Precies, dat bedoelde ik dus.Miscanthus schreef: Er is niets zo moeilijk al sterven aan jezelf, je eigen lusten en begeerten overboord zetten om alleen Zijn wil te doen.
Afstand doen, van waar je hart aan vastzit doet toch geen mens?
Dat kan alleen door een veranderde gezindheid van het hart, door een hart waar liefde woont.
Het kan alleen uit liefde en dankbaarheid voor Hem, die ons eerst heeft liefgehad.
Het loslaten van een bijbelse lijn

- Miscanthus
Dan zijn we het er over eensCorydoras schreef:Precies, dat bedoelde ik dus.Miscanthus schreef: Er is niets zo moeilijk al sterven aan jezelf, je eigen lusten en begeerten overboord zetten om alleen Zijn wil te doen.
Afstand doen, van waar je hart aan vastzit doet toch geen mens?
Dat kan alleen door een veranderde gezindheid van het hart, door een hart waar liefde woont.
Het kan alleen uit liefde en dankbaarheid voor Hem, die ons eerst heeft liefgehad.

Ik ben bij de dominee op bezoek geweest. Niet speciaal voor dit hoor. Ik heb het terloops aan hem gevraagt. Hij kan zich niet herinneren dat bewust de betekenis van Rom. 6 had gemeden. Hij geloofd zelf wel degelijk in Rom. 6 en ook de bijbehorende verbondsklank.
Toch blijft het een actuele kwestie. Een gemeente dat min of meer een interne evangelisatiepost is, komt niet toe aan zijn echte doel en functioneerd niet als gemeente. Acceptatie van die situatie is en blijft niet gezond.
Hoe komt dat toch en wat kunnen we er aan veranderen?
Toch blijft het een actuele kwestie. Een gemeente dat min of meer een interne evangelisatiepost is, komt niet toe aan zijn echte doel en functioneerd niet als gemeente. Acceptatie van die situatie is en blijft niet gezond.
Hoe komt dat toch en wat kunnen we er aan veranderen?