Roeping tot het ambt

timo

Bericht door timo »

Heb ik gedaan, maar de moeilijkheid is dat je geen "huuring "wil zijn maar een "herder" en je bang bent om je te vergissen
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door timo
Heb ik gedaan, maar de moeilijkheid is dat je geen "huuring "wil zijn maar een "herder" en je bang bent om je te vergissen

Roeping tot het ambt waarde Timo is een roeping van de Heilige Geest, en een zeker weten diep van binnen , waar je gevolg aan moet geven je kan niet anders, en je wilt niet anders, dat is roeping.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adorote

Roeping tot het ambt waarde Timo is een roeping van de Heilige Geest, en een zeker weten diep van binnen , waar je gevolg aan moet geven je kan niet anders, en je wilt niet anders, dat is roeping.
Wat is in jouw optiek de rol van Gods Woord hierin, Adorote?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
timo

Bericht door timo »

Wil niet anders daar ben ik met je eens maar het is soms moelijk Gods stem te verstaan want je loopt het risico om jou verlangens te verwarrenen met wat God zegt. Ik boedoel dat je je eigen verlangens en gedachten Interpreteert als Gods wil. Of weet jij altijd wat Gods stem is en wat van jou komt?
David J

Bericht door David J »

het spijt mij erg dat mijn spelling u ergert maar ik ben een dilexticus en kan daarom niet foutloos schrijven mijn veronschuldigingen daarvoor
Oeps, sorry Timo. Dat wist ik natuurlijk niet. En ik had het inderdaad beter via U2U kunnen doen.
timo

Bericht door timo »

Zijn jullie dan niet bezig met de vraag of je geroepen ben bv tot het ambt. Als je leeraar wiol worden wordt je leraar maar dat kan toch niet met een dominee
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Zijn jullie dan niet bezig met de vraag of je geroepen ben bv tot het ambt. Als je leeraar wiol worden wordt je leraar maar dat kan toch niet met een dominee
Jawel, maar niet iedere gedachte die ik daar aan besteed komt op OSW te staan. ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Pim
zal exstra mijn best doen hoor maar wat ik vragen wilde zijn hier veel mensen die nadenken over een roeping in het ambt?
Ik kan niet spreken voor anderen, maar het dienende werk ter uitbreiding van Gods Koninkrijk is wel iets wat mij bezig houdt.
En wanneer kun je dat nu zeker weten???
Tell me.
twee zondagen geleden was er op de EO radio (747 AM) ene uitzending van het programma: Ïk zou wel eens willen weten...." van Pim van der Hof. Dara ging het over roeping en daar werden heel belangwekkende dingen gezegd door o.a. Henk Binnendijk en een andere predikant (naam vergeten). Bij de EO is daar nog wel een CD van te bestellen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
zal exstra mijn best doen hoor maar wat ik vragen wilde zijn hier veel mensen die nadenken over een roeping in het ambt?
Ik kan niet spreken voor anderen, maar het dienende werk ter uitbreiding van Gods Koninkrijk is wel iets wat mij bezig houdt.
En wanneer kun je dat nu zeker weten???
Tell me.
twee zondagen geleden was er op de EO radio (747 AM) ene uitzending van het programma: Ïk zou wel eens willen weten...." van Pim van der Hof. Dara ging het over roeping en daar werden heel belangwekkende dingen gezegd door o.a. Henk Binnendijk en een andere predikant (naam vergeten). Bij de EO is daar nog wel een CD van te bestellen.
Bedankt, ik ga het eens luisteren.

Voor de liefhebbers: http://www.eo.nl/portals/programs/archi ... on=4665627
Hartelijke groet,

Pim.

Jongere

Bericht door Jongere »

Bij al het zoeken naar bijbels bewijs voor een roeping in de Schrift; hoe gaan jullie dan om met mensen die vertellen dat ze zo'n roeping hebben gehad? Is dat dan overbodig? Of is het alleen maar verzonnen?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Jongere
Bij al het zoeken naar bijbels bewijs voor een roeping in de Schrift; hoe gaan jullie dan om met mensen die vertellen dat ze zo'n roeping hebben gehad? Is dat dan overbodig? Of is het alleen maar verzonnen?
Ik begrijp de aanleiding tot je vraag niet helemaal. Denk je dat wij het fenomeen roeping ontkennen?
Hartelijke groet,

Pim.

yael84

Bericht door yael84 »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Een fijn programma ik luister er elke zondagavond naar:)
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik begrijp de aanleiding tot je vraag niet helemaal. Denk je dat wij het fenomeen roeping ontkennen?
Nee, maar wel dat het niet nodig is voor predikantschap. Hoe ga je dan om met mensen die zeggen wel een roeping te hebben gehad? Is dat dan een overbodige roeping? Of is het een verzinsel?

Verbeter me als ik het verkeerd begrijp, maar ik heb het in ieder geval eerder gelezen op het forum.
(Overigens zeg je wij, ik heb geen idee of jullie dit allemaal vinden)

[Aangepast op 31/3/05 door Jongere]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Nee, maar wel dat het niet nodig is voor predikantschap. Hoe ga je dan om met mensen die zeggen wel een roeping te hebben gehad? Is dat dan een overbodige roeping? Of is het een verzinsel?

Verbeter me als ik het verkeerd begrijp, maar ik heb het in ieder geval eerder gelezen op het forum.
(Overigens zeg je wij, ik heb geen idee of jullie dit allemaal vinden)
Ik gebruikte wij omdat jij 'ons' met jullie aansprak ;). Ik zeg niet dat een roeping niet nodig is voor het predikantschap.

Overigens zou de stelling dat een krachtdadige roeping niet nódig is wel kunnen bestaan naast de erkenning dat een krachtdadige roeping wél bestaat.
Hartelijke groet,

Pim.

timo

Bericht door timo »

Ik vraag me nog steeds af wanneer je het zeker weet>of zal er altijd twijfel onstaan. Want alleen begeerte tot het ambt is toch nog geen roeping
Plaats reactie