het is aan een stel zelf om te bepalen hoe ze daarmee omgaan. Met voor het trouwen in 1 bed liggen lijkt me overigens ook op zich geen probleem. Daar is niets mis mee. De vraag is wat er in bed gebeurt. Het probleem is dat jij in een twee persoonsbed liggen op 1 lijn stelt met seks hebben of in ieder geval iedereen die dat doet daarvan verdenkt. Tja, dat ligt aan jou, en hoe jij hier tegenaan kijkt. Ik ken best stelletjes die voor ze trouwen samen op vakantie gaan en op een 1 hotelkamer komen te liggen. Je moet je dan kunnen beheersenMemento schreef:Uhm, wie maakt het programma? Juist ja, de EO. Dus wie nodigt ze uit om samen voor het trouwen in één bed te gaan liggen? Juist, de EO.

Ze krijgen een kamer aangeboden, de nacht voor ze gaan trouwen. Leuk kadootje, en dat jij dit soort suggesties er bij krijgt, daar kan ik ook niets aan doen. Dat jij denkt dat mensen hier niet goed mee om kunnen gaan kan ik ook niet helpen. De EO wekt die suggestie in ieder geval niet, jij bent degene die dit doet en je wel heel makkelijk door de EO laat beinvloeden. Tja, als je toch een beetje kritisch naar een organisatie bent is het ook wel een lekker makkelijk argument om ze op aan te vallen he. Gewoon een beetje suggestief denken..... Dat niet iedereen de aanpak van "we slapen niet in 1 bed, dan kan er ook niets misgaan" verkiest (waarbij ik me afvraag of het dan wel helemaal goed zit want als je je 's nachts in bed niet kan inhouden, kan je dat dan 's avonds op de bank wel). Als ik met mijn vriendin een keer een weekend weg ga of zo zou ik er geen moeite mee hebben met haar in 1 bed te slapen. Een kwestie van vertrouwen, duidelijke afspraken maken en samen bidden en met God je keuze om geen seks te hebben voor het huwelijk bespreken. Als jij dan denkt: Ze wekken de suggestie seks voor het huwellijk te hebben, komt dat omdat jou denkwijze niet klopt.Natuuuuuuuuurlijk wil dat niet zeggen dat ze ook sex voor het huwelijk hebben, maar is dat op zn minst niet de suggestie die je wekt? En als je die suggestie niet wil wekken, waarom wordt dat stukje waar mensen vertellen dat ze geen sex gehad hebben uit principiëel oogpunt dan niet uitgezonden (even in het mogelijke, maar zeer onwaarschijnlijke geval)? Of nog beter, als je die suggestie van sex voor het huwelijk niet wil wekken, waarom dan die hele bed-scene?
Misschien moet je maar eens wat meer artikelen van de EO gaan lezen dan. Seksualiteit is een moeiilijk onderwerp en een hoop christelijke jongeren hebben daar ook moeite mee. Dat zie je bijvoorbeeld als je op Ronduit, het jongerenmagazine van de EO gaat kijken. En juist de EO besteedt daar openlijk aandacht aan en steekt daar niet onder stoelen of banken dat God seks voor IN het huwelijk heeft bedoeld.Beste Marnix, hoe je je ook wendt of keert, het is op zn minst verdacht wat de EO hier doet. Als ze daar kritiek op krijgen hebben ze dat aan hun eigen gedrag te danken, en niet aan die collumnist die alleen wat feiten benoemt. En ach, de EO heeft alle mogelijkheden (lees: zendtijd) om dit misverstand uit de wereld te helpen hoor, door bv te benadrukken dat sex voor het huwelijk slecht is...
En daarnaast kan de EO zijn (zend)tijd wel beter besteden dan dit soort suggestieve vooroordelen weg te werken, er zijn altijd wel mensen die overal wat achter zoeken en de EO heeft niet als doelstelling om daar wat aan te doen