Vogels en kippen

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Vogels en kippen

Bericht door Bert Mulder »

Mister schreef:
Hawk schreef:
-DIA- schreef:Klopt de tekst van dit topic wel?

VOGELS EN...

Zijn KIPPEN dan geen VOGELS?
Jawel maar kippen zijn HOENDERS/GRONDVOGELS en als je het over VOGELS hebt dan heb je het meestal over VLIEGENDE vogels dus vandaar waarschijnlijk het onderscheid :)
Kan een 'standaard kip' niet vliegen dan? Dacht dat juist de vleugels werden gekortwiekt om wegvliegen te voorkomen. Of ben ik nu zo abuis?
Gij zijt abuis. Kippen kunnen normaal niet 'echt' vliegen. Hogelijks een klein eindje, laag bij de grond. Lijkt vreemd, maar grote, zware, wilde kalkoenen kunnen beter vliegen dan kippen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Hawk
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 jun 2008, 14:36
Locatie: V'daal

Re: Vogels en kippen

Bericht door Hawk »

Bert Mulder schreef: Gij zijt abuis. Kippen kunnen normaal niet 'echt' vliegen. Hogelijks een klein eindje, laag bij de grond. Lijkt vreemd, maar grote, zware, wilde kalkoenen kunnen beter vliegen dan kippen.
Klopt helemaal, het vliegen bij hoenders is puur een methode om aan vijanden te ontkomen, als ze willen kunnen ze wel enkele tientallen meters wegvliegen.
Ook het slapen doen ze in een boom of op een stok, ook voor de vijanden
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Vogels en kippen

Bericht door Lourens »

Kippen vallen dan ook onder pluimvee. :langue
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
Hawk
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 jun 2008, 14:36
Locatie: V'daal

Re: Vogels en kippen

Bericht door Hawk »

fluitje schreef:Kippen vallen dan ook onder pluimvee. :langue
:humhihi :humhihi
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11440
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vogels en kippen

Bericht door Mister »

Al die logische indelingen :nonnon
Een walvis is een zoogdier... :fi
-DIA-
Berichten: 32822
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vogels en kippen

Bericht door -DIA- »

fluitje schreef:Kippen vallen dan ook onder pluimvee. :langue
Nee ze vallen onder de Phasianidae

Net als
de Fazant
de Kwartel
de Pauw
de Patrijs

.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vogels en kippen

Bericht door Marnix »

Mister schreef:Al die logische indelingen :nonnon
Een walvis is een zoogdier... :fi
De indeling is wel logisch, de benaming (walVIS) is gewoon onlogisch.

En een kip is gewoon een vogel :) Ooit gehoord van een struisvogel? Die kan ook niet vliegen. Een kiwi. Ook niet. Ooit gehoord van een term als: Loopvogels?

Dus DIA heeft helemaal gelijk. En de opmerking van Hawk dat je bij vogels aan vliegende beesten denkt.... dat kan zijn maar dat zegt allerleerst nog niks en dat jij daar aan denkt wil nog niet zeggen dat het zo is en dat het onderscheid tot gemaakt wordt terecht is :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hawk
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 jun 2008, 14:36
Locatie: V'daal

Re: Vogels en kippen

Bericht door Hawk »

Marnix schreef: En een kip is gewoon een vogel :) Ooit gehoord van een struisvogel? Die kan ook niet vliegen. Een kiwi. Ook niet. Ooit gehoord van een term als: Loopvogels
Ik heb niet gezegd dat een kip geen vogel is. :) Struisvogels en kiwi's kun je trouwens totaal niet met kippen vergelijken, ze hebben een andere taxonimische indeling, kippen horen tot de familie GALLIFORMES en struisvogels en kiwi's tot de familie RATITES.
Marnix schreef:Dus DIA heeft helemaal gelijk. En de opmerking van Hawk dat je bij vogels aan vliegende beesten denkt.... dat kan zijn maar dat zegt allerleerst nog niks en dat jij daar aan denkt wil nog niet zeggen dat het zo is en dat het onderscheid tot gemaakt wordt terecht is :)
Helemaal gelijk, maar als ik zeg: Ik heb een voliere met vogels, denk jij dan aan kippen???????
En dat onderscheid is heus zo vreemd niet want in de wereld van kwekers heb je het bij vogels niet over kippen, alhoewel kippen natuurlijk wel vogels zijn, snap je? :)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vogels en kippen

Bericht door Marnix »

Hehe, voor mij is dat onderscheid vreemd, voor een hobbyist misschien niet, maar er zitten hier niet zoveel vogelhobbyisten ;)


P.s. Dat ik als jij zegt: "Ik heb een volière met vogels" niet aan kippen denkt komt niet door het woord "vogels" maar door de volière :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Vogels en kippen

Bericht door BJD »

Afgelopen dagen vier jongen uitgevlogen.. ik heb nu nog een nest met drie jongen... Wat dat betreft een ouderwets gereformeerde voliere.. zonder geboortebeperking :slurp dit seizoen van twee poppen 11 jongen.. (helaas, alleen de man doet aan polygamie)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11440
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vogels en kippen

Bericht door Mister »

BJD schreef:Afgelopen dagen vier jongen uitgevlogen.. ik heb nu nog een nest met drie jongen... Wat dat betreft een ouderwets gereformeerde voliere.. zonder geboortebeperking :slurp dit seizoen van twee poppen 11 jongen.. (helaas, alleen de man doet aan polygamie)
Maar verder een heel ouderwets gereformeerde volière hoor... :haha
Gebruikersavatar
Hawk
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 jun 2008, 14:36
Locatie: V'daal

Re: Vogels en kippen

Bericht door Hawk »

Marnix schreef:Dat ik als jij zegt: "Ik heb een volière met vogels" niet aan kippen denkt komt niet door het woord "vogels" maar door de volière :)
:humhihi :humhihi
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Vogels en kippen

Bericht door BJD »

Mister schreef:
BJD schreef:Afgelopen dagen vier jongen uitgevlogen.. ik heb nu nog een nest met drie jongen... Wat dat betreft een ouderwets gereformeerde voliere.. zonder geboortebeperking :slurp dit seizoen van twee poppen 11 jongen.. (helaas, alleen de man doet aan polygamie)
Maar verder een heel ouderwets gereformeerde volière hoor... :haha
Nou zeker, ook de tegenwoordige moderne rolverdeling... daar doen ze niet aan.. De pop zorgt voor de jongen.. is er de hele dag druk mee bezig.... de man geniet van het badje om daarna in het zonnetje lekker op te drogen en verder niets te doen... :yahoo
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Vogels en kippen

Bericht door Lourens »

We zijn inmiddels 3 jaar verder na de laatste posting hier.

Zijn er nog RF'ers met een voliere en eventueel vogels in de aanbieding.

Mijn voliere moet straks weer gevuld worden.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Vogels en kippen

Bericht door MarthaMartha »

Lourens schreef:We zijn inmiddels 3 jaar verder na de laatste posting hier.

Zijn er nog RF'ers met een voliere en eventueel vogels in de aanbieding.

Mijn voliere moet straks weer gevuld worden.
huh? is alles dood dan?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie