Doe niet mee aan sinterklaasfeest

jvdg

Re: Doe niet mee aan sinterklaasfeest

Bericht door jvdg »

Tegen sinterklaas zijn maar toch de daaruit voortvloeiende boterletter accepteren, tja dat vind ik hypocriet. :huhu

Ik stop met deze "discussie".
Wij gaan gezellig met een zooi kinderen sinterklaas "houden".
En ik weet zeker dat géén der aanwezigen St. Nicolaas zal herdenken.

De boterletters (opgewarmd in de magnetron, wat ook al niet goed schijnt te zijn) en de chocolade letters zullen er best ingaan. :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

-DIA- schreef:Ik heb een begenadigde eenvoudige vrouw gekend in deze stad. En eens, het was op een avond, de 5e december, was er een gezelschap van Gods volk bijeen.
Toen het uur van scheiden kwam, zei die vrouw: Ach, moeten we nu al weer weg? En in haar eenvoudigheid voegde ze eraan toe: Oh, wat hebben we toch een mooie Sinterklaasavond gehad!

-DIA-
Ik weet ook nog een mooi verhaal. Een begenadigde man, die ook op de gezelschappen kwam, vierde altijd met zijn gezin Sinterklaasavond. Echter was er een keer huisbezoek gepland op de die avond. Wat nu?
De man liet de ouderlingen gewoon komen (telefoon had je toen nog niet) en zei: "Het spijt me, heren, maar vanavond vier ik Sinterklaas met mijn gezin."
Marnix

Bericht door Marnix »

Hehe. Ik moet denken aan het verhaal van Bomans over de stoeten van twee Sinterklazen die elkaar op een kruispunt in Haarlem treffen. De echte Sinterklaas geeft onmiddelijk zijn paard de sporen, de ander probeert te vluchten maar wordt na een flinke achtervolging gesnapt. De echte sint rukt aan de baard van de valse sint en jahoor, het blijkt bakker Harmsen van de Barteljorisstraat te zijn, de bedrieger :D

Nog twee mooie:

Vraag: Is Sinterklaas ook klein geweest?
Antwoord: Sinterklaas is nimmer klein geweest, maar terstond als Sinterklaas geboren.

Vraag: Is dit ook een mysterie?
Antwoord: Dit is volstrekt geen mysterie, want als Sinterklaas klein geweest was, had hij in zichzelf moeten geloven. En iemand die in zichzelf gelooft, kan niet heilig worden.

‘Als binnen de bebouwde kom het paard van Sinterklaas op hol slaat, moet hij dan een bekeuring krijgen?’ Met deze vraag werd Godfried Bomans ooit geconfronteerd door een bezorgde radioluisteraar. Het antwoord van Bomans was een fraai staaltje van rooms redeneren. ‘Als het paard van Sinterklaas binnen de bebouwde kom op hol slaat’, zo stelde Bomans, ‘dan kan de goedheiligman nooit een bekeuring krijgen voor te hard rijden. Een bisschop in functie ressorteert immers onder het kerkelijk recht van het Vaticaan. Ook als het de bisschop zou voortrazen met en snelheid van 80 kilometer per uur, zou er geen aanleiding zijn voor een berisping van hogerhand. Het Vaticaan spreekt dan van een spoedgeval. Zelfs bij 120 kilometer per uur is er enige terughoudendheid geboden, als zal in dat geval meestal blijken dat er geen sprake is van een echte Sinterklaas.’
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:Ik heb een begenadigde eenvoudige vrouw gekend in deze stad. En eens, het was op een avond, de 5e december, was er een gezelschap van Gods volk bijeen.
Toen het uur van scheiden kwam, zei die vrouw: Ach, moeten we nu al weer weg? En in haar eenvoudigheid voegde ze eraan toe: Oh, wat hebben we toch een mooie Sinterklaasavond gehad!

-DIA-
Ik weet ook nog een mooi verhaal. Een begenadigde man, die ook op de gezelschappen kwam, vierde altijd met zijn gezin Sinterklaasavond. Echter was er een keer huisbezoek gepland op de die avond. Wat nu?
De man liet de ouderlingen gewoon komen (telefoon had je toen nog niet) en zei: "Het spijt me, heren, maar vanavond vier ik Sinterklaas met mijn gezin."
Als die ouderling nou even verkleed was gegaan had men de zaken kunnen combineren, en met de staf had hij er ook nog herderlijk uitgezien.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

O ja, en het huisbezoek ging niet door dus.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Afgewezen schreef:

-DIA-
::please
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

jvdg schreef:Tegen sinterklaas zijn maar toch de daaruit voortvloeiende boterletter accepteren, tja dat vind ik hypocriet. :huhu

De boterletters (opgewarmd in de magnetron, wat ook al niet goed schijnt te zijn) en de chocolade letters zullen er best ingaan. :)
Geniet ervan! Jammer dat je niet meer reageert op eerdere aantijgingen...
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef:Tegen sinterklaas zijn maar toch de daaruit voortvloeiende boterletter accepteren, tja dat vind ik hypocriet. :huhu

Warm die chocolade letters maar niet op...

Nou, wij hebben elk jaar een verjaardag op 6 december, dus, geen pakjesavond, want dat zou van de verjaardag af trekken...

wel zetten de kinders een klomp, waar ze wat zoetigheid in krijgen, een klein stukje 'nederlandse traditie'... die, volgens mij, niks met godsdienst te maken heeft, zoals 'Halloween' wel met godsdienst te maken heeft, en we daar dus beslist niets mee doen.

Elk jaar trekken we namen, en kopen we mekaar cadeautjes, die gewoonlijk rond de jaarwisseling geopend zullen worden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Bericht door helma »

Jongere schreef: Ik geloof dat het jullie meer gaat om mensen die het persé geen Sinterklaas willen noemen.
zo gaat het echt; ik ken iemand die steevast tegen zijn kinderen sprak van "S.klaas" :huhu
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik heb altijd wel sinterklaas of pakjesavond gevierd met mijn kinderen , maar wij hebben het nooit over het boek van Sinterklaas gehad of dat hij alles zag of zo , dat vind ik te ver gaan.
Bovendien vond ik dat ik mijn kinderen best kon opvoeden zonder deze hulp en dat is me gelukt!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Marnix

Bericht door Marnix »

Oude Paden schreef:
Afgewezen schreef:

-DIA-
::please
Hij had het wel wat eerder kunnen doorgeven inderdaad. Maar men mag hier ook wel een beetje rekening mee houden bij het inplannen :)
Rens

Bericht door Rens »

Bert Mulder schreef:
Elk jaar trekken we namen, en kopen we mekaar cadeautjes, die gewoonlijk rond de jaarwisseling geopend zullen worden.
gewoon dus sinterklaas vieren, alleen op een ándere dag, een ánder etiketje er op, en voilá....klaar is kees, het gemoed is ook weer gerust.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Bij het sinterklaasfeest is er niemand die nog refereert aan de heiligheid van Nicolaas. Dus ik snap eigenlijk niet waar we ons zo druk om maken. Elkaar een cadeautje geven is toch geen zonde.
The Groom's still waiting at the altar
henriët

Bericht door henriët »

Bonny schreef:Bij het sinterklaasfeest is er niemand die nog refereert aan de heiligheid van Nicolaas. Dus ik snap eigenlijk niet waar we ons zo druk om maken. Elkaar een cadeautje geven is toch geen zonde.
OZO!!
heh heh...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Marnix schreef:
caprice schreef: Dat is niet moeilijk, want die krijgen we niet. :nananere

Van die man moet ik niets hebben, maar dat lekkers gaat er wel in overigens. Je moet het uit de context nemen. Het is niet zo dat je het niet mag eten omdat het met die man te maken heeft. Net als Paulus dat schreef over het eten van het offervlees, wat aan de afgoden geofferd was geweest.
Helemaal mee eens, wijs gesproken! (moge de sint je rijkelijk belonen en overladen met zoetigheid ;))
:haha :haha :haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie