Arie Boomsma geinterviewd door Frénk van der Linden

Afgewezen

Re: Arie Boomsma geinterviewd door Frénk van der Linden

Bericht door Afgewezen »

Lapressa schreef:Al je de rest van mijn posting had gelezen, had je kunnen zien dat ik zeker wel open sta voor antwoorden. Dan wel met Bijbelteksten onderbouwd en niet zomaar regeltjes zoals de kerk ze ons voorhoud.
Nou Lapressa, het lijkt nu wel of ik een wereldling hoor! "Je mag zeker niet van de kerk, hè?"
Denk je dat hier mensen op het forum zijn, die dingen doen of nalaten, "zomaar", op grond van "regeltjes zoals de kerk ons voorhoudt"?
Nee, dat is geen serieuze reactie en doet aan niemand recht.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Tiberius schreef:
Lapressa schreef:@ je andere posting Albion.

Huwelijksforumulier is een mooi iets om mensen te trouwen. Als ik opzoek ben naar antwoorden dan kijk ik persoonlijk liever naar de Bijbel zelf dan naar formulieren. Met rest van dit antwoord kan ik wel wat. Dank je wel.
:bobo
Die andere posting van Albion is bijna geheel uit de Bijbel zelf. Alleen de laatste regel niet.
Ik leg hem uit waarom ik niet in huwelijksformulier verdiep maar in de Bijbel. Verder kan je lezen dat ik hem ook bedank voor dat antwoord, aangezien ik daar zeker wat mee kan.

Heb echt geen idee hoe ik nog duidelijker moet zijn. Zou wel fijn zijn als mijn gehele reacties worden gelezen.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Afgewezen schreef:
Lapressa schreef:Al je de rest van mijn posting had gelezen, had je kunnen zien dat ik zeker wel open sta voor antwoorden. Dan wel met Bijbelteksten onderbouwd en niet zomaar regeltjes zoals de kerk ze ons voorhoud.
Nou Lapressa, het lijkt nu wel of ik een wereldling hoor! "Je mag zeker niet van de kerk, hè?"
Denk je dat hier mensen op het forum zijn, die dingen doen of nalaten, "zomaar", op grond van "regeltjes zoals de kerk ons voorhoudt"?
Nee, dat is geen serieuze reactie en doet aan niemand recht.
Ik wil antwoorden vanuit de Bijbel. Zelf vind ik ze niet. Misschien lees ik er overheen of haal ik andere punten uit de zelfde stukken. Ik leg uit dat ik het graag Bijbels onderbouwd zie en niet zit te wachten op antwoorden als dat het niet mag van de kerk. Ik veroordeel daarmee niet dat mensen dat hier zeggen. Heef hier alleen mee aan waar ik ze zoek en nog niet gevonden heb.
Als ik dat al niet mag aangeven, dan weet ik het ook niet meer...
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
albion

Bericht door albion »

Lapressa schreef: Heef hier alleen mee aan waar ik ze zoek en nog niet gevonden heb.

Wat denk je dan van de tekst uit Hebreeën 13:4: Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbvlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.

PS: De hij is een zij hoor.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lapressa

Bericht door Lapressa »

ow sorry, val niet nog eens vergeten ;)

Die tekst kon ik nog half herinneren maar de vindplaats niet meer. bedankt.
albion

Bericht door albion »

Lapressa schreef:ow sorry, val niet nog eens vergeten ;)

Die tekst kon ik nog half herinneren maar de vindplaats niet meer. bedankt.
Ik dacht er nog eens over na en toen moest ik denken aan de Samaritaanse vrouw, ik zal nog de kanttekeningen hierbij nagaan (nu is het wat laat)

De vrouw zeide tot Hem: Heere geef mij dat water, opdat mij niet dorste, en ik hier niet moet komen om te putten.
Jezus zeide tot haar: Ga heen, roep uw man en kom hier.
De vrouw antwoordde en zeide: Ik heb geen man. Jezus zeide tot haar: Gij hebt wel gezegd: Ik heb geen man.
Want gij hebt vijf mannen gehad, en dien gij nu hebt, is uw man niet; dat hebt gij met waarheid gezegd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

albion schreef: ik zal nog de kanttekeningen hierbij nagaan (nu is het wat laat)
http://www.statenvertaling.net :super
albion

Bericht door albion »

Mister schreef:
albion schreef: ik zal nog de kanttekeningen hierbij nagaan (nu is het wat laat)
http://www.statenvertaling.net :super
handig :super
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lapressa schreef:Ik leg hem uit waarom ik niet in huwelijksformulier verdiep maar in de Bijbel.
Hoe dacht je hoe de opstellers het huwelijksformulier gemaakt hebben? Zomaar uit hun duim gezogen, of zo?
Of denk je, dat jij de eerste bent in de kerkgeschiedenis die zich over dit onderwerp in de Bijbel verdiept?
Lapressa schreef:Ik leg uit dat ik het graag Bijbels onderbouwd zie en niet zit te wachten op antwoorden als dat het niet mag van de kerk.
Het huwelijksformulier is volledig Bijbels onderbouwd. En het antwoord dat het niet mag van de kerk heb ik hier niemand nog zien geven. En ik lees al een aardig poosje mee hier op het forum. :)
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Lapressa schreef: Heef hier alleen mee aan waar ik ze zoek en nog niet gevonden heb.

Wat denk je dan van de tekst uit Hebreeën 13:4: Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbvlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.

Hebreeen 13:4 geeft duidelijk aan dat overspel uit den boze is. Ik denk dat daar iedereen het hier over eens is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
albion schreef:

Hebreeen 13:4 geeft duidelijk aan dat overspel uit den boze is. Ik denk dat daar iedereen het hier over eens is.
Het gaat mij om het woordje huwelijk.
Marnix

Bericht door Marnix »

Er staat:

Het huwelijk blijve in ere
bij allen en het bed onbevlekt;
want hoereerders en overspeligen
zal God oordelen. (naardense vertaling)

4 Marriage is honourable in all, and the bed undefiled: but whoremongers and adulterers God will judge (King James)

4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen. (NBG)

Het zegt iets over het belang van het huwelijk en vooral ook over het in ere houden van het huwelijk door getrouwden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Jansenius

Bericht door Jansenius »

JolandaOudshoorn schreef:Als je dat zo graag wilt, ga dan eerst maandag even langs het gemeentehuis....
En met welk recht lees jij Lapressa de les?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Jansenius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Als je dat zo graag wilt, ga dan eerst maandag even langs het gemeentehuis....
En met welk recht lees jij Lapressa de les?
Dat lijkt me nogal duidelijk. :hum
Jansenius

Bericht door Jansenius »

Zou je dat willen uitleggen?
Plaats reactie