:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:jvdg schreef:Al was het alleen maar om Daphne live te keren kennen!Mariavt schreef:NU NOG????????? :shock: :shock: :shock:Daphne schreef:
Anders had k nog effe snel een Cafeinevrije Capacino Caramel gaan halen :o:|
Gegroet Vaarwel.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
- Miscanthus
broekie....................... :mrgreen: :mrgreen:jvdg schreef:, en ben helemaal niet oud! :roll:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jij haalt me tóch niet in...........je komt jáááren tekort................jvdg schreef:Snotneus!Rens schreef:broekie....................... :mrgreen: :mrgreen:jvdg schreef:, en ben helemaal niet oud! :roll:
Al droog achter d'oren?
Moderatorbericht:
Je kan er een beetje schamper over doen maar Oude Paden en Oude Waarheid hebben wel een punt. Dat alles besproken moet worden roept al vragen op maar het is nog veel erger. De idee van het "alles moet kunnen" ligt als een verstikkende deken over een heel aantal onderwerpen heen. En degenen die trachten te staan in de Traditie die wij kennen als de lijn der reformatie worden in het meest gunstige geval meewarig bekeken maar in wezen nauwelijks voor vol aangezien. Wat is het prachtig allemaal, al die verschillende ideeen en insteken en wat zijn we fijn allemaal broeders en zusters. Niet natuurlijk. Degenen waar dit forum werkelijk voor bedoeld is (zie de forumregels) en de onderwerpen die werkelijk van belang zijn komen nauwelijks aan bod. Ik begin mij af te vragen waarom dit forum nog "Refo" genoemd wordt. Wat is het onderscheid met de talloze zich christelijk noemende forums die we op het internet kunnen vinden?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Voorál zo doorgaan jongens, oh mánnen............ :roll: :roll: :roll:Rens schreef:jij haalt me tóch niet in...........je komt jáááren tekort................jvdg schreef:Snotneus!Rens schreef:broekie....................... :mrgreen: :mrgreen:jvdg schreef:, en ben helemaal niet oud! :roll:
Al droog achter d'oren?
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
En maar klagen......Mariavt schreef::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Voorál zo doorgaan jongens, oh mánnen............ :roll: :roll: :roll:Rens schreef:jij haalt me tóch niet in...........je komt jáááren tekort................jvdg schreef:Snotneus!Rens schreef: broekie....................... :mrgreen: :mrgreen:
Al droog achter d'oren?
Ik verwijs naar Spreuken 31!
Volledig mee eens!Mona Lisa schreef:Je kan er een beetje schamper over doen maar Oude Paden en Oude Waarheid hebben wel een punt. Dat alles besproken moet worden roept al vragen op maar het is nog veel erger. De idee van het "alles moet kunnen" ligt als een verstikkende deken over een heel aantal onderwerpen heen. En degenen die trachten te staan in de Traditie die wij kennen als de lijn der reformatie worden in het meest gunstige geval meewarig bekeken maar in wezen nauwelijks voor vol aangezien. Wat is het prachtig allemaal, al die verschillende ideeen en insteken en wat zijn we fijn allemaal broeders en zusters. Niet natuurlijk. Degenen waar dit forum werkelijk voor bedoeld is (zie de forumregels) en de onderwerpen die werkelijk van belang zijn komen nauwelijks aan bod. Ik begin mij af te vragen waarom dit forum nog "Refo" genoemd wordt. Wat is het onderscheid met de talloze zich christelijk noemende forums die we op het internet kunnen vinden?
(Behalve dat traditie met kleine t mag)
Vooral in de theologische topics zie je, dat een praktisch remonstrantisme de hoofdtoon begint te voeren. Een godsdienst zonder God, en met de mens in het middelpunt.
Er komt steeds minder ruimte, laat staan begrip, laat staan waardering, voor de schriftuurlijk-bevindelijke leer, gegrond op Gods Woord en samengevat in de 3 formulieren van enigheid. Men briest hoe langer hoe meer tegen Gods soevereiniteit en probeert dat belachelijk te maken.
@Oude Paden: Maar toch zou ik je willen vragen om te blijven posten.
Anders blijft er zo langzamerhand van het reformatorische geluid helemaal niets over en verwordt refoforum tot een vaag christelijk babbelforum.
Bij een schriftuurlijk-bevindelijk leer staat de mens in het middelpunt. Wat de mens 'bevindt' wordt dan uitgangspunt. De schriftuur wordt daar dienstbaar aangemaakt. En zo hebben we weer een reformatie nodig die leert: Sola Scriptura, Sola Gratia en Sola Fide.Tiberius schreef:Volledig mee eens!Mona Lisa schreef:Je kan er een beetje schamper over doen maar Oude Paden en Oude Waarheid hebben wel een punt. Dat alles besproken moet worden roept al vragen op maar het is nog veel erger. De idee van het "alles moet kunnen" ligt als een verstikkende deken over een heel aantal onderwerpen heen. En degenen die trachten te staan in de Traditie die wij kennen als de lijn der reformatie worden in het meest gunstige geval meewarig bekeken maar in wezen nauwelijks voor vol aangezien. Wat is het prachtig allemaal, al die verschillende ideeen en insteken en wat zijn we fijn allemaal broeders en zusters. Niet natuurlijk. Degenen waar dit forum werkelijk voor bedoeld is (zie de forumregels) en de onderwerpen die werkelijk van belang zijn komen nauwelijks aan bod. Ik begin mij af te vragen waarom dit forum nog "Refo" genoemd wordt. Wat is het onderscheid met de talloze zich christelijk noemende forums die we op het internet kunnen vinden?
(Behalve dat traditie met kleine t mag)
Vooral in de theologische topics zie je, dat een praktisch remonstrantisme de hoofdtoon begint te voeren. Een godsdienst zonder God, en met de mens in het middelpunt.
Er komt steeds minder ruimte, laat staan begrip, laat staan waardering, voor de schriftuurlijk-bevindelijke leer, gegrond op Gods Woord en samengevat in de 3 formulieren van enigheid. Men briest hoe langer hoe meer tegen Gods soevereiniteit en probeert dat belachelijk te maken.
@Oude Paden: Maar toch zou ik je willen vragen om te blijven posten.
Anders blijft er zo langzamerhand van het reformatorische geluid helemaal niets over en verwordt refoforum tot een vaag christelijk babbelforum.
Kortom: wat wordt onderschreven door de reformatorische kerken is lang niet altijd zo reformatorisch. Heeft in ieder geval veelal niets meer met de reformatie te maken.
Maar we beginnen wel een beetje off-topic te raken.
Ik herken me hier helemaal in. En dikwijls heb ik zin om gillend weg te lopen. Maar ik denk ook dat ik hier nog wel een missie heb. Dat ik mijn smader toch iets te antwoorden heb!Mona Lisa schreef:Je kan er een beetje schamper over doen maar Oude Paden en Oude Waarheid hebben wel een punt. Dat alles besproken moet worden roept al vragen op maar het is nog veel erger. De idee van het "alles moet kunnen" ligt als een verstikkende deken over een heel aantal onderwerpen heen. En degenen die trachten te staan in de Traditie die wij kennen als de lijn der reformatie worden in het meest gunstige geval meewarig bekeken maar in wezen nauwelijks voor vol aangezien. Wat is het prachtig allemaal, al die verschillende ideeen en insteken en wat zijn we fijn allemaal broeders en zusters. Niet natuurlijk. Degenen waar dit forum werkelijk voor bedoeld is (zie de forumregels) en de onderwerpen die werkelijk van belang zijn komen nauwelijks aan bod. Ik begin mij af te vragen waarom dit forum nog "Refo" genoemd wordt. Wat is het onderscheid met de talloze zich christelijk noemende forums die we op het internet kunnen vinden?
De meest gewone dingen moet je hier 'verdedigen', en dat staat me echt wel eens tegen.