MarthaMartha schreef:Bert Mulder schreef:MarthaMartha schreef:
1. kun jij concreet maken welke delen HCr uit de bijbel wegknipt? Graag voorbeelden met waar ik dat kan vinden of beluisteren.
2. Idem en dan voor 3FvE....
Wanneer je me dat concreet hebt verteld en aangewezen, en het blijkt te kloppen, zal ik contact opnemen met HCr over deze zaken. (dat is uiteindelijk de koninklijke weg)
Antwoord op vraag 1:
Mat. 18
Heb. 13:17
onder andere
vraag 2:
heb ik al eerder gezegd dat ze die niet onderschrijven. Dus alle.
antwoord vraag 1:
Matth. 18: welk gedeelte van dit hoofdstuk? en in welke lezing of uitgave nemen ze hier afstand van?
Heb. 13:17: in welke lezing of uitgave wordt hier afstand van genomen?
antwoord vraag 2:
niet onderschrijven is niet hetzelfde als afstand nemen, ik heb de westminster nooit onderschreven, ik neem er evenwel geen afstand van. Welk gedeelte van de 3FvE wordt, in wélke lezing of uitgave, verworpen?
Mat. 18, Heb 13:17 - wordt afstand van genomen, niet in een enkele lezing of uitgave, maar in de praktijk.
1. Als uw broeder tegen u zondigt (inhoudende ook zonden tegen de eerste tafel, maw. in de leer), moet door u gewaarschuwd worden, en de Koninklijke weg bewandeld worden zoals beschreven in Mat. 18. Heartcry doet dat NIET!
2. Volgende uit 1, wordt Heb. 13:17 overtreden, daar er geen respect is voor het gezag van de ambtsdragers, die zorgen voor uw zielen. In plaats daarvan zet Heartcry zichzelf op, en zegt, met andere woorden, luister naar ons, niet de ambtsdragers.
De 3FvE worden, expliciet, in hun geheel verworpen. Ik zeg daarmee niet dat ze alle leerstellingen daarin verwerpen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.