De Grootste Nederlander

gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Stemmen via internet is niet maatgevend. Juist de ouderen en gereformeerde zullen Willem van Oranje stemmen, ware het niet dat in die hoek weinig internetgebruik is.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Voor die verkiezing moet je misschien eens kijken op de site van HP-De Tijd. Daar houden ze een verkiezing ''irritantste Nederlander aller tijden.''
Aardige verkiezing ook. Was wel even verontwaardigd toen ik Klaas Schilder ontdekte als nominee voor de titel "Ergste Protestantse Nederlander". Die weet ik er nog wel een paar. Overigens won daar Mient-Jan Faber.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
gereformeerde zullen Willem van Oranje stemmen
Bedoel je de gereformeerdegemmers?!

ik sta werkelijk waar te kijken... naar jullie gedrag in deze topic! K vind hem hartstikke leuk echtwaar... maar ik dacht dat men tegen mensverheerlijking was... om deze stemming tot op de nauwkeurigheid te volgen had ik niet verw8 hier op OmSionsWil....

Idols/Starmaker/BigBrother/The perfectband (of hoe die ook moet heten) volgen jullie toch ook niet?!

Waarom dit stomme programma wel?!
Sorry (k heb t nooit gezien) Ik dacht dat we allemaal gelijk waren in Gods ogen...?!
Blijkbaar moet er toch iemand die titel hebben... totaaaaaaal onbelangrijk...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
gerrit de 2e
Contacteer:

Oorspronkelijk gepost door Daphne

ik sta werkelijk waar te kijken... naar jullie gedrag in deze topic! K vind hem hartstikke leuk echtwaar... maar ik dacht dat men tegen mensverheerlijking was... om deze stemming tot op de nauwkeurigheid te volgen had ik niet verw8 hier op OmSionsWil....

Idols/Starmaker/BigBrother/The perfectband (of hoe die ook moet heten) volgen jullie toch ook niet?!

Sorry (k heb t nooit gezien) Ik dacht dat we allemaal gelijk waren in Gods ogen...?!
Programma? Heb via internet gestemd. Je heb misschien best wel gelijk dat we niet aan mensverheerlijking moeten doen. Met gereformeerde bedoel ik geen emmers, wat bedoel jij er eigenlijk mee?:stu

Overigens stem ik 100 x liever op Willem van Oranje dan dat ik naar dat waardeloze 538 luister.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Daphne

Programma? Heb via internet gestemd. Je heb misschien best wel gelijk dat we niet aan mensverheerlijking moeten doen. Met gereformeerde bedoel ik geen emmers, wat bedoel jij er eigenlijk mee?:stu

Overigens stem ik 100 x liever op Willem van Oranje dan dat ik naar dat waardeloze 538 luister.
:,:,:,:,:,:, ehm... oke... tja... :D:! Je kunt op Idols ook stemmen via sms <------- onschuldig!! weetje Gerrit, t is maandag ochtend vroeg... vind je t erg als ik dus de vergelijking tussen WvO en 'waardeloze 538 luisteren' niet geheel oppak?! :#
Ik had het over gemmers.... :!

[size=-2](Swelgrappig MWS is totaal niets maar de grootste nederlander is helemaal op en top... das denk ik iets wat ik nooit zal begrijpen...)[/size]
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Blamage voor Nederland:
Fortuyn uitgeroepen tot De Grootse Nederlander

HILVERSUM - Pim Fortuyn is maandagavond uitgeroepen tot De Grootste Nederlander aller tijden. In de finale, die rechtstreeks werd uitgezonden op Nederland 1, liet de in mei 2002 vermoorde politicus de Vader des Vaderlands Willem van Oranje (tweede) en politicus Willem Drees (derde) achter zich.

De winnaar werd bekend na een beoordeling op de punten leiderschap, nalatenschap, moed, genialiteit en medemenselijkheid. Honderdduizenden Nederlanders deden de afgelopen weken via internet en via de telefoon mee aan de uitverkiezing.

Cruyff

Tien personen waren genomineerd uit een lijst van honderd. Naast de drie finalisten waren dat Antoni van Leeuwenhoek, Anne Frank, Michiel de Ruyter, Vincent van Gogh, Erasmus, Rembrandt van Rijn en Johan Cruyff, de enige nog levende in de toptien.

In de afgelopen weken deden tien ambassadeurs hun best degene die naar hun idee de titel verdiende, te promoten. In een wekelijkse uitzending werd telkens een persoon eruit gelicht. Via de website website kon worden gestemd op de negen mannen en een vrouw.

Verkiezingsspecial

Pim Fortuyn stond sinds 23 oktober aan kop in de toptien. Dat was nog steeds het geval op zondag, de dag voor de finale-uitzending. Op dat moment waren er 370.000 stemmen uitgebracht. Willem van Oranje steeg zondag naar de tweede plaats, nadat zaterdag een verkiezingsspecial over hem was uitgezonden.

Willem Drees zakte hierdoor naar de derde plaats. Tijdens de rechtsreekse uitzending maandagavond, waarin de ambassadeurs debatteerden en kijkers tot zes keer toe een stem konden uitbrengen, veranderde de ranglijst niet meer.

Hartklachten

Sven Kockelmann presenteerde het evenement. Hij werd twee weken geleden aangetrokken als vervanger van Fons de Poel. De beoogd presentator moest afhaken nadat hij met hartklachten in het ziekenhuis was opgenomen en te horen kreeg dat hij moest worden gedotterd. Kockelmann presenteerde maandag samen met Frits Spits.

In andere landen werd eerder een dergelijke verkiezing gehouden. In Groot-Brittannië won Winston Churchill, terwijl in Duitsland de eerste bondskanselier Konrad Adenauer de titel kreeg.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
gerrit de 2e
Contacteer:

Zeker een blamage.
Ik snap al niet dat Fortyn in de lijst stond.
Wat zijn nederlanders toch een stupide volk!!!
dré

Bericht door dré »

idd.
Wat een land en volk is dit.
Je schaamt je bijna om nederlander te zijn
dré
--------

Credo in unum Deo
Lecram

Bericht door Lecram »

Je kunt haast wel raden wie die massa is die op PF heeft gestemd. Precies dezelfde figuren die eerder ook op de LPF hadden gestemd. Begrijpelijk dus dat WvO het niet geworden is. Voor die mensen is WvO een grote onbekende.
Adje

Bericht door Adje »

:!

Ze zijn inderdaad niet helemaal goed bij. Vooral als je die laatste zinnen op nu.nl leest:
In andere landen werd eerder een dergelijke verkiezing gehouden. In Groot-Brittannië won Winston Churchill, terwijl in Duitsland de eerste bondskanselier Konrad Adenauer de titel kreeg.
Zelfs Cruyff heeft nog m'n voorkeur boven Fortuyn. Die heeft tenminste nog echt iets laten zien.
Jelle

Bericht door Jelle »

Heel dit stomme gebeuren is aan mij voorbij gegaan. Ik hoorde het gisteren op de radio, onderweg naar huis.
Ik vraag me alleen af: wat heeft deze man voor groots gepresteerd?
Gelukkig ben ik geen Nederlander, anders zou ik me schamen voor zo'n uitslag.
Het geeft aan wat voor gepeupel er hier allemaal rondloopt in dit land.
Verder denken dan P.F. komt men blijkbaar niet.

n dan te bedenken dat de reus van Rotterdam de grootste man in Nederland is. 2.47 groot. Pim haalde de 2 meter nog niet eens.

Een stomme wedstrijd of stemming, hoe hoe ging dit eigenlijk.:stu:stu:stu:stu:stu
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle..............Een stomme wedstrijd of stemming, hoe hoe ging dit eigenlijk.:stu:stu:stu:stu:stu
Typisch Jelle.......eerst reageren.......en vervolgens vragen: "hoe hoe ging dit eigenlijk?"

Verdiep je daar eerst maar eens in voordat je gaat blèren................
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door JelleEen stomme wedstrijd of stemming, hoe hoe ging dit eigenlijk.:stu:stu:stu:stu:stu
IK heb de test gedaan op internet. Er werden vragen gesteld die je met ja en nee moet beantwoorden. Tot mijn grote verbazing kwam er bij mij uit:
1 Pim Fortuin 70%
2 Willem van Oranje 70%

En dat is eigenlijk niet zo gek. Vanuit verschillend oogpunt deden beiden wat zij goed dachten te zijn voor het vaderland. Beiden zijn doodgeschoten.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

De uitslag van de door mij ingevulde stemwijzer:

1.Willem van Oranje 65.0%

2.Pim Fortuyn 60.0%

3.Willem Drees 55.0%

4.Michiel de Ruyter 50.0%

5.Johan Cruijff 35.0%

6.Vincent van Gogh 35.0%

7.Antoni van Leeuwenhoek 35.0%

8.Anne Frank 35.0%

9.Erasmus 30.0%