Israël valt Gazastrook binnen

cosmo

Re: Israël valt Gazastrook binnen

Bericht door cosmo »

Bert Mulder schreef:
Jezus Christus is ook de Ene Weg naar de Vrede voor de individuele jood!!! Er is echt geen onderscheid wat dat betreft.
De God door de Joden veracht... Nog heden ten dage. Dus is de joodse god niet de God van de Bijbel. Dus is het geen strijd tussen Jehovah en Allah.
Als de Joodse God niet de God van de bijbel is, dan geloof jij niet in God.
cosmo

Bericht door cosmo »

jvdg schreef: En waar ik moe van word is dat er mensen zijn die elke actie van Israël afkeuren, terwijl ze alleen maar bezig is (in dit geval) haar eigen bevolking te beschermen.
Ik keur helemaal niet elke actie van Israël af.
Hamas was gewaarschuwd.
De Palestijnen hebben Hamas gewenst, en nu dat consequenties heeft wordt er gejammerd.
Dat is wel een hele simpele redenering. Waarom Hamas is verkozen ten faveure van Fatah is niet zomaar een onbelangrijk feit.
Gian

Bericht door Gian »

Laatst gewijzigd door Gian op 06 jan 2009, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

cosmo schreef:
Bert Mulder schreef:
Jezus Christus is ook de Ene Weg naar de Vrede voor de individuele jood!!! Er is echt geen onderscheid wat dat betreft.
De God door de Joden veracht... Nog heden ten dage. Dus is de joodse god niet de God van de Bijbel. Dus is het geen strijd tussen Jehovah en Allah.
Ik geloof in een Drie-enig God. Niet Christus gelovende joden niet.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
cosmo

Bericht door cosmo »

Bert Mulder schreef:
Dat is natuurlijk waar, maar toch geloof jij in dezelfde God.
jvdg

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:
Bert Mulder schreef:
Waar komt de lust vandaan om verwarring te scheppen?
Gian

Bericht door Gian »

Dezelfde God wordt verschillend geïnterpreteerd.

Doe niet zo moeilijk..
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Jongere

Bericht door Jongere »

cosmo schreef:
Bert Mulder schreef: Ik geloof in een Drie-enig God. Niet Christus gelovende joden niet.
Ook de Israëlieten die vóór de komst van Christus leefden geloofden slechts waarlijk in God als zij leefden door het geloof in de beloften van Christus. Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende, maar hebben dezelve van verre gezien, en geloofd, en omhelsd, en hebben beleden, dat zij gasten en vreemdelingen op de aarde waren. Ook vóór de komst van Christus waren mensen die geen Borg (door het geloof) hadden voor hun persoonlijke schuld tegenover God onrechtvaardig in Zijn ogen. Er is in die zin geen verschil met ongelovige Joden toen en ongelovige Joden nu. (Ik bedoel: gelovend in Christus) Dus geloven zij in dezelfde God als wij? Nee. Onze God is geopenbaard in het vlees. En een ieder die in Hem gelooft, zal niet verloren gaan. Ieder die niet in Jezus Christus gelooft, gelooft niet in de Ware (dezelfde) God als christenen. Of dat geloof in Hem nu door de beloften (van verre gezien) is of dat dat een geloof is met een vrijmoedige toegang in het heiligdom - deze God is de enige God. God is niet te interpreteren buiten Zijn Zoon om - ook absoluut niet voor gelovigen in het Oude Testament. Alleen de psalmen al wijzen dat overduidelijk uit. Er is geen Joodse God. Er is slechts een God die al een Zoon had vóór de eerste boeken van de Bijbel werden geschreven, ja, vóór de wereld werd geschapen. En toen al had die Zoon zich bereid verklaard Zijn leven te geven.
Bert Mulder
Contacteer:

jvdg schreef:
cosmo schreef:
Bert Mulder schreef:
Geachte JvdG,

Geen lust om verwarring te schoppen, slechts om verwarring weg te nemen. Door te zeggen dat het een godsdienst oorlog is, meent men de sympathie van de christenwereld te krijgen. De ongelovige joden behoren niet tot Gods Kerk, en zodoende zijn niet Zijn volk. Tenzij ze zich bekeren, en erkennen dat Christus God is, en gekomen is om zondaren zalig te maken, zullen ze eeuwig verloren gaan.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
jvdg schreef:
cosmo schreef:
Bert Mulder schreef:
Geachte JvdG,

Geen lust om verwarring te schoppen, slechts om verwarring weg te nemen. Door te zeggen dat het een godsdienst oorlog is, meent men de sympathie van de christenwereld te krijgen. De ongelovige joden behoren niet tot Gods Kerk, en zodoende zijn niet Zijn volk. Tenzij ze zich bekeren, en erkennen dat Christus God is, en gekomen is om zondaren zalig te maken, zullen ze eeuwig verloren gaan.
Geachte Bert,

Meen niet dat ik rücksichlos het volk van Israël wens te rechtvaardigen vanwege hun origine, maar ik ken hen het recht toe zich te beschermen tegen hun vijanden die maar één wens hebben, nl. hen te vernietigen.
Dat ze de Heere Jezus in overwegende mate niet willen her- of erkennen als hun Zaligmaker staat los hiervan.

Ik geloof vast en zeker dat God dit volk zal brengen tot de kennis van hun Zaligmaker, jazelfs, jazeker in dat land wat de Heere hen ooit geschonken heeft.

Géén macht ter wereld zal dit kunnen doorbreken.
Ook de godsdienst niet.
Bert Mulder
Contacteer:

jvdg schreef: Geachte Bert,

Meen niet dat ik rücksichlos het volk van Israël wens te rechtvaardigen vanwege hun origine, maar ik ken hen het recht toe zich te beschermen tegen hun vijanden die maar één wens hebben, nl. hen te vernietigen.
Dat ze de Heere Jezus in overwegende mate niet willen her- of erkennen als hun Zaligmaker staat los hiervan.

Ik geloof vast en zeker dat God dit volk zal brengen tot de kennis van hun Zaligmaker, jazelfs, jazeker in dat land wat de Heere hen ooit geschonken heeft.

Géén macht ter wereld zal dit kunnen doorbreken.
Ook de godsdienst niet.
God zal de Zijnen onder dit volk tot zaligheid brengen, dat staat vast. Ook voor de Joden geldt de uitverkiezing.
Grace

Bericht door Grace »

Hamas dwingt hele families doelwit te zijn voor aanvallen Israël
Aanval op school met 40 Palestijnse doden doelbewust uitgelokt - Hulpgoederen voor burgers worden door terroristen gestolen

Palestijnen op de Gazastrook zeggen dat de islamitische terreurbeweging Hamas hele families in hun huizen opsluit en vanaf daar bewust het vuur opent op het Israëlische leger. Sommige huizen zijn voorzien van boobytraps, zodat de gezinnen samen met de Israëlische soldaten worden opgeblazen. Op dezelfde manier is ook de school gebruikt, waar vandaag 40 Palestijnen de dood vonden omdat Hamas juist hier mortiergranaten op Israël afvuurde.

De wanhopige Palestijnse terroristen hebben zich, in het zicht van een militaire nederlaag, gewend tot de al vaker gebruikte taktiek van het doelbewust opofferen van de eigen bevolking. Door zoveel mogelijk burgerslachtoffers uit te lokken, hoopt Hamas dat de wereldopinie zich tegen Israël keert en de Joodse Staat zal dwingen om het grondoffensief te stoppen.

Hamas wil de eigen Palestijnse bevolking zichtbaar laten lijden, en de schuld daarvoor in de schoenen van Israël schuiven. Daarbij oefenen ze hun terreur uit op onschuldige Palestijnse mannen, vrouwen en kinderen. De 40 slachtoffers in de school, waaronder ook verschillende Hamas-commandanten, vonden de dood omdat de terroristen zich letterlijk achter de rug van burgers verscholen en de school hadden ondermijnd met explosieven.

De Palestijnse terroristen gebruiken naast veel scholen ook ziekenhuizen als wapen- en explosievenopslagplaatsen. Daarnaast worden kleine kinderen door Hamas gedwongen om mee te gaan op levensgevaarlijke gevechtsmissies. Komen zij om, dan worden zij valselijk aan de wereld gepresenteerd als het zoveelste door Israël veroorzaakte 'burger'slachtoffer.

Alsof dat niet gruwelijk genoeg is, trekken de laffe terroristen bij het arriveren van de dagelijkse tientallen vrachtwagens met hulpgoederen uit Israël en Egypte, ook nog eens andere uniformen aan, waarna ze bij benzinepompen en via ambulances verreweg de meeste voedsel en medicijnen stelen. Ook op deze manier maken zij hun mede-Palestijnen tot slachtoffer.

Het Palestijnse dodental is opgelopen tot 633 en er zijn enkele duizenden gewonden gevallen. Ondanks dat blijven de terroristen raketten en projectielen op Israël afvuren, vandaag zo'n 40 in getal. Het Israëlische leger telde tot nu toe 6 dodelijk slachtoffers, waarvan 4 door 'friendly fire'.

Terwijl er vanuit Washington druk onderhandelt wordt met Jeruzalem, Cairo en Amman over de voorwaarden voor een staakt-het-vuren, en er ook nog een tweede, Frans-Egyptisch voorstel besproken wordt, gaan de gevechten vooralsnog gewoon door. Premier Olmert verklaarde dat Israël het zat is alleen maar loze beloftes te krijgen die niet worden nagekomen. Totdat er keiharde garanties zijn dat de Palestijnen geen raketten meer kunnen afvuren op Israël, gaat operatie Cast Lead gewoon door.

zie voor beelden van deze verschrikkelijke tactiek: http://www.youtube.com/watch?v=3M5D5_m9 ... l_archief=&

Bron:
DEBKA
Jerusalem Post
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Beste Israelvrienden,

Vrijdagochtend praat de regering over de situatie in Gaza. Er is geen beter moment om onze solidariteit met Israel te betuigen. Daarom organiseert Christenen voor Israël samen met hieronder genoemde Joodse organisaties een grote solidariteitsmanifestatie voor Israel op vrijdagmorgen 9 januari om 11 uur op het Plein in Den Haag.

Wij roepen u op om massaal te komen naar het plein voor het Binnenhof. Als christenen is het erg belangrijk dat we in deze tijd solidair zijn met Israël en het Joodse volk.

Wat kunt u meenemen naar Den Haag?

borden, spandoeken met de volgende teksten:
Nederland voor een veilig Israel
Voor Israel, voor Vrede
Nederland tegen Hamasterreur
Red de Vrede
Geen bommen maar bomen
Ontwapen terreur
Bid voor de vrede van Jeruzalem
Nederlandse en Israëlische vlaggen
Het is echt een solidariteitsbijeenkomst. Positief, om van onze liefde voor Israël te getuigen. Er zullen een beperkt aantal sprekers zijn, waaronder onze voorzitter de heer Schutte. We rekenen op uw komst.

Wegens de korte termijn waarop we dit moesten regelen, kunnen we niet iedereen bereiken. We willen u dan ook verzoeken om het door te geven.

Shalom,
Roger van Oordt
directeur

P.s. Het is het gemakkelijkste om er per trein te komen, anders kunt u uw auto parkeren in een van de parkeergarages in de buurt.

Bent u in de gelegenheid om een bus te regelen vanuit uw regio, neemt u dan contact op met Pieter Bénard, (media@christenenvoorisrael.nl, 033-2458824).

OPROEP: Solidariteitsmanifestatie voor Israel

Grote Solidariteitsmanifestatie voor Israel:

vrijdagmorgen 11 uur op het plein voor het Plein in Den Haag

(bij de hoofdingang Tweede Kamer)

Vrijdagmorgen praat de regering over de situatie in Gaza. Wij moeten onze stem laten horen:

kom naar Den Haag en laat zien dat er brede steun is voor het recht van Israel zijn burgers te verdedigen. Een groot aantal joodse en niet-joodse organisaties steunen deze manifestatie, die is georganiseerd door CIDI, Christenen voor Israel, Genootschap Nederland-Israel, NIK, Verbond voor Progressief Jodendom, FNZ.

Het bestand met Hamas bleek slechts een opstap voor meer agressie: tijdens het bestand vuurde Hamas 600 raketten af op Israel. Alleen al in 2008 raakten bijna duizend Israeli’s gewond. Dat moet ophouden!

Tijdens de Israëlische actie in Gaza verschansten Hamasmilitanten zich op openbare plaatsen: steeds weer offert het zijn burgers op in de strijd tegen het bestaan van Israel. Ook dat moet ophouden. Het is tijd dat de regio vrede kent, waardoor Joden en Palestijnen met respect en zonder geweld kunnen samenleven. Wij zijn voor Israel en voor Vrede.

Daarom willen wij er vrijdag bij de Nederlandse regering en het parlement op aandringen, steun te blijven geven aan Israels recht zijn burgers te verdedigen. Elk bestand dat wordt gesloten, moet garanties bevatten dat Hamas zich niet opnieuw kan bewapenen en geen raketten meer op Israel afvuurt. Het mag geen mensen meer gebruiken als schild en de burgers van Gaza verdienen eindelijk een behoorlijk bestaan.

Kom naar Den Haag en neem zoveel mogelijk vrienden mee.

Verzamelen 11 uur vrijdagmorgen 9 december op het plein voor het Binnenhof, Den Haag

Op de website http://www.cidi.nl staat een petitie ‘Solidair met Israels recht op veiligheid’ die wij u van harte aanbevelen om te tekenen.

Zorg dat uw stem voor Vrede en Veiligheid, en tegen Hamasterreur gehoord wordt!

CIDI, Christenen voor Israel, Genootschap Nederland-Israel, NIK, Verbond voor Progressief Jodendom, FNZ
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gian

Bericht door Gian »

http://www.nos.nl/politiek24/

Debat over Israel/Gaza
Ariene

Bericht door Ariene »

Bert Mulder schreef:
cosmo schreef:
Bert Mulder schreef:
Ook zei geloven in een Drie-enig God, en ook in Christus die komt om Zijn volk te verlossen.
Alleen erkennen ze Jezus niet als hun Messias, maar verwachten nog een ander.

(Ze leven nog oud-testamentisch)
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Plaats reactie