Geld geven aan zwervers
-
- Contacteer:
Ik wil niet koketeren doe ik ook niet. Ik zeg niet of ik geef aan een zwerver of niet. Maar wat ik me wel wil zeggen is dit.
Gods Woord word overal bijgehaald maar hier is de bijbel toch heel duidelijk in.
En dat leggen sommige maar zo naast zich neer. (ik oordeel niet, want misschien geven ze via de giro of anders via andere liefde werken)
Maar Jezus Sirach OT hoofdstuk4 en 7 is overduidelijk.
en andere teksten.
Gods Woord word overal bijgehaald maar hier is de bijbel toch heel duidelijk in.
En dat leggen sommige maar zo naast zich neer. (ik oordeel niet, want misschien geven ze via de giro of anders via andere liefde werken)
Maar Jezus Sirach OT hoofdstuk4 en 7 is overduidelijk.
en andere teksten.
Well, ooit heb ik de heiligmaking wel eens horen vergelijken met een spiegel, die weerkaatst het licht wat op hem geschenen word. Maargoed, blijkbaar hoeven wij het Licht der wereld niet in alles na te doen, dat Hij alles gaf wat Hij had voor arme, aan de zonde verslaafde bedelaars die lagen te creperen aan de poort der genade, ach ja....
Nee, wij weten het beter dan God hoor, wij zullen de Alwijze en Almachtige wel eens op Zijn vingers tikken. Genade geven aan mensen die verslaafd zijn aan de zonde, neej dat is stom. Aan die gaste die geeneens dankbaar zijn als je ze wat geeft? Kom op zeg, je kan veel beter geven aan de engelen, die maken er tenminste nog mooie muziek voor...
Nee, wij weten het beter dan God hoor, wij zullen de Alwijze en Almachtige wel eens op Zijn vingers tikken. Genade geven aan mensen die verslaafd zijn aan de zonde, neej dat is stom. Aan die gaste die geeneens dankbaar zijn als je ze wat geeft? Kom op zeg, je kan veel beter geven aan de engelen, die maken er tenminste nog mooie muziek voor...
wat een flauwekul.Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Ik geef ook geen geld aan zwervers. Ze draaien minachtend hun hoofd om als je ze een frikandel voorhoud. Met dat geld kopen ze of drugs of drank.
Voor iemand die op CS met een gitaar of viool staat wil ik nog wel eens wat geven, die doet tenminste nog wat voor zijn geld. Op utrecht CS stond voor 8 jaar geleden elke dag een man met een gitaar, en die had me een stem, dat wil je niet weten. ben vaak even op een muurtje gaan zitten en heerl;ijk naar die man geluisterd. Daar heb ik dan wel weer waardering voor, maar voor die bedelaars totaal niet. Die schooieren maar voor een ding.
Eigenlijk moet ik wel een beetje lachten om dit topic. En onwilekeurig denken aan Billy, heeft hij toch een beetje gelijk, geen nieuws onder de zon. Ook Kridje krijgt van mij gelijk. Een stelletje leerlingen zjn jullie, laten je leiden door emoties en bovendien de gebruikelijke twee partijen. Advies aan admin copieer oude topic's en plaats ze bij tijd en wijle eens terug dan hebben we dat weer gehad. Ik wilde ook mijn duit in het zakje doen maar zie er maar vanaf omdat alles al gezegd is en er niet met bijbelteksten gewerkt mag worden dit keer, eigenlijk jammer want de bijbel is er duidelijk in[vanmorgen las ik nog Jes. 58] Verder kreeg ik eens een tip van een ontmoetingsmedewerker die mij adviseerde nooit geld te geven [behalve de straatkrantverkoper die doet het niet voor een boterham.] aan zwervers of ramenwassers. Geef ze en boterham o.i.d. de echte behoeftige is er blij mee en die moet je helpen
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
ben altijd blij [afgezien van het eerste uur van de dag]Oorspronkelijk gepost door jacob
ben jij eff blij dat je daar dan boven staat heej.
Met vriendelijke groet, Egbert.
-
Gelukkig ben jij er nog.:u:u:u:u:u:uOorspronkelijk gepost door Jan de Wit
lach je mij uit of Gods woord.
grappig.
Maar ja, maak jij je maar lekker druk om die ene komma in de bijbel.
Maar als de bijbel ergens duidelijk over is dan is het hier over wel.
Echt grappig.
Eigenlijk om te kotsen.
Wist niet dat er nog zulke christenen waren.
Gelukkig is de meerderheid niet zo.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Bedankt Barrydevrouw,Oorspronkelijk gepost door BarryvrouwGelukkig ben jij er nog.:u:u:u:u:u:uOorspronkelijk gepost door Jan de Wit
lach je mij uit of Gods woord.
grappig.
Maar ja, maak jij je maar lekker druk om die ene komma in de bijbel.
Maar als de bijbel ergens duidelijk over is dan is het hier over wel.
Echt grappig.
Eigenlijk om te kotsen.
Wist niet dat er nog zulke christenen waren.
Gelukkig is de meerderheid niet zo.
Maar ik heb dit teruggenomen.
De plaats van de arme bedelaar in de bijbel:
Jezus Sirach OT:
H4
vers 4 Wees niet weigerachtig tegenover een smekeling in nood en wend je gezicht niet af van de bedelaar.
vers 8 Neig je oor naar de bedelaar en sta hem vriendelijk en zachtmoedig te woord.
H 7 vers 32 Strek je hand uit naar de bedelaar: dan zal je zegen volkomen zijn.
H10
vers 22 De vreemdeling, de buitenlander en de bedelaar: hun roem ligt in hun vrees voor de Heer.23 Het is niet rechtvaardig een vrome bedelaar zonder respect te benaderen
Dus denk daar aan, ook voor mij zelf een les.
Jezus Sirach OT:
H4
vers 4 Wees niet weigerachtig tegenover een smekeling in nood en wend je gezicht niet af van de bedelaar.
vers 8 Neig je oor naar de bedelaar en sta hem vriendelijk en zachtmoedig te woord.
H 7 vers 32 Strek je hand uit naar de bedelaar: dan zal je zegen volkomen zijn.
H10
vers 22 De vreemdeling, de buitenlander en de bedelaar: hun roem ligt in hun vrees voor de Heer.23 Het is niet rechtvaardig een vrome bedelaar zonder respect te benaderen
Dus denk daar aan, ook voor mij zelf een les.