Roeping tot het ambt
Oorspronkelijk gepost door timo
Heb ik gedaan, maar de moeilijkheid is dat je geen "huuring "wil zijn maar een "herder" en je bang bent om je te vergissen
Roeping tot het ambt waarde Timo is een roeping van de Heilige Geest, en een zeker weten diep van binnen , waar je gevolg aan moet geven je kan niet anders, en je wilt niet anders, dat is roeping.
Wat is in jouw optiek de rol van Gods Woord hierin, Adorote?Oorspronkelijk gepost door AdoroteOorspronkelijk gepost door timo
Heb ik gedaan, maar de moeilijkheid is dat je geen "huuring "wil zijn maar een "herder" en je bang bent om je te vergissen
Roeping tot het ambt waarde Timo is een roeping van de Heilige Geest, en een zeker weten diep van binnen , waar je gevolg aan moet geven je kan niet anders, en je wilt niet anders, dat is roeping.
- Miscanthus
twee zondagen geleden was er op de EO radio (747 AM) ene uitzending van het programma: Ïk zou wel eens willen weten...." van Pim van der Hof. Dara ging het over roeping en daar werden heel belangwekkende dingen gezegd door o.a. Henk Binnendijk en een andere predikant (naam vergeten). Bij de EO is daar nog wel een CD van te bestellen.Oorspronkelijk gepost door PimIk kan niet spreken voor anderen, maar het dienende werk ter uitbreiding van Gods Koninkrijk is wel iets wat mij bezig houdt.Oorspronkelijk gepost door timo
zal exstra mijn best doen hoor maar wat ik vragen wilde zijn hier veel mensen die nadenken over een roeping in het ambt?Tell me.En wanneer kun je dat nu zeker weten???
Bedankt, ik ga het eens luisteren.Oorspronkelijk gepost door Miscanthustwee zondagen geleden was er op de EO radio (747 AM) ene uitzending van het programma: Ïk zou wel eens willen weten...." van Pim van der Hof. Dara ging het over roeping en daar werden heel belangwekkende dingen gezegd door o.a. Henk Binnendijk en een andere predikant (naam vergeten). Bij de EO is daar nog wel een CD van te bestellen.Oorspronkelijk gepost door PimIk kan niet spreken voor anderen, maar het dienende werk ter uitbreiding van Gods Koninkrijk is wel iets wat mij bezig houdt.Oorspronkelijk gepost door timo
zal exstra mijn best doen hoor maar wat ik vragen wilde zijn hier veel mensen die nadenken over een roeping in het ambt?Tell me.En wanneer kun je dat nu zeker weten???
Voor de liefhebbers: http://www.eo.nl/portals/programs/archi ... on=4665627
Ik begrijp de aanleiding tot je vraag niet helemaal. Denk je dat wij het fenomeen roeping ontkennen?Oorspronkelijk gepost door Jongere
Bij al het zoeken naar bijbels bewijs voor een roeping in de Schrift; hoe gaan jullie dan om met mensen die vertellen dat ze zo'n roeping hebben gehad? Is dat dan overbodig? Of is het alleen maar verzonnen?
Een fijn programma ik luister er elke zondagavond naar:)Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
twee zondagen geleden was er op de EO radio (747 AM) ene uitzending van het programma: Ïk zou wel eens willen weten...." van Pim van der Hof. Dara ging het over roeping en daar werden heel belangwekkende dingen gezegd door o.a. Henk Binnendijk en een andere predikant (naam vergeten). Bij de EO is daar nog wel een CD van te bestellen.
Nee, maar wel dat het niet nodig is voor predikantschap. Hoe ga je dan om met mensen die zeggen wel een roeping te hebben gehad? Is dat dan een overbodige roeping? Of is het een verzinsel?Oorspronkelijk gepost door PimIk begrijp de aanleiding tot je vraag niet helemaal. Denk je dat wij het fenomeen roeping ontkennen?Oorspronkelijk gepost door Jongere
Bij al het zoeken naar bijbels bewijs voor een roeping in de Schrift; hoe gaan jullie dan om met mensen die vertellen dat ze zo'n roeping hebben gehad? Is dat dan overbodig? Of is het alleen maar verzonnen?
Verbeter me als ik het verkeerd begrijp, maar ik heb het in ieder geval eerder gelezen op het forum.
(Overigens zeg je wij, ik heb geen idee of jullie dit allemaal vinden)
[Aangepast op 31/3/05 door Jongere]
Ik gebruikte wij omdat jij 'ons' met jullie aansprakOorspronkelijk gepost door JongereNee, maar wel dat het niet nodig is voor predikantschap. Hoe ga je dan om met mensen die zeggen wel een roeping te hebben gehad? Is dat dan een overbodige roeping? Of is het een verzinsel?Oorspronkelijk gepost door PimIk begrijp de aanleiding tot je vraag niet helemaal. Denk je dat wij het fenomeen roeping ontkennen?Oorspronkelijk gepost door Jongere
Verbeter me als ik het verkeerd begrijp, maar ik heb het in ieder geval eerder gelezen op het forum.
(Overigens zeg je wij, ik heb geen idee of jullie dit allemaal vinden)

Overigens zou de stelling dat een krachtdadige roeping niet nódig is wel kunnen bestaan naast de erkenning dat een krachtdadige roeping wél bestaat.