BUSH-KERRY is weer nek aan nek

Harry

Bericht door Harry »

Het beste zou zijn als beide kandidaten niet zouden winnen. Maar ja, dat kan helaas niet. Net het voordeel van de twijfel: Kerry, zet hem op!
Lambertus

Bericht door Lambertus »

ik hoop op Bush waarom hij doet wat ie zegt en zegt wat ie doet Kerry vind ik wat vaag Maar ach net als hier of je nou door de hond of de kat gekrapt wordt ...gekrabt wordt je toch
Grace

Bericht door Grace »

Van onze correspondent

De kans dat John Kerry de 44ste president van de Verenigde Staten wordt is gegroeid, nu de senator een voorsprong heeft genomen in staten waar de verkiezingsstrijd zich heeft toegespitst.

Volgens twee peilingen gaat John Kerry president Bush in Florida voorbij en zal hij daar 27 kiesmannen opstrijken. In Pennsylvania (goed voor 21 kiesmannen) en Ohio (20 kiesmannen) wijzen beide bureaus een andere winnaar aan. Op basis van deze voorspellingen zou wel eens het omgekeerde van 2000 kunnen gebeuren: Bush krijgt meer stemmen, maar Kerry meer kiesmannen. Om te winnen heeft een kandidaat 270 van de 538 kiesmannen nodig. Alle kiesmannen van een staat stemmen unaniem op de daar winnende kandidaat.

Terwijl alles erop wijst dat president George W. Bush en senator John F. Kerry op een fotofinish afstevenen, blijkt uit de laatste peilingen dat de Democratische presidentskandidaat een sterke comeback heeft gemaakt en nu nationaal op gelijke hoogte ligt met Bush. Beiden gaan de finale in met 49 procent.

Volgens de peiling van USA Today, CNN en Gallup had Bush vorige week nog een voorsprong van 5 procentpunten (51 om 46 procent). Gisteren hadden beide rivalen 49 procent. In de laatste steekproef van The Palm Beach Post, Reuters en Zogby ligt Kerry met 48 om 47 procent voor. (AD, 2 november 2004)
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Hef joe al gevoot Lily?.................:D
refo

Bericht door refo »

Gezien de reacties van Mirja, denk ik niet dat ze Lily is.

Denk even om het tijdverschil. Er hebben volgens mij nog maar ongeveer 50 mensen gestemd. Uit die extreme dorpjes, voor het nieuws.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Grace

Bericht door Grace »

Ik hoop van ganser harte dat Bush zal winnen. Ik weet niet of jullie het boek 'Het geloof van Bush' kennen, maar daarin wordt(natuurlijk eenzijdig, maar so what, wij horen alleen de negatieve kant in de media, is ook eenzijdig) het geloof wat Bush praktiseert uiteengezet.

Bush komt op voor het ongeboren leven, heeft bijbelse visie op homohuwelijk ,etc.

Bush heeft ook aangegeven verantwoording te moeten afleggen als zijnde president aan God.

Verder vind ik het heel bijzonder dat Bush het dagboek leest, wat ik ook wel eens lees, van Oswald Chambers. Die schrijft hecht hele diepe dingen aangaande het chr.geloof. Als je een beetje naamchristen bent en voor de rest niet echt daar wat mee te maken wilt hebben, lijkt het me sterk dat je zo een dagboek leest.

Als Bush verliest, gaat we snel naar een 'anthichristelijk' westen toe. De islam zal hand over hand toe nemen.

mvrgr, Grace
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Grace
Ik hoop van ganser harte dat Bush zal winnen. Ik weet niet of jullie het boek 'Het geloof van Bush' kennen, maar daarin wordt(natuurlijk eenzijdig, maar so what, wij horen alleen de negatieve kant in de media, is ook eenzijdig) het geloof wat Bush praktiseert uiteengezet.

Bush komt op voor het ongeboren leven, heeft bijbelse visie op homohuwelijk ,etc.

Bush heeft ook aangegeven verantwoording te moeten afleggen als zijnde president aan God.

Verder vind ik het heel bijzonder dat Bush het dagboek leest, wat ik ook wel eens lees, van Oswald Chambers. Die schrijft hecht hele diepe dingen aangaande het chr.geloof. Als je een beetje naamchristen bent en voor de rest niet echt daar wat mee te maken wilt hebben, lijkt het me sterk dat je zo een dagboek leest.

Als Bush verliest, gaat we snel naar een 'anthichristelijk' westen toe. De islam zal hand over hand toe nemen.

mvrgr, Grace
Die laatste zin slaat nergens op, want de opkomt van de islam heeft niets te maken met de geloofsovertuiging van de Amerikaanse president. Er is nog nooit een Amerikaanse president geweest die geen christen was, of zich althans zo noemde. Bush is hierin zeker niet uniek. 90 procent van de Amerikanen zegt immers in God te geloven.
Grace

Bericht door Grace »

Hoi Harry,

natuurlijk zou ik willen dat Bush op de manier zou geloven, zoals wij dat min of meer gewend zijn, en dat hij dat op doe manier in praktijk zou brengen.

Je moet echter niet vergeten dat hij in een hele andere positie staat als wij. President van The USA, wel te verstaan.

En wat je opmerking over 'alle amerikanen geloven' betreft. Dat zal waar zijn, maar ondertussen keuren de meeste homohuwelijken goed, etc. Dus met andere woorden: bij Bush komt zijn geloofsbeleving ook als president in de vruchten (o.a. abortus, etc) openbaar.

Koningin Beatrix schijnt ook christelijk te zijn, maar ze houdt geen onchrsitelijke praktijken tegen. Waartoe ze wel in staat is. Ik wil alleen even het verschil aangeven.

Daar komt nog bij dat Bush echt niet alleen voor het 'buitenlandbeleid' verantwoordelijk is. Daar komt veel meer bij kijken. Hij heeft dat als vertegewoordiger van een hele regering gedaan!

mvrgr, Grace
Adje

Bericht door Adje »

is het niet erg beperkt om het 'geloof van Bush' te funderen op zijn visie op het individu, en de (on)vrijheid daarvan, en volkomen voorbij te gaan aan alle onchristelijke besluiten die hij heeft genomen inzake de koers van Amerika? Is juist het praktische handelen, het er-zijn voor de naaste, niet wat een christen tot ware Christus-volger maakt?
Harry

Bericht door Harry »

Hoi Harry,

natuurlijk zou ik willen dat Bush op de manier zou geloven, zoals wij dat min of meer gewend zijn, en dat hij dat op doe manier in praktijk zou brengen.

Je moet echter niet vergeten dat hij in een hele andere positie staat als wij. President van The USA, wel te verstaan.

En wat je opmerking over 'alle amerikanen geloven' betreft. Dat zal waar zijn, maar ondertussen keuren de meeste homohuwelijken goed, etc. Dus met andere woorden: bij Bush komt zijn geloofsbeleving ook als president in de vruchten (o.a. abortus, etc) openbaar.

Koningin Beatrix schijnt ook christelijk te zijn, maar ze houdt geen onchrsitelijke praktijken tegen. Waartoe ze wel in staat is. Ik wil alleen even het verschil aangeven.

Daar komt nog bij dat Bush echt niet alleen voor het 'buitenlandbeleid' verantwoordelijk is. Daar komt veel meer bij kijken. Hij heeft dat als vertegewoordiger van een hele regering gedaan!

mvrgr, Grace
Ik hoop van harte dat Bush niet gaat geloven zoals wij dat gewend zijn. Waar zou dat voor nodig zijn? Trouewens, hoe weten wij van elkaar hoe we geloven? Maar los hiervan: het christenzijn van Bush wil ik niet in twijfel trekken. Wie ben ik? Maar zijn politieke standpunten zijn soms zo vaag, zijn politiek zo gericht op het belang van het grootkapitaal en het politieke belang en gewin van de man zelf, dat ik dat op gespannen voet vindt staan mijn zijn persoonlijke overtuiging. Anders gezegd (beetje cru) maar ik zou Bush veel geloofwaardiger vinden als hij zich minder explicitiet christelijk zou manifesteren. Als je begrijpt wat ik bedoel.
refo

Bericht door refo »

is het überhaupt christelijk te noemen een miljard US dollar stuk te slaan met als enig doel: IK wil herkozen worden.

Een ootmoedig christen acht zijn naaste toch beter dan hij zelf is?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

mvrgr, Grace
:u:u:u
de Paus

Bericht door de Paus »

Complete onzin wat hier staat. Hou toch ook nog even rekening met een God die alles bestuurt en regeert... het hangt echt niet van Bush af hoe onze westerse samenleving er uit zal komen te zien.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
Complete onzin wat hier staat. Hou toch ook nog even rekening met een God die alles bestuurt en regeert... het hangt echt niet van Bush af hoe onze westerse samenleving er uit zal komen te zien.
Bush kan wel een instrument uit Gods hand zijn om de gang naar de afgrond af te remmen.

Helaas is Bush toevallig ook een instrument van de olie-industrie.
Plaats reactie