WWJD
Als al je collega's er zo bij lopen kun je beter ander werk zoeken.Gian schreef:En toch..
Al zouden al mijn collega's in zwarte shirten lopen, met blasfemische taal, koop ik zo'n shirt.
Ideale actie om een gesprek aan te knopen.
Maar goed. Waarom zou je dan met zo'n shirt wel een gesprek aanknopen en zonder zo'n shirt niet. Ik merk juist dat dingen als even om stilte vragen om te bidden voor het eten aanleiding kan zijn tot een gesprek. Waarom zou je eerst hetzelfde moeten worden voordat je kunt praten?
Wees blij dat jij niet in zo'n situatie zit.limosa schreef: Als al je collega's er zo bij lopen kun je beter ander werk zoeken.
Voor sommigen mensen is er geen alternatief omdat men bijvoorbeeld alleen maar een huis kan bouwen. Zit je wel altijd in de herrie van anderen, want er is geen bouw waar geen radio staat te knetteren.
En die mensen trap je nu wel op het hart.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
1Cor 9limosa schreef: Waarom zou je eerst hetzelfde moeten worden voordat je kunt praten?
19 Want daar ik van allen vrij was, heb ik mijzelven allen dienstbaar gemaakt, opdat ik er meer zou winnen.
20 En ik ben den Joden geworden als een Jood, opdat ik de Joden winnen zou; dengenen, die onder de wet zijn, ben ik geworden als onder de wet zijnde, opdat ik degenen, die onder de wet zijn, winnen zou.
21 Degenen, die zonder de wet zijn, ben ik geworden als zonder de wet zijnde (Gode nochtans zijnde niet zonder de wet, maar voor Christus onder de wet), opdat ik degenen, die zonder de wet zijn, winnen zou.
22 Ik ben den zwakken geworden als een zwakke, opdat ik de zwakken winnen zou; allen ben ik alles geworden, opdat ik immers enigen behouden zou.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
da's natuurlijk onzin Gian, in de bouw werken echt niet alleen figuren die leven in de cultuur waar het over gaat als we die shirtjes en die muziek bedoelen, ja dat de radio aan staat zal waar zijn, die staat bij ons op kantoor ook aan, maar daar ging het niet om. Je kunt niet die hele cultuur van hardcore-punk etc. etc. projecteren op de bouw, daar werken in de regel hele nette mensen.Gian schreef:Wees blij dat jij niet in zo'n situatie zit.limosa schreef: Als al je collega's er zo bij lopen kun je beter ander werk zoeken.
Voor sommigen mensen is er geen alternatief omdat men bijvoorbeeld alleen maar een huis kan bouwen. Zit je wel altijd in de herrie van anderen, want er is geen bouw waar geen radio staat te knetteren.
Als Jezus de handelaren uit de tempel gooit gaat Hij ook niet eerst een week zelf achter een tafeltje zitten wisselen en handelen om te weten wat het is. Zo zullen ook degenen die bekeerd zijn, die mogen zeggen "Christus leeft in mij" , niet toestaan dat door de cultuur waar ze in leven de duivel in hun leven binnendringt.Gian schreef:1Cor 9limosa schreef: Waarom zou je eerst hetzelfde moeten worden voordat je kunt praten?
19 Want daar ik van allen vrij was, heb ik mijzelven allen dienstbaar gemaakt, opdat ik er meer zou winnen.
20 En ik ben den Joden geworden als een Jood, opdat ik de Joden winnen zou; dengenen, die onder de wet zijn, ben ik geworden als onder de wet zijnde, opdat ik degenen, die onder de wet zijn, winnen zou.
21 Degenen, die zonder de wet zijn, ben ik geworden als zonder de wet zijnde (Gode nochtans zijnde niet zonder de wet, maar voor Christus onder de wet), opdat ik degenen, die zonder de wet zijn, winnen zou.
22 Ik ben den zwakken geworden als een zwakke, opdat ik de zwakken winnen zou; allen ben ik alles geworden, opdat ik immers enigen behouden zou.
Het is misschien ook maar weer hoe je het bekijkt.
Ik was een tijdje geleden in een evangelische gemeente en daar zat zo'n man in Harley Davidson-uitrusting, maar dan in christelijke versie: Jesus David's Son. Die man had nogal een hmm, dreigende uitstraling. Maar hij zat daar wel, en hij maakte wel 'reclame' voor Jezus.
Ik vond het ook wel iets ontroerends hebben.
Ik was een tijdje geleden in een evangelische gemeente en daar zat zo'n man in Harley Davidson-uitrusting, maar dan in christelijke versie: Jesus David's Son. Die man had nogal een hmm, dreigende uitstraling. Maar hij zat daar wel, en hij maakte wel 'reclame' voor Jezus.
Ach ja uiterlijk wil nog niet alles zeggen en nu hebben we het alleen over uiterlijkheden.Afgewezen schreef:Het is misschien ook maar weer hoe je het bekijkt.
Ik kan ook wel van alles gaan dragen om Jezus aan te prijzen, maar daar gaat het niet om.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Tuurlijk. Maar voor een man uit dat wereldje betekent het toch wel heel wat om je zo te profileren.Lizzy schreef:Ach ja uiterlijk wil nog niet alles zeggen en nu hebben we het alleen over uiterlijkheden.Afgewezen schreef:Het is misschien ook maar weer hoe je het bekijkt.
Ik kan ook wel van alles gaan dragen om Jezus aan te prijzen, maar daar gaat het niet om.
Met de bouw bedoel ik de radio.limosa schreef:da's natuurlijk onzin Gian, in de bouw werken echt niet alleen figuren die leven in de cultuur waar het over gaat als we die shirtjes en die muziek bedoelen, ja dat de radio aan staat zal waar zijn, die staat bij ons op kantoor ook aan, maar daar ging het niet om. Je kunt niet die hele cultuur van hardcore-punk etc. etc. projecteren op de bouw, daar werken in de regel hele nette mensen.Gian schreef:Wees blij dat jij niet in zo'n situatie zit.limosa schreef: Als al je collega's er zo bij lopen kun je beter ander werk zoeken.
Nog erger dan shirtjes..
Nu ga je een stap verder. Natuurlijk hoef je niet eerst mee te zondigen. Onterechte vergelijking dus.limosa schreef:Als Jezus de handelaren uit de tempel gooit gaat Hij ook niet eerst een week zelf achter een tafeltje zitten wisselen en handelen om te weten wat het is. Zo zullen ook degenen die bekeerd zijn, die mogen zeggen "Christus leeft in mij" , niet toestaan dat door de cultuur waar ze in leven de duivel in hun leven binnendringt.Gian schreef:1Cor 9limosa schreef: Waarom zou je eerst hetzelfde moeten worden voordat je kunt praten?
Wil je het wel begrijpen?
Laatst gewijzigd door Gian op 10 okt 2005, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
O, ik had niet begrepen dat het ging om een cultuur waarin met God wordt gespot en waarin de Satan aanbeden wordt.limosa schreef:Nee, dat kan niet. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat als mensen die in zo'n cultuur leven die bij hun bekering zullen verlaten. Want als Christus in je woont zul je niet willen leven in een cultuur waarin op een verschrikkelijke manier met God gespot wordt en waar Satan openlijk aanbeden en verheerlijkt wordt.Houthakker schreef:Dat ben ik niet met je eens.
Want als dat waar zou zijn, dan zou dat betekenen dat alle mensen die tot bekering komen, vervolgens alles leren binnen 1 dag.
Dat kan natuurlijk nooit.
Dat maakt wel verschil, ja.
Toch blijft staan dat niet iedereen die tot bekering komt even razendsnel helemaal verlost is uit zijn oude wereldje. De ene mens doet er wat langer over dan de andere, om echt alles achter zich te laten wat verkeerd is/was.