Theo van Gogh overleden
di 2 nov 2004, 13:58
Cohen: geen stilte maar kabaal tijdens herdenkingsbijeenkomst
AMSTERDAM - Een stille tocht is in strijd met het karakter van Theo van Gogh. Burgemeester Cohen riep daarom op de herdenkingsbijeenkomst van dinsdagavond om 19.30 uur op de Dam luid en duidelijk te laten horen dat de vrijheid van meningsuiting "ons lief is". "We willen geen stilte, maar kabaal. Wat hier gebeurt, kan niet in Nederland. En ook absoluut niet in een stad als Amsterdam.
TeleVideo
Samen met de nabestaanden en familie bespreekt de driehoek (gemeente, politie en justitie) momenteel nog de precieze invulling van de bijeenkomst. In ieder geval zal Cohen een belangrijke rol vervullen. De burgemeester benadrukte dat ook moslimorganisaties zijn uitgenodigd op de Dam. "Ik ga ervan uit dat zij hier ook aanwezig zullen zijn."
In de hele stad heeft de politie buurtregisseurs de straat opgestuurd om de gevoelens van bewoners te peilen en ervoor te zorgen dat de gemoederen niet te hoog oplopen en de situatie niet escaleert. "We moeten het hoofd koel houden", zei Cohen. Overigens vreest de burgemeester niet voor rellen. "Maar het is een grote schok, we moeten goed in de gaten houden wat er in de stad gebeurt."
Cohen: geen stilte maar kabaal tijdens herdenkingsbijeenkomst
AMSTERDAM - Een stille tocht is in strijd met het karakter van Theo van Gogh. Burgemeester Cohen riep daarom op de herdenkingsbijeenkomst van dinsdagavond om 19.30 uur op de Dam luid en duidelijk te laten horen dat de vrijheid van meningsuiting "ons lief is". "We willen geen stilte, maar kabaal. Wat hier gebeurt, kan niet in Nederland. En ook absoluut niet in een stad als Amsterdam.
TeleVideo
Samen met de nabestaanden en familie bespreekt de driehoek (gemeente, politie en justitie) momenteel nog de precieze invulling van de bijeenkomst. In ieder geval zal Cohen een belangrijke rol vervullen. De burgemeester benadrukte dat ook moslimorganisaties zijn uitgenodigd op de Dam. "Ik ga ervan uit dat zij hier ook aanwezig zullen zijn."
In de hele stad heeft de politie buurtregisseurs de straat opgestuurd om de gevoelens van bewoners te peilen en ervoor te zorgen dat de gemoederen niet te hoog oplopen en de situatie niet escaleert. "We moeten het hoofd koel houden", zei Cohen. Overigens vreest de burgemeester niet voor rellen. "Maar het is een grote schok, we moeten goed in de gaten houden wat er in de stad gebeurt."
Was zeer geschokt door deze daad. Dit verdient niemand. Theo van Gogh, hoewel ik het niet altijd met hem eens was, was in ieder geval kritisch, en dat is belangrijk in een democratie. We hebben critici nodig om gezond te blijven. Daarom is het zo ontzettend shockerend om te zien dat het uitspreken van een mening, ongeacht de aard van die mening (theo, islamitisch, reformatorich, wat dan ook), te gevolg kan hebben dat iemand je vermoord. Alleen dat feit alleen al zou moeten betekenen dat er vele nieuwe 'Theo's' zouden op moeten staan. Mensen die zeggen wat ze vinden, waarop ze al dan niet afgerekend kunnen worden met woorden , maar niet met wapens. Dat nooit. Dit verdient niemand.
Oorspronkelijk gepost door Robert
Wilders is niet te vergelijken met van Gogh.
Overigens heeft Spruijt niets te maken met Ali en van Gogh.
Laat ik vooraf zeggen ( heb ik eerder op het forum gedaan) dat ik Theo van Gogh een walgelijke cineast en spotter vond.
Zijn stijl was niet mijn stijl. respect had ik niet voor hem maar dat staat los van deze verschrikkeliujke gebeurtenis.
Heel erg dat hij op deze manier aan zijn levenseinde moest komen.
dat hier de namen van Wilders , Spruijt en hirhi Ali worden genoemd in relatie met deze moord is niuet verwondelijk.
(Vanmiddag was Spruijt op radio 1 te horen en momenteel heeft Business News Radio een intervieuw met Wilders.)
Bovengenoemde politici en personen laten zich in soorteglijke bewoordingen als van Gogh uit over de Islam en de Islamitisering en multiculturele samenleving.
Al zijn de bewoordingen van bovengenoemde personen wat inhoudelijker onderbouwt.
Genoemde 3 personen lopen dan ook zeker hetzelfde risico als van Gogh.
Lees daarvoor de artikelen van Wilders en Spruijt maar eens!
En ze hebben nog gelijk ook deze mannen! het gaat fot met de Islamitisering in NL.
M.n. onder marrokaanse extremisten rommelt en kolkt het van de terreur. Het bewijs hebben we vandaag weer eens gezien!
Om maar niet over de "manier waarop" van Gogh is vermoord te spreken. geschoten , gestoken met 2 messen en dartussen een briefje met Koranteksten................................
NEDERLAND wordt WAKKER!
NB We hoeven geen voorbeeld te nemen aan de visie en het leven van Theo van Gogh, maar zie deze moord in een bredere contekst .................en dan is het logisch dat er andere namen worden genoemd
[Aangepast op 2/11/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Beiden bevechtten op eigen wijze het christendom. Meneer v. Gogh met zijn hatelijke columns waarmee hij ons idioten en gestoorden noemt. Het moslimfundamentalisme is een bedreiging omdat zij:Oorspronkelijk gepost door Madtice
Nadenken? ik vind het een beledigend oordeel dat jij niet mag vellen.... hoe kun je nou zeggen dat meneer v. Gogh dan wel zijn moordenaar aan de kant van satan staan? Eerlijk gezegd een erg belachelijke opmerking.
1. Oproepen tot een 'geestelijke oorlog' tegen alle andersdenkenden
2. Door hun asociale gedrag een sociale onrust veroorzaken waarvan uiteindelijk ook het christelijke geloof veel last gaat krijgen
En wat betreft het vellen van een oordeel

[Aangepast op 2/11/2004 door memento]
Mag ik dit barbarij noemen?16:48 De NS roept al haar machinisten die om 19.30 uur in en rond Amsterdam rijden op, om te toeteren om zo aan de kabaalwake mee te doen.
Laat de stilte rond een dode indrukwekkender zijn dan het misvormde geluid van een gekeelde mond.
Ik snap werkelijk niets van deze kabaalactie.
Omdat satan niet om mensen geeft.. En mensen in de macht van satan geven ook niet om mensen... Dus als mensen besluiten mesen af te maken maakt het satan niet uit wie het zijn...Misschien een goede vraag om over na te denken: waarom laat Satan mensen die aan zijn zijde staan elkaar afmaken?
Ik denk dat dat de reden is, Memento...
En Christenen contrasteren daarmee, want de eerste vrucht van de Geest in Galaten is Liefde....
Ik voorspel grote rellen vanavond in Amsterdam. Let maar eens op.Oorspronkelijk gepost door PimZou Cohen begrijpen dat dit misschien opgevat zal worden als een oproep tot agressie? Wat moeten ze gaan roepen vanavond? Dat kan niets anders dan anti-marokkaanse leuzen zijn.Herdenking
Op de Dam in Amsterdam wordt vanavond om 19.30 uur een herdenkingsbijeenkomst gehouden voor Van Gogh. Burgemeester Cohen heeft opgeroepen tot een luide bijeenkomst, omdat een stille tocht in strijd is met het karakter van de vermoorde cineast.
Cohen wil dat iedereen luid en duidelijk laat horen dat de vrijheid van meningsuiting "ons lief is". "We willen geen stilte, maar kabaal. Wat hier gebeurt, kan niet in Nederland. En ook absoluut niet in een stad als Amsterdam", zegt Cohen.
Zal me een rommeltje worden daar......
Ben er ook bang voor idd....Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ik voorspel grote rellen vanavond in Amsterdam. Let maar eens op.
Mensen... pfffffffff 't is wat! Ik vind 't echt afschuwelijk dat zoiets in Nederland gebeurd! Bah Het land staat weer helemaal op z'n kop. Beangstigend vind ik 't wel!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."