Knevel - Plaisier intervieuw
- Miscanthus
-
-
ik had je netjes willen u2u-en, maar je hebt me geblokkeerd. Volgens mij lees je niet goed.... geeft niet.... ik heb geduld met je...Oorspronkelijk gepost door anemoonok, ja dat is helder:(Het gaat hier om een intervieuw, dat moet je minder serieus nemen als een echt interview.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
- Miscanthus
7 x 70 x .....:!Oorspronkelijk gepost door Barryvrouwik had je netjes willen u2u-en, maar je hebt me geblokkeerd. Volgens mij lees je niet goed.... geeft niet.... ik heb geduld met je...Oorspronkelijk gepost door anemoonok, ja dat is helder:(Het gaat hier om een intervieuw, dat moet je minder serieus nemen als een echt interview.
[Aangepast op 8/2/05 door Miscanthus]
-
7 * 70 * .. is ook heel veel kansen om mijn posting lettertje voor lettertje nog eens te lezen.... En dan de onchristelijke posting aan te passen.Oorspronkelijk gepost door Miscanthus7 x 70 x .....:!Oorspronkelijk gepost door Barryvrouwik had je netjes willen u2u-en, maar je hebt me geblokkeerd. Volgens mij lees je niet goed.... geeft niet.... ik heb geduld met je...Oorspronkelijk gepost door anemoonok, ja dat is helder:(Het gaat hier om een intervieuw, dat moet je minder serieus nemen als een echt interview.
[Aangepast op 8/2/05 door Miscanthus]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Voor degenen die Engels kunnen lezen is het volgende wel een aanrader (Vooral aansluitend op wat Jacob schreef):
http://www.lastdaysministries.org/artic ... ospel.html
http://www.lastdaysministries.org/artic ... spel2.html
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hm...Oorspronkelijk gepost door JelleOorspronkelijk gepost door refo
Hoe drukt één dominee een fusie door?
Eén dominee kan heel veel invloed hebben op de anderen.
Het gaat net als bij een rotte appel die de rest kan aansteken.
(Laat ook maar)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Vooral dit gedeelte kun je toepassen op ds. Plaisier:Oorspronkelijk gepost door parsifal
Voor degenen die Engels kunnen lezen is het volgende wel een aanrader (Vooral aansluitend op wat Jacob schreef):
".... very few people preach on hell anymore - it is no longer in vogue. We shouldn't scare the poor sinners, no, that wouldn't do. They're just unfortunate, misguided souls, right? Wrong! The Bible clearly shows that they are rebels who have robbed and dishonored the living God, infinitely offending Him. They have no right to look at themselves in any other light.
But we, smart as we are, have decided to help God along. He doesn't understand our generation as well as we do. The things Jesus emphasized in His preaching were all right for the Jews, but our generation needs a more gentle, loving tone. "Tell 'em about heaven!" We talk about heaven, about the "rewards of being born-again," but we completely neglect the other side of the "two-edged sword." (Heb. 4:12) What right do we have to remove things from the Gospel that Jesus Himself gave great place to in His own preaching?"
- ndonselaar
- Contacteer:
Ja, Adorote,
Velen verlaten de NHK en ook nu de PKN. In 1990 had de NHK net zo veel leden alleen als de PKN nu!
Knevel gaf eerlijk aan dat het toch wel vreemd is dat met al dat voortdurend aanpassen van de boodschap. Het opschuiven etc. de kerken niet voller geworden, nee ze zijn leger geworden. Juist daar waar in volle ernst de Christus der Schriften gepredikt werd tegen de zwarte achtergrond van een zondaar, daar bleven de kerken veelal stabiel. Natuurlijk daar is ook verloop, maar veel en veel minder in die gemeenten waar men met een kindernevendienst probeert te redden wat mijn uit de boodschap gehaald heeft. [sorry voor het generaliseren].
Dat zag Knevel scherp en dat moest ds. Plaisier eerlijk toegeven.
Tot slot, wanneer iemand zegt niet te weten wat er gebeurt met diegenen die niet tot het geloof in Christus zijn gekomen, dan zeg ik hem namens Paulus, die zij vervloekt, want die brengen een ander Evangelie als de apostel Paulus.
Velen verlaten de NHK en ook nu de PKN. In 1990 had de NHK net zo veel leden alleen als de PKN nu!
Knevel gaf eerlijk aan dat het toch wel vreemd is dat met al dat voortdurend aanpassen van de boodschap. Het opschuiven etc. de kerken niet voller geworden, nee ze zijn leger geworden. Juist daar waar in volle ernst de Christus der Schriften gepredikt werd tegen de zwarte achtergrond van een zondaar, daar bleven de kerken veelal stabiel. Natuurlijk daar is ook verloop, maar veel en veel minder in die gemeenten waar men met een kindernevendienst probeert te redden wat mijn uit de boodschap gehaald heeft. [sorry voor het generaliseren].
Dat zag Knevel scherp en dat moest ds. Plaisier eerlijk toegeven.
Tot slot, wanneer iemand zegt niet te weten wat er gebeurt met diegenen die niet tot het geloof in Christus zijn gekomen, dan zeg ik hem namens Paulus, die zij vervloekt, want die brengen een ander Evangelie als de apostel Paulus.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
- Miscanthus