Nou, in dat toenmalige comité tot behoud van de HK zaten voor GB-ers. Ik kan zo maar 2 predikanten bedenken die deel uit maakten van de groep rond het Gekro.Augustienus schreef:Heeft een flinke rol in de scheuring van 2004 gehad, dit soort groepsvorming met gelijkgestemden, zoals het Gekrookte Riet. Ook het beleggen van aparte zendingsdagen werd niet gewaardeerd door de Gereformeerde Bond en de rest van de NHK. Overigens denk ik niet dat de invloed van het voormalige Gekrookte riet zo groot is binnen de HHK. De stromingen leven gewoon langs elkaar heen en kunnen over het algemeen goed met elkaar overweg. Predikanten die eerst niet in gemeenten mochten komen staan er nu op de kansel.
Gekrookte Riet
Re: Gekrookte Riet
en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Geen idee. Maar van de Gereformeerde Bond kun je lid worden. Dat kon van het Gekro niet.emigrant schreef:en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Is 'het Gekro' een gebruikelijke afkorting voor Het Gekrookte Riet? Ik ken het Gekro namelijk als een akelig kadaver-destructie-bedrijf, dus de associatie is voor mij nogal vreemd.Ditbenik schreef:Geen idee. Maar van de Gereformeerde Bond kun je lid worden. Dat kon van het Gekro niet.emigrant schreef:en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Ja bah als ik er vroeger achter fietste rook dat echt niet lekker.Zita schreef:Is 'het Gekro' een gebruikelijke afkorting voor Het Gekrookte Riet? Ik ken het Gekro namelijk als een akelig kadaver-destructie-bedrijf, dus de associatie is voor mij nogal vreemd.Ditbenik schreef:Geen idee. Maar van de Gereformeerde Bond kun je lid worden. Dat kon van het Gekro niet.emigrant schreef:en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Nee, het is geen gebruikelijke afkorting maar het scheelde weer wat letters typen. Inderdaad, die Gekro zit een luchtje aanZita schreef:Is 'het Gekro' een gebruikelijke afkorting voor Het Gekrookte Riet? Ik ken het Gekro namelijk als een akelig kadaver-destructie-bedrijf, dus de associatie is voor mij nogal vreemd.Ditbenik schreef:Geen idee. Maar van de Gereformeerde Bond kun je lid worden. Dat kon van het Gekro niet.emigrant schreef:en hoeveel mensen in de Gereformeerde Bond kerken lezen anno 2018 de Waarheidsvriend?

- J.C. Philpot
Ik hoorde een tijd geleden eens een grapje over een op handen zijnde fusie van " Bewaar het Pand" en "Het Gekrookte Riet". De nieuwe naam zou "Het Gekraakte Pand" worden...
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Dodo
Die grap is al tientalken jaren oud.
hij is oud maar blijft leuk!J.C. Philpot schreef:Ik hoorde een tijd geleden eens een grapje over een op handen zijnde fusie van " Bewaar het Pand" en "Het Gekrookte Riet". De nieuwe naam zou "Het Gekraakte Pand" worden...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Sinds 2015 staat deze mop al op dit forum.
En dat terwijl het GR toen al 11 jaar was opgeheven.refo schreef:Sinds 2015 staat deze mop al op dit forum.
Zitten zij in Amsterdam of Amstelveen?J.C. Philpot schreef:Ik hoorde een tijd geleden eens een grapje over een op handen zijnde fusie van " Bewaar het Pand" en "Het Gekrookte Riet". De nieuwe naam zou "Het Gekraakte Pand" worden...
- J.C. Philpot
Het kwartje valt niet bij mij, kun je het eens uitleggen wat je bedoelt?Piet Puk schreef:Zitten zij in Amsterdam of Amstelveen?

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
In Amsterdam en daarna in Amstelveen zat de kraakgroep We are Here, die van het ene naar het andere pand hopten.J.C. Philpot schreef:Het kwartje valt niet bij mij, kun je het eens uitleggen wat je bedoelt? :)Piet Puk schreef:Zitten zij in Amsterdam of Amstelveen?