Voor onze "puberforummers"

Jo-Ann

Re: Voor onze "puberforummers"

Bericht door Jo-Ann »

mentos schreef:
Jo-Ann schreef:Ik verbaas me er over dat leerlingen blijkbaar zoveel tijd hebben om onder lestijd te chatten en te forummen :quoi
Die tijd zou dan ook gebruikt kunnen worden om huiswerk te maken :tilt toch? :jongle
Onder lestijd :quoi Als dat nog eens tot de mogelijkheden ging behoren :)
In vakantie en 's avonds drie kwartier vrije tijd lijkt me toch niet teveel gevraagd... :jongle
Wauw, maar drie kwartier op een avond...
Dan kan ik nog een voorbeeld aan je nemen :tilt
En volgens mij zit jij dan vast op een goede school. :super Houden zo! ;)
mentos

Bericht door mentos »

Jo-Ann schreef:En volgens mij zit jij dan vast op een goede school. :super Houden zo! ;)
Een goede school... :jongle :bobo
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

mentos schreef:
Jo-Ann schreef:En volgens mij zit jij dan vast op een goede school. :super Houden zo! ;)
Een goede school... :jongle :bobo
Je zit op school om te leren, niet om te forummen toch?
'k Vind het echt een slecht teken als daar blijkbaar toch heel veel ruimte voor is.
Wacht maar mentos... later zul je het wel waarderen... ;)
::salut
albion

Re: Re:

Bericht door albion »

mentos schreef:
Ik ben er trouwens best benieuwd naar om het verhaal van de kant van een leraar te horen. Hoelang zijn die leraren nu echt met school bezig?
Hebben ze nu echt het recht om zich erover te gaan beklagen dat zij het zo druk hebben in vergelijking met hun leerlingen?
[/quote][/quote]

in vogelvlucht dan: voorbereiden, les geven, nakijken, vergaderingen, ouderavonden, project week, excursies. Inhalen van repetities (extra werk) en het nakijken hiervan (ook extra werk).
De vergaderingen zijn niet altijd op je eigen vestiging. Soms moet ik driekwartier rijden voordat ik er ben. En dan ook nog terug. Nee we hebben het echt erg druk. Als je weet dat het nakijken van een repetitie van 1 klas soms wel twee uur duurt!
Maar het is een hele fijne, gezellige, afwisselende baan. :)

Ieder uur een andere klas (of om de twee uur - ik heb meestal blokuren) en om de zoveel maanden een ander rooster. Het is echt leuk alleen de contacten al :haha
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
mentos

Bericht door mentos »

albion schreef: in vogelvlucht dan: voorbereiden, les geven, nakijken, vergaderingen, ouderavonden, project week, excursies. Inhalen van repetities (extra werk) en het nakijken hiervan (ook extra werk).
De vergaderingen zijn niet altijd op je eigen vestiging. Soms moet ik driekwartier rijden voordat ik er ben. En dan ook nog terug.
Ik fiets elke dag minstens vijf kwartier voor ik op school ben, en dan ook nog terug, door weer en wind :P
Nee we hebben het echt erg druk. Als je weet dat het nakijken van een repetitie van 1 klas soms wel twee uur duurt!
En dan te bedenken dat al die leerlingen stuk voor stuk misschien wel twee uur aan die repetitie hebben geleerd :livre
Maar het is een hele fijne, gezellige, afwisselende baan. :)

Ieder uur een andere klas (of om de twee uur - ik heb meestal blokuren) en om de zoveel maanden een ander rooster. Het is echt leuk alleen de contacten al :haha
En daar word je nog voor betaald ook :oO
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
albion

Bericht door albion »

mentos schreef:

En daar word je nog voor betaald ook :oO
als ik moet werken naar wat ik er voor betaald krijg, dan komt de school in de problemen.
Want dan blijft er toch heel wat liggen waar wij als leraren/essen onze schouders onder zetten zonder te verwachten dat er iets tegenover staat. Dat is met andere woorden: hart voor de zaak hebben :)
Laatst gewijzigd door albion op 28 feb 2008, 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
albion

Bericht door albion »

mentos schreef:
En dan te bedenken dat al die leerlingen stuk voor stuk misschien wel twee uur aan die repetitie hebben geleerd :livre
Als dat zo was, dan was het nakijk werk in een mum van tijd gebeurt. Helaas hebben ze er of niet naar gekeken (wist niet dat er een rep afgesproken was) of ze leren het net op de laatste avond (dan blijft er ook niet veel hangen).
Die jij bedoelt zijn de uitzonderingen die de regels bevestigen. Er zijn trouwe klanten bij en die haal je er zo uit. Bv. als ze moeite met je vak hebben en toch elke middag/avond er even aan werken, die halen altijd een voldoende. Degenen die het makkelijk kunnen en denken het zo even te kunnen doen halen dan een onvoldoende (hier spreekt de ervaring!) :hum
albion

Bericht door albion »

mentos schreef: Ik fiets elke dag minstens vijf kwartier voor ik op school ben, en dan ook nog terug, door weer en wind :P
alleen?? of gezellig met een hele groep? :blabla
het is heel gezond, hebben ze me altijd verteld, om een eind te fietsen :)
In het begin zal het heel vermoeiend voor je geweest zijn. Als ik naar onze leerlingen
kijk: de brugpiepers zijn gauwer moe dan als je het al gewend ben.

Maar je hebt hier wel een punt want het is een eind fietsen en met mooi weer is het natuurlijk heerlijk vooral als je wind mee hebt. En waarschijnlijk is het allemaal vlak land of moet je door dorpjes heen? Hier gaan ze over dijken en dan vang je ook veel wind. +1:)
Jongere

Bericht door Jongere »

Eerlijk gezegd moet ik het wel met albion eens zijn. Twee uur voor een tentamen kan ik me ook niet goed herinneren, al verschilt dat per persoon natuurlijk. Mijn instelling was ook niet altijd even slim. :banghead Maar heel druk, nee, zo heb ik het niet ervaren achteraf. Wel altijd drukker dan ik wilde; maar dat komt omdat ik aan de meeste vakken niet zoveel vond. En toen riep ik ook altijd dat het een schande was en dat de werkdruk omlaag moet. Achteraf is dat niet zo heel zinnig geweest. ;)
Heel druk, dat komt later pas. Afspraak hier, afspraak daar, werk, studie, vrienden, vereniging, familie, schoonfamilie... :fuite

En dan nog.. hoor ik alle ouderen zeggen dat ik als student niet te klagen heb. Dus ik onderga geduldig en wacht het 'echte leven' af... Dat schijnt pas echt druk te worden. :)
judith

Bericht door judith »

:hum
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Jongere schreef:En dan nog.. hoor ik alle ouderen zeggen dat ik als student niet te klagen heb. Dus ik onderga geduldig en wacht het 'echte leven' af... Dat schijnt pas echt druk te worden. :)
Klopt :ouioui
albion

Bericht door albion »

Jongere schreef: En dan nog.. hoor ik alle ouderen zeggen dat ik als student niet te klagen heb. Dus ik onderga geduldig en wacht het 'echte leven' af... Dat schijnt pas echt druk te worden. :)

Ja, en wij spreken uit ervaring :wiz :)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Inderdaad ... :nananere
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef:
Jongere schreef: En dan nog.. hoor ik alle ouderen zeggen dat ik als student niet te klagen heb. Dus ik onderga geduldig en wacht het 'echte leven' af... Dat schijnt pas echt druk te worden. :)

Ja, en wij spreken uit ervaring :wiz :)
je kunt het zo druk hebben als je zélf verkiest..............onthaasten is in deze maatschappij een must wil je het volhouden!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Volgens mij is in Moddergat onthaasten een koud kunstje.
Gesloten