beter nog goed Nederlands: verbannenJosephus schreef:...het woord "gebanned" een afschuwelijke verkrachting is van onze Nederlandse taal?
...het in het Nederlands zelfs helemaal niet bestaat (want: bannen-bande-geband)?
...ik de moderators daarom oproep om kleur te bekennen?
...ze de keuze hebben tussen "geband" (als je het Nederlands wilt houden) of "banned" (als je het op zijn Engels wilt), maar in ieder geval geen combinatie daarvan!
Wist je dat . . . [3]
- Bert Mulder
- Contacteer:
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Met de beste wil van de wereld kan ik niet inzien wat het probleem was met het filmpje van hemzelf en een kennis. Als dit oorzaak is van verbanning, kan dat dan uitgelegd worden?Daphne schreef:ik ookJongere schreef:sssjtDaphne schreef::oJongere schreef: stiekem ben ik benieuwd naar het filmpje...
ik ga snel eten.
waag er eens een PB'tje aan.....merk je vanzelf wel of de Admins/Mods van zins zijn je daar antwoord op te geven.................Zosinus schreef:
Met de beste wil van de wereld kan ik niet inzien wat het probleem was met het filmpje van hemzelf en een kennis. Als dit oorzaak is van verbanning, kan dat dan uitgelegd worden?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Waarschijnlijk was het de zogenaamde druppel...Zosinus schreef:Met de beste wil van de wereld kan ik niet inzien wat het probleem was met het filmpje van hemzelf en een kennis. Als dit oorzaak is van verbanning, kan dat dan uitgelegd worden?Daphne schreef:ik ookJongere schreef:sssjtDaphne schreef: :o
ik ga snel eten.
Dat is zo leuk met importwoorden: ze worden vanzelf aangepast aan de morfologische regels van het Nederlands. Net als downloaden, downloadde, gedownload. Dus wat mij betreft: gebanned!Josephus schreef:...het woord "gebanned" een afschuwelijke verkrachting is van onze Nederlandse taal?
...het in het Nederlands zelfs helemaal niet bestaat (want: bannen-bande-geband)?
...ze de keuze hebben tussen "geband" (als je het Nederlands wilt houden) of "banned" (als je het op zijn Engels wilt), maar in ieder geval geen combinatie daarvan!
Die vergelijking gaat niet op. In tegenstelling tot "downloaden" is "bannen" helemaal geen importwoord, vandaar dat je het gewoon op de normale wijze kunt (en m.i. moet!) vervoegen. En als je dan toch kiest voor "gebanned" moet je consequent zijn en ook "gedownloaded" schrijven...Afgewezen schreef:Dat is zo leuk met importwoorden: ze worden vanzelf aangepast aan de morfologische regels van het Nederlands. Net als downloaden, downloadde, gedownload. Dus wat mij betreft: gebanned!Josephus schreef:...het woord "gebanned" een afschuwelijke verkrachting is van onze Nederlandse taal?
Bannen is volgens mij wel een importwoord, dat bij de forum mores hoort. Het beroerde is dat je ook een Nederlandse variant van het woord hebt: bannen. Dat veroorzaakt de verwarring.Josephus schreef:Die vergelijking gaat niet op. In tegenstelling tot "downloaden" is "bannen" helemaal geen importwoord, vandaar dat je het gewoon op de normale wijze kunt (en m.i. moet!) vervoegen. En als je dan toch kiest voor "gebanned" moet je consequent zijn en ook "gedownloaded" schrijven...Afgewezen schreef:Dat is zo leuk met importwoorden: ze worden vanzelf aangepast aan de morfologische regels van het Nederlands. Net als downloaden, downloadde, gedownload. Dus wat mij betreft: gebanned!Josephus schreef:...het woord "gebanned" een afschuwelijke verkrachting is van onze Nederlandse taal?
Punt is hierbij ook dat een ban dan wel primair de gebande persoon treft, maar dat het in wezen toch ook een openbare aangelegenheid is, zeker als het gaat om een verder toch door iedereen (op een enkele uitzondering na) gewaardeerd forumlid. Ook als je in ogenschouw dat er de afgelopen weken (soms zelfs onder het mom van rechtzinnigheid) wel ergere overtredingen van de forumregels hebben plaatsgevonden, is het niet onlogisch dat er vraagtekens worden gezet bij het feit dat het "toevallig" net Breekijzertje, Shaul en Marnix (excuus als ik iemand vergeten ben) zijn die momenteel geband zijn. :roll:Rens schreef:waag er eens een PB'tje aan.....merk je vanzelf wel of de Admins/Mods van zins zijn je daar antwoord op te geven.................Zosinus schreef:
Met de beste wil van de wereld kan ik niet inzien wat het probleem was met het filmpje van hemzelf en een kennis. Als dit oorzaak is van verbanning, kan dat dan uitgelegd worden?
Ik pleit helemaal niet voor meer uitsluitingen, integendeel, ik geloof veel meer in het zelfregulerend vermogen van een forum (en ook hier is dat gelukkig aanwezig). Maar als er dan toch op grond van de forumregels (en die lijken mij de enige basis daarvoor) aan iemand een ban uitgedeeld moet worden, dan ook consequent, dus zowel de linksere GKV'er die er misschien niet helemaal bij hoort, als de rechtse GG'er die dan wel volledig aan de doelgroepseis voldoet maar desondanks zondigt tegen de forumregels.