Tja wat jammer dat de EO deze koers is in geslagen.Mister schreef:Cker kunnen we dingen toetsen aan Schrift en belijdenis. Lijkt me zelfs noodzakelijk. Dat is echter heel iets anders als gelijk veroordelen!geledu schreef:onderzoekende dagelijks de Schriften, of deze dingen alzo waren.
We kunnen dus wel zaken toetsen aan Schrift en belijdenis.
Jammer dat je het zo ervaart. Ik voel heel goed met je mee hoor. Alleen ben ik er pertinent tegen om zomaar te gaan veroordelen omdat we dan de zaken naar onze hand willen zetten. Cker gezien het feit dat jij óok in Roemenië en Afrika ben geweest. Ook daar heb je kunnen zien hoe God geëerd werd. En dat is toch écht anders van vorm, maar NIET van wezen en inhoud!Wat mij trouwens opvalt is dat stevige uitspraken richting de Geref. Gezinte hier makkelijker getolereerd worden als richting het Arminiaanse EO met haar anhangers !!!
Wees alstjeblieft eerlijk naar je zelf toe en bedrieg je niet !!!
Laat je geen zand in de ogen strooien.
Verder wil ik deze discussie laten voor wat het is.
Ik heb geprobeert om uit liefde enkele zaken te noemen maar blijkbaar ben ik nog een eenling die zo over deze zaken denkt.
Amen!Van harte hoop ik dat u allen niet meegezogen wordt in deze wereldse manier van beleving van de Godsdienst die uiteindelijk niet als godsdienstig betitelt mag worden !!
Keert weder tot God met smeking en geween.
Laten we aan Zijn voeten maar veel mogen verkeren om van Hem genade te ontvangen en om een teer en godzalig leven te mogen hebben !
Ben nu 62 jaar en heb bewust de oprichting van de EO meegemaakt.
Met Dhr. Kits en Ds Glashouwer als tegen pool van de NCRV.
Helaas herken ik nauwelijks of niets hier meer van.
Tja het is natuurlijk waar dat de Heere met een kromme stok
rechte slagen kan geven (Zou voor de HEERE iets te wonderlijk zijn) nee voor Hem is niets te wonderlijk met alle nadruk zeg ik dat.
Daarom denk ik ook dan zo´n dag bij de rechter flank van onze
Gereformeerde gezinte heel veel vragen oproept laten we daar eerlijk elkaar in behandelen.