Oorspronkelijk gepost door arendSpottend nog wel. Daarmee zeg je nogal wat over een heel groot aantal christenen die oprecht eerbiedig ontzag hebben voor hun Schepper. Ik vind het wel van durf getuigen om mensen die -hoewel wellicht andere accenten leggen- de bijbel net als jij van kaft tot kaft geloven, van spotternij te veroordelen.Oorspronkelijk gepost door Daphne
Here met 1 e schrijven voelt bij mij als bijna spottend :$:$:$:$ Het doet at af aan de Heere God op de een of andere manier. Zelden zal ik Here schrijven....
Je kunt je wel verschuilen achter tradities, maar uiteindelijk gaat het toch om je persoonlijk geloof in Jezus Christus. Als je een e meer of minder verhoogt tot een shibbolet, begrijp je werkelijk niets van de essentie van het christelijk geloof.
Zozo... wat een reactie joh! Adem je nog wel?! :%:%:%:%:%:%:%:%
Ik geef aan dat het BIJ MIJ spottend aan voelt. Daarom gebruik IK zelf nooit 1e maar altijd 2.... Het is precies het zelfde... Ik luister heel veel (en dan echt HEEL VEEL) praise/worship/opwekkings muziek omdat dit mijn muziek is en deze muziek me ook helpt bij het op God richten. Aangezien hier op OSW deze muziek niet wordt gewaardeerd en zelfs heidens (of hoe je dat ook noemt) wordt genoemd... ach daar kan ik niet mee zitten!
Het gaat er niet om wat mensen vinden van jouw relatie en uiting tot God maar het gaat erom dat je met een oprecht hart God kan dienen.
Ik dien (voor mijn gevoel) God als ik Zijn naam met 2 EE's schrijf. In de nieuwe Bijbelvertaling (dit is een van de weinige kritiekpunt op de NBV) wordt Heere met kleine letters geschreven en dat vind ik ook niet kunnen. Als ik dan ook stukken gebruik uit de NBV schrijf ik ze automatisch met een hoofdletter en evt. een extra E.
Bij mijn weten was het bij de ballingschap van Daniel het zo dat Daniel niet gewend was om vlees te eten, dit kon niet m.b.t zijn geloof. Aangezien het aanstootgevend was om geen vlees te eten en in het land waar hij was dit wel onderdeel van het geloofsleven was, was het dan ook wél geoorloofd voor Daniel om vlees te eten....
Zie je detegenstrijdigheid?! Het gaat erom dat je het met een oprecht hart kan doen!
Een klein onderdeel van mijn geloof (hoewel... klein?!!!!!!) is de naam des Heeren schrijven met 2 ees....
laat me lekker!