Hirsi Ali weg uit de politiek.
Tóch maar weer ff terug on-topic...............
Wat zou Ayaan Hirshi Ali/Magan feitelijk kúnnen toevoegen aan de nederlandse politiek nu minster Verdonk aan heeft gegeven nog eens na te willen denken over het behoud van het nederlanderschap van mevr. Hirshi Ali/Magan??? En dan bedoel ik dus zélfs vanaf een zo grote afstand, want ook die organisatie )waar ze nu heen gaat) heeft zijn invloed op het liberale en conservatieve denken hier.................
Wat zou Ayaan Hirshi Ali/Magan feitelijk kúnnen toevoegen aan de nederlandse politiek nu minster Verdonk aan heeft gegeven nog eens na te willen denken over het behoud van het nederlanderschap van mevr. Hirshi Ali/Magan??? En dan bedoel ik dus zélfs vanaf een zo grote afstand, want ook die organisatie )waar ze nu heen gaat) heeft zijn invloed op het liberale en conservatieve denken hier.................
Ik denk dat ze helemaal niets meer wil. Anders had ze toch al lang aangekondigd dat ze in beroep ging?Petrus schreef:Tóch maar weer ff terug on-topic...............
Ze laat anderen de kastanjes uit het vuur halen. En ze geniet weer van de aandacht.
Pff, wat een ontzettend kortzichtige reactie zeg. Als je het nieuws een beetje had gevolgd had je geweten dat Hirshi Ali erg graag de Nederlandse identiteit wil houden / krijgen en nogal aangeslagen was door de recente ontwikkelingen.MBE schreef:Ik denk dat ze helemaal niets meer wil. Anders had ze toch al lang aangekondigd dat ze in beroep ging?Petrus schreef:Tóch maar weer ff terug on-topic...............
Ze laat anderen de kastanjes uit het vuur halen. En ze geniet weer van de aandacht.
Anderen waarderen haar inzet voor de politiek en komen voor haar op. Het blijkt dat Verdonk onnauwkeurig heeft gehandeld want nu roept ze opeens dat Hirshi Ali wel een Nederlands paspoort krijgt, blijkbaar laat de wet daarvoor wel mogelijkheden. In beroep gaan is dus niet nodig.
Dat Hirshi Ali voor de Nederlandse politiek niet zoveel meer zal betekenen lijkt me duidelijk Petrus. Ze heeft immers haar plek in de Tweede Kamer opgezegd en zal er niet terugkeren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ach joh, ik ga gewoon kort door de bocht. Politiek is gewoon vies :x maa ja, je kunt niet zonder.Marnix schreef:Pff, wat een ontzettend kortzichtige reactie zeg. Als je het nieuws een beetje had gevolgd had je geweten dat Hirshi Ali erg graag de Nederlandse identiteit wil houden / krijgen en nogal aangeslagen was door de recente ontwikkelingen.MBE schreef:Ik denk dat ze helemaal niets meer wil. Anders had ze toch al lang aangekondigd dat ze in beroep ging?Petrus schreef:Tóch maar weer ff terug on-topic...............
Anderen waarderen haar inzet voor de politiek en komen voor haar op. Het blijkt dat Verdonk onnauwkeurig heeft gehandeld want nu roept ze opeens dat Hirshi Ali wel een Nederlands paspoort krijgt, blijkbaar laat de wet daarvoor wel mogelijkheden. In beroep gaan is dus niet nodig.
Dat Hirshi Ali voor de Nederlandse politiek niet zoveel meer zal betekenen lijkt me duidelijk Petrus. Ze heeft immers haar plek in de Tweede Kamer opgezegd en zal er niet terugkeren.
Ach politiek is soms ook best boeiend.MBE schreef:Ach joh, ik ga gewoon kort door de bocht. Politiek is gewoon vies :x maa ja, je kunt niet zonder.Marnix schreef:Pff, wat een ontzettend kortzichtige reactie zeg. Als je het nieuws een beetje had gevolgd had je geweten dat Hirshi Ali erg graag de Nederlandse identiteit wil houden / krijgen en nogal aangeslagen was door de recente ontwikkelingen.MBE schreef:Ik denk dat ze helemaal niets meer wil. Anders had ze toch al lang aangekondigd dat ze in beroep ging?Petrus schreef:Tóch maar weer ff terug on-topic...............

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Het komt er op neer dat de kamer aandringt op streng vreemdelingenbeleid. Totdat het om een kamerlid gaat. Dan moet de minister door het stof en beloven dat ze niet al te streng moet zijn. Gaan ze een werkdag lang over praten zonder voorbereiding behalve een flinke dosis verontwaardiging. Weg met deze parlementariers.
Waarom? Vanwage vriendjespolitiek? Allerlei belangen die op de achtergrond meespelen?MBE schreef:Of walgelijkMarnix schreef:Ach politiek is soms ook best boeiend.
Allicht. Maar juist dat maakt het juist ook weer boeiend...

Nou, inmiddels heeft de meest actuele informatie je visie ruimschoots achterhaald én onderuit gehaald.MBE schreef:Ik denk dat ze helemaal niets meer wil. Anders had ze toch al lang aangekondigd dat ze in beroep ging?Petrus schreef:Tóch maar weer ff terug on-topic...............
Toch nog gerechtigheid.
Toch blijft mijn vraag overeind: wat zou Ayaan Hirhi Ali/Magan vanuit Amerika kunnen betekenen voor de Nederlandse politiek nu zij gaat werken bij een conservatief liberale denktank? Want ook die denktank zal zeker het conseratief-liberale denken gaan beïnvloeden.
Dan heb je mij niet begrepen.Petrus schreef:Dus, gezien jouw woordkeus, kan je mijn omschrijving van Bush tóch wel onderschrijven zo te zien............want een kneus is en blijft het, want hij is alleen president geworden door z'n enorme kapitaal aangevuld met het kapitaal van economische vriendjes (door wie hij zich óók laat leiden)Unionist schreef:Toch vind ik het kanp dat zo'n enorme kneus nu al 6 jaar president is van de Verenigde Staten.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Waarom probleer je de bestuurlijke macht en de gerechtelijke macht tegen elkaar uit te spelen? Dacht je dat de Tweede Kamer geen rekening houdt met wat de wet zegt en zich puur door ethos en pathos heeft laten leiden? Natuurlijk niet, vanuit die twee dingen (die Verdonk een beetje lijkt te missen) hebben ze gekeken naar wettelijke mogelijkheden. De Tweede Kamer kan niet de wet aan hun laars lappen... dus als ze Hirshi Ali de Nederlandse nationaliteit willen geven, wat schijnt te gebeuren, moet dat ook wettelijk mogelijk zijn.MBE schreef:Heb ik wat gemist dan?Petrus schreef:Nou, inmiddels heeft de meest actuele informatie je visie ruimschoots achterhaald én onderuit gehaald.
Is ze in beroep gegaan bij de rechtbank? Of heeft Verdonk bakzeil moeten halen vanwege alle druk op haar standpunt?
Waarom vraag je je dan of Hirshi Ali in beroep is gegaan of dat Verdonk bakzeil heeft moeten halen?
Ik denk dat die vraag totaal niet relevant is. Hirshi Ali gaat niet naar Amerika om daar wat voor de Nederlandse politiek te gaan betekenen. Ik snap deze vraag dus niet. Ze gaat meedenken en werken voor een danktank die invloed op de Amerikaanse politiek heeft.... die niet een nieuwe invloed zal gaan uitoefenen overigens, want die dankdank bestaat al ruim 60 jaar. Waarom zou ze invloed op de Nederlandse politiek moeten hebben dan? Dat is niet het geval, die baan heeft ze ingeruild voor een waarmee ze invleod op de Amerikaanse politiek heeft.Petrus schreef:Nou, inmiddels heeft de meest actuele informatie je visie ruimschoots achterhaald én onderuit gehaald.MBE schreef:Ik denk dat ze helemaal niets meer wil. Anders had ze toch al lang aangekondigd dat ze in beroep ging?Petrus schreef:Tóch maar weer ff terug on-topic...............
Toch nog gerechtigheid.
Toch blijft mijn vraag overeind: wat zou Ayaan Hirhi Ali/Magan vanuit Amerika kunnen betekenen voor de Nederlandse politiek nu zij gaat werken bij een conservatief liberale denktank? Want ook die denktank zal zeker het conseratief-liberale denken gaan beïnvloeden.
Tja... maar in dat geval moet je ook consequent zijn en dit niet alleen op Bush toepassen... met deze argumentatie zou er na de Tweede Wereldoorlog sowieso (en ik denk de hele 20e eeuw) al geen normale president meer geweest zijn in Amerika, het zouden allemaal kneusjes zijn, want ze worden allemaal president door veel kapitaal en kapitaal van veel rijke vriendjes. En dat is overigens ook niet alleen in Amerika zoDus, gezien jouw woordkeus, kan je mijn omschrijving van Bush tóch wel onderschrijven zo te zien............want een kneus is en blijft het, want hij is alleen president geworden door z'n enorme kapitaal aangevuld met het kapitaal van economische vriendjes (door wie hij zich óók laat leiden)

Waarom moest Taida dan wel naar de rechter?Marnix schreef:Waarom probleer je de bestuurlijke macht en de gerechtelijke macht tegen elkaar uit te spelen? Dacht je dat de Tweede Kamer geen rekening houdt met wat de wet zegt en zich puur door ethos en pathos heeft laten leiden? Natuurlijk niet, vanuit die twee dingen (die Verdonk een beetje lijkt te missen) hebben ze gekeken naar wettelijke mogelijkheden. De Tweede Kamer kan niet de wet aan hun laars lappen... dus als ze Hirshi Ali de Nederlandse nationaliteit willen geven, wat schijnt te gebeuren, moet dat ook wettelijk mogelijk zijn.MBE schreef:Heb ik wat gemist dan?Petrus schreef:Nou, inmiddels heeft de meest actuele informatie je visie ruimschoots achterhaald én onderuit gehaald.
Is ze in beroep gegaan bij de rechtbank? Of heeft Verdonk bakzeil moeten halen vanwege alle druk op haar standpunt?
Waarom vraag je je dan of Hirshi Ali in beroep is gegaan of dat Verdonk bakzeil heeft moeten halen?
Omdat ze niet genoeg vriendjes in den Haag had????
Nee.... Om het besluit aan te vechten, daar had ze het recht toe. Als de Tweede Kamer niets had gedaan had Hirshi Ali dat allicht ook gedaan.... Maar de Tweede Kamer vond in grote getale dat Verdonk niet juist gehandeld had en riep haar ter verantwoording, Verdonk gaf vervolgens aan opnieuw te gaan kijken naar de zaak.... Dacht je soms dat de kwestie Taida niet in de Tweede Kamer besproken is? Daar was na opnieuw kijken volgens hen geen fout gemaakt... was dat wel zo geweest, dan had de Kamer dat net zo goed aangekaart. Als Verdonk aangeeft dat het wettelijk echt niet mogelijk is Hirshi Ali de Nederlandse status te geven kan de Kamer niet anders dan zich er bij neerleggen of de wet wijzigen... Hirshi Ali kan dan alsnog een uitspraak van de rechtbank aanvechten.