dit soort initiatieven ook nooit uit de kerkenraad voort zullen komen...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat vrees ik ook, ja.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

memento schreef:Aan de andere kant: Wat de kerkenraad hier doet acht ik een erg positieve opstelling. Maar ik vermoed dat dit ook een gemeente betreft waar men positief staat ten opzichte van de JBGG. En is dit initiatief één van de meerdere goede dingen die de kerkenraad voor de jeugd doet/wil doen. Ik vrees dat in gemeenten waar men niets met de JBGG te doen wil hebben, dit soort initiatieven ook nooit uit de kerkenraad voort zullen komen...
Dat lijkt me een rake conclusie. De openheid die uit het initiatief in de gemeente van Hmrpff spreekt, is zeer te waarderen, maar lang niet overal te vinden. En ook waar men op zich niet afwijzend tegenover de JBGG staat, zul je niet overal deze constructieve opstelling aantreffen. Hmrpff heeft 't maar getroffen met zo'n kerkenraad!
~~Soli Deo Gloria~~
freek

Bericht door freek »

Hendrikus schreef:
memento schreef:Aan de andere kant: Wat de kerkenraad hier doet acht ik een erg positieve opstelling. Maar ik vermoed dat dit ook een gemeente betreft waar men positief staat ten opzichte van de JBGG. En is dit initiatief één van de meerdere goede dingen die de kerkenraad voor de jeugd doet/wil doen. Ik vrees dat in gemeenten waar men niets met de JBGG te doen wil hebben, dit soort initiatieven ook nooit uit de kerkenraad voort zullen komen...
Dat lijkt me een rake conclusie. De openheid die uit het initiatief in de gemeente van Hmrpff spreekt, is zeer te waarderen, maar lang niet overal te vinden. En ook waar men op zich niet afwijzend tegenover de JBGG staat, zul je niet overal deze constructieve opstelling aantreffen. Hmrpff heeft 't maar getroffen met zo'n kerkenraad!
Idd. Want zelfs al kom je dan niet tot overeenstemming, dan houd je er toch een positief gevoel aan over. Weet ik uit ervaring, n.a.v. een andersoortige discussie.
hmprff

Bericht door hmprff »

Tiberius schreef:Maar al met al weet ik nog steeds niet wie er in die commissie Jeugdbeleid zitting hebben.
Of weet jij dat ook niet, Hmrpff?
ik geloof dat het bestaat uit een:
-delegatie van de kerkenraad
-een paar ouders

en natuurlijk spreken ze er wel is met jongeren over, zoals bij het maken van stellingen voor de vergadering

maar volgens mij nemen er geen jongeren in de commissie plaats
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
helma

Bericht door helma »

die nieuwe Johannes Calvijnkledinglijn van JBGG is dat een 1-aprilgrap??

(CalvinClassics)

http://yord.nl/article/806464
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

helma schreef:die nieuwe Johannes Calvijnkledinglijn van JBGG is dat een 1-aprilgrap??

(CalvinClassics)

*zita rolt van haar stoel van verbazing* Op de site van de JBGG lijkt het wel serieus te zijn.
mensenlief, wat is dit voor kolder? Straks mag je alleen in CC-kleding ter kerke. Laat de Jeugdbond zich met zinnige dingen bezighouden, please. Zolang het merendeel van de jeugd nog zegt onbekeerd te zijn, lijkt het mij dat de prioriteit van een kerkelijke jeugdwerkorganisatie niet bij eigen merkkleding hoeft te liggen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

helma schreef:die nieuwe Johannes Calvijnkledinglijn van JBGG is dat een 1-aprilgrap??

(CalvinClassics)

Nee hoor, het is geen 1-aprilgrap.
Alleen de timing is een beetje slecht.
freek

Bericht door freek »

Nou Zita, ik zal je vertellen, ik lag ook plat op de grond. Dit is echt bizar. Aaaafschuwelijk :oO :oO :oO
Een ding is helder: dit wordt een flop. Wie wil er nou in Jeugdbond-kleding rondlopen??
Plaats reactie