Het werd een kwestie van korte metten.
Het verbod op godslastering lijkt nu echt ter ziele. Een meerderheid van de Tweede Kamer maakte er dinsdag zoals verwacht korte metten mee.
D66 en SP hadden de afschaffing voorgesteld. D66-Kamerlid Gerard Schouw zegt dat er voldoende waarborgen zijn, in internationale verdragen en in het Nederlands strafrecht, die groepsbelediging en het aanzetten tot haat, discriminatie of geweld verbieden. Dat is volgens hem genoeg.
De SGP, ChristenUnie en CDA zijn helemaal niet blij met de afschaffing.
bron: refdag.nl
Ik ben alleen benieuwd wat nu die voldoende waarborgen inhouden?
Verbod op Godslastering
Re: Verbod op Godslastering
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Gods wet en rechtvaardigheid lijken mij meer dan voldoende wat dit betreft.Mara schreef:Ik ben alleen benieuwd wat nu die voldoende waarborgen inhouden?
Ik stel me zomaar voor dat Schouw van D66 hier toch andere waarborgen bedoelt.jan34willem schreef:Gods wet en rechtvaardigheid lijken mij meer dan voldoende wat dit betreft.Mara schreef:Ik ben alleen benieuwd wat nu die voldoende waarborgen inhouden?
Ook een signaal.
Zie ander topic...
Zie ander topic...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik vind het erg dat deze wet wordt afgeschaft.-DIA- schreef:Ook een signaal.
Zie ander topic...
Wel even een relativerende opmerking, voorzover dat in dit verband kan: Toen deze wet vroeger werd aangenomen was de felste tegenstander ervan de ... S.G.P.
Weten we dat eigenlijk wel?
Ik wist het wel. Maar om het nu af te schaffen is toch wat anders.dennis schreef:Ik vind het erg dat deze wet wordt afgeschaft.-DIA- schreef:Ook een signaal.
Zie ander topic...
Wel even een relativerende opmerking, voorzover dat in dit verband kan: Toen deze wet vroeger werd aangenomen was de felste tegenstander ervan de ... S.G.P.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- jakobmarin
Plus dat veel Nederlanders er nu ook Allah in zien, en hoe denken we daar als Christen dan weer over...-DIA- schreef:Ik wist het wel. Maar om het nu af te schaffen is toch wat anders.dennis schreef:Ik vind het erg dat deze wet wordt afgeschaft.-DIA- schreef:Ook een signaal.
Zie ander topic...
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.