Urk beroept een predikant.
we waren Urk vergeten maar de Bron krijgt na een vacaturetijd van ruim 5 jaar weer een eigen predikant Ds P van der Kraan uit Bleskensgraaf die na 25 beroepen deze gemeente toch gaat verlaten en op Urk gaat wonen en werken.
De Maranathakerk (CGK) beroept Ds P D J Buys uit Harderwijk voor de nieuwe 4e predplaats
De Eben Haezerkerk (CGK) beroept Ds A C Uitslag van Kerkwerve in de vacature van Ds A A Egas
De Maranathakerk (CGK) beroept Ds P D J Buys uit Harderwijk voor de nieuwe 4e predplaats
De Eben Haezerkerk (CGK) beroept Ds A C Uitslag van Kerkwerve in de vacature van Ds A A Egas
-
Wat mij trof t.a.v. Urk is datgene wat een Urk-kenner mij te kennen gaf, dat op een plein in Urk er drie reformatorische kerken ter rechterzijde staan, waar des zondags en ook doordeweeks predikaties worden gehouden/gelezen die door elk der kerken volmondig worden geaccepteerd.
Tot vervelens toe, kan daar géén éénheid worden gevormd?
Scheuring op scheuring is daar geweest, is de weg naar eenheid niet veel beter?
Wat een vreugde zou zulks geven.
Vergeef mij mijn emotie, maar........
Ds J R Volk ,thans emeritus predikant van de PKNAnti-quoq schreef:Wie was de laatste predikant in wijkgemeente De Bron?HHKtE schreef:we waren Urk vergeten maar de Bron krijgt na een vacaturetijd van ruim 5 jaar weer een eigen predikant Ds P van der Kraan uit Bleskensgraaf die na 25 beroepen deze gemeente toch gaat verlaten en op Urk gaat wonen en werken.
hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB en volgens de geruchten wil de geref. kerk in Urk een predikant uit de kring van de GB gaan beroepen.jvdg schreef:Wat mij trof t.a.v. Urk is datgene wat een Urk-kenner mij te kennen gaf, dat op een plein in Urk er drie reformatorische kerken ter rechterzijde staan, waar des zondags en ook doordeweeks predikaties worden gehouden/gelezen die door elk der kerken volmondig worden geaccepteerd.
Mooi, Wauwie, dat is ter "linkerzijde".Wauwie schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB en volgens de geruchten wil de geref. kerk in Urk een predikant uit de kring van de GB gaan beroepen.jvdg schreef:Wat mij trof t.a.v. Urk is datgene wat een Urk-kenner mij te kennen gaf, dat op een plein in Urk er drie reformatorische kerken ter rechterzijde staan, waar des zondags en ook doordeweeks predikaties worden gehouden/gelezen die door elk der kerken volmondig worden geaccepteerd.
Dat heet oecumene.
Maar ter rechterzijde?
Aan de linkerzijde is samenwerking nog mogelijk. Rechts van het midden niet. Daar willen ze best éénheid maar 'dan moeten ze maar bij ons komen'.jvdg schreef:Mooi, Wauwie, dat is ter "linkerzijde".Wauwie schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB en volgens de geruchten wil de geref. kerk in Urk een predikant uit de kring van de GB gaan beroepen.jvdg schreef:Wat mij trof t.a.v. Urk is datgene wat een Urk-kenner mij te kennen gaf, dat op een plein in Urk er drie reformatorische kerken ter rechterzijde staan, waar des zondags en ook doordeweeks predikaties worden gehouden/gelezen die door elk der kerken volmondig worden geaccepteerd.
Dat heet oecumene.
Maar ter rechterzijde?
Je hebt helaas gelijk........freek schreef:Aan de linkerzijde is samenwerking nog mogelijk. Rechts van het midden niet. Daar willen ze best éénheid maar 'dan moeten ze maar bij ons komen'.jvdg schreef:Mooi, Wauwie, dat is ter "linkerzijde".Wauwie schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB en volgens de geruchten wil de geref. kerk in Urk een predikant uit de kring van de GB gaan beroepen.jvdg schreef:Wat mij trof t.a.v. Urk is datgene wat een Urk-kenner mij te kennen gaf, dat op een plein in Urk er drie reformatorische kerken ter rechterzijde staan, waar des zondags en ook doordeweeks predikaties worden gehouden/gelezen die door elk der kerken volmondig worden geaccepteerd.
Dat heet oecumene.
Maar ter rechterzijde?
Jammer........
-
Beetje makkelijk freek; boven, midden, onder, links, rechts, buiten en binnen. Met dit soort algemeenheden die negatief zijn en geen doel hebben schieten we in de hele zoektocht naar eenheid geen centimeter op. Eerder de andere kant uit.freek schreef:Aan de linkerzijde is samenwerking nog mogelijk. Rechts van het midden niet. Daar willen ze best éénheid maar 'dan moeten ze maar bij ons komen'.jvdg schreef:Mooi, Wauwie, dat is ter "linkerzijde".Wauwie schreef:hmmm, er wordt aan gewerkt. Ds. Oberink is ook lid van de GB en volgens de geruchten wil de geref. kerk in Urk een predikant uit de kring van de GB gaan beroepen.jvdg schreef:Wat mij trof t.a.v. Urk is datgene wat een Urk-kenner mij te kennen gaf, dat op een plein in Urk er drie reformatorische kerken ter rechterzijde staan, waar des zondags en ook doordeweeks predikaties worden gehouden/gelezen die door elk der kerken volmondig worden geaccepteerd.
Dat heet oecumene.
Maar ter rechterzijde?
ik heb hem meerdere malen gehoord in onze woonplaats bruinisse,Jongere schreef:Hoor je zoiets zelf of hebben anderen je dit verteld?ada schreef:Ds Oberink lid van de GB???,het is een beste man maar hij had leraar moeten blijven,ik hoor dat hij in urk anders preekt dan in zijn vorige gemeente (daar kon alles)hij is zeer zeker geen GB predikant.
zelf kerkte wij in een gb kerk,en daar was ds oberink zijn prediking verre van daan, hij is een aardige man,maar heeft de kerk half leeg gepreekt,erg jammer