Als er nu verkiezingen zijn, wie stemt u dan, en waarom?

Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Is 'de gemeente' niet iets heel anders als de politiek?
Dat sowieso ... En eerlijk gezegd acht ik het 'verbod' op vrouwen in het ambt ook niet van toepassing op deze tijd.
Bar Yamino

Oorspronkelijk gepost door Rens
Wat is een Bijbels gegeven? dat een vrouw Wel of Niet lid mag zijn van een politieke partij? En zo niet, waar baseer je dat dan op?
"Opdat de vrouw zwijge in de gemeente", een uitspraak van Paulus.
Vind ik een onzinnige argumentatie, Rens!

Bovendien is er in de Bijbel ook sprake van profetessen, en schrijft Paulus over vrouwen die hun hoofd dienen te bedekken als ze profeteren. Dus zelfs in de gemeente hadden vrouwen een rol!

Het feit dat vrouwen nog uit de SGP worden geweerd is m.i. een concessie uit electorale overwegingen aan "zware" mannenbroeders die graag alles bij het oude zouden willen laten.

Consequente politiek bedrijven zou inhouden dat je de vrouwen ook oproept om niet te gaan stemmen. Ook niet echtgenoot/vader/broer machtigen om te stemmen! Maar nee, dat is electoraal gezien ook al niet interessant ...

[Aangepast op 15/2/05 door Bar Yamino]

gallio

Bericht door gallio »

Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino

Uitermate flauw! :#

Dat is net zoiets als de SGP met de Taliban vergelijken ... :P
Sorry, BY, maar ik had nog nooit van deze partij gehoord. Als je meer informatie zou willen geven stel ik dat op prijs.
Bar Yamino

Oorspronkelijk gepost door gallio

Uitermate flauw! :#

Dat is net zoiets als de SGP met de Taliban vergelijken ... :P
Sorry, BY, maar ik had nog nooit van deze partij gehoord. Als je meer informatie zou willen geven stel ik dat op prijs.
OK ... De vergelijking wordt zo vaak gemaakt dat ik een beetje geprikkeld reageerde. :)

Kijk op www.partijvoordedieren.nl voor meer info ... ;)
Lecram

Bericht door Lecram »

Wat is een Bijbels gegeven? dat een vrouw Wel of Niet lid mag zijn van een politieke partij? En zo niet, waar baseer je dat dan op?
Volgens mij hadden we het over landelijke verkiezingen en niet over gemeenteraadsverkiezingen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Vind ik een onzinnige argumentatie, Rens!

Bovendien is er in de Bijbel ook sprake van profetessen, en schrijft Paulus over vrouwen die hun hoofd dienen te bedekken als ze profeteren. Dus zelfs in de gemeente hadden vrouwen een rol!

Het feit dat vrouwen nog uit de SGP worden geweerd is m.i. een concessie uit electorale overwegingen aan "zware" mannenbroeders die graag alles bij het oude zouden willen laten.

Consequente politiek bedrijven zou inhouden dat je de vrouwen ook oproept om niet te gaan stemmen. Ook niet echtgenoot/vader/broer machtigen om te stemmen! Maar nee, dat is electoraal gezien ook al niet interessant ...

:u :u :u
Be yourself, there are plenty of others.
Bar Yamino

Dat sowieso ... En eerlijk gezegd acht ik het 'verbod' op vrouwen in het ambt ook niet van toepassing op deze tijd.
Politiek en gemeenteleven (in kerkelijke zin) gingen in die tijd hand in hand.

Niet dat ik het er nu zo erg mee eens ben, maar er werd gevraagd naar de bijbelse grond waarop de SGP zich baseerd. Niet of ik het er mee eens ben of niet.
Ook dat klopt niet! Kerk en politiek waren juist toen meer gescheiden dan ooit. Immers, van Jezus werd verwacht dat Hij de Romeinen het land zou uitwerken, dat Hij een aards koninkrijk zou stichten. Maar:

Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld ware, zo zouden Mijn dienaren gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier. (Joh. 18:36)

Daarom is mijn stelling: Jezus was de eerste secularist!

Ter onderbouwing verder nog Marcus 12:17:

En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is. En zij verwonderden zich over Hem.

Ook in de tijd van Paulus --waar jij het kennelijk over hebt, Rens-- was er geen sprake van een 'theocratie'! Wèl beheerste de dienst van God het gehele leven, maar de maatschappij werd beheerst door de Romeinse keizer ...

Dat is voor mij nóg een reden om de SGP ten principale af te keuren: haar vermeende 'theocratische' ideaal. Ik vind het ook nog eens aanmatigend: ze pretenderen daarmee exact te weten hoe God wil dat ons land bestuurd wordt.

Ik noem dat geen theocratie, maar farizeocratie!
Jongere

Bericht door Jongere »

Politiek en gemeenteleven (in kerkelijke zin) gingen in die tijd hand in hand.

Niet dat ik het er nu zo erg mee eens ben, maar er werd gevraagd naar de bijbelse grond waarop de SGP zich baseerd. Niet of ik het er mee eens ben of niet.
Ook dat klopt niet! Kerk en politiek waren juist toen meer gescheiden dan ooit. Immers, van Jezus werd verwacht dat Hij de Romeinen het land zou uitwerken, dat Hij een aards koninkrijk zou stichten. Maar:

Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Indien Mijn Koninkrijk van deze wereld ware, zo zouden Mijn dienaren gestreden hebben, opdat Ik den Joden niet ware overgeleverd; maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier. (Joh. 18:36)

Daarom is mijn stelling: Jezus was de eerste secularist!

Ter onderbouwing verder nog Marcus 12:17:

En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is. En zij verwonderden zich over Hem.

Ook in de tijd van Paulus --waar jij het kennelijk over hebt, Rens-- was er geen sprake van een 'theocratie'! Wèl beheerste de dienst van God het gehele leven, maar de maatschappij werd beheerst door de Romeinse keizer ...

Dat is voor mij nóg een reden om de SGP ten principale af te keuren: haar vermeende 'theocratische' ideaal. Ik vind het ook nog eens aanmatigend: ze pretenderen daarmee exact te weten hoe God wil dat ons land bestuurd wordt.

Ik noem dat geen theocratie, maar farizeocratie!
Ik lees toch ook nergens dat Jezus de Romeinse bezetting goedkeurt? Wat Hij m.i. leert is dat we ons moeten onderwerpen aan de regerende macht, ook als die niet onze officiële regering is. Maar ik geloof niet dat Hij door dit te zeggen dit ook gelijk de perfecte regering vind. Hij zei niets over het feit dat de keizer zichzelf God noemde maar ik mag toch aannemen dat Hij dit afkeurde!? Toch praat Hij gewoon over belastingplicht etc. Ik geloof niet dat er nu nog een theocratie kan bestaan zoals in OT waarbij een richter rechtstreeks volgens Gods wil regeerde, maar ik geloof dat Gods wil nu in de bijbel staat en dat de regering volledig volgens de bijbel moet handelen. En dat is in mijn ogen een geoorloofde theocratie en volgens mij ook wat de SGP op het oog heeft.
Robert

Bericht door Robert »

CDA

1. waarom 3 christelijke partijen? Verenig u met de oudste. (CDA dus) (ARP is ouder dan SGP)

2. Theocratie is onbijbels als het niet om israel gaat. We hebben een missionaire opdracht, niet een karel-de-grote / koning-clovis achtige geloof of doe tenminste alsof het christelijke moraal ook het jouwe is - attitude.

3. CU is demagogisch links.

4. SGP is halsstarrig rechts.

5. verantwoordelijkheid nemen is een goede christelijke eigenschap. Durven om orde te scheppen en problemen op te lossen, ook al wordt je er niet populairder van (Balkenende anyone?). Kortom, politiek bedrijven als christen, zoals een werknemer zijn werk doet als christen.

6. Oppositiepartijtje spelen is iets bijzonder on-christelijks. (wat dat betreft: bravo SGP)

7. Het feit dat CU en SGP niet eens samen kunnen gaan is al zo ontzettend schandalig dat het te triest voor woorden is.

8. Jan-Peter Balkenende

9. Piet-Hein Donner

10. Het CDA staat in de wereld, daar krijg je modder van aan je voeten, maar ze zijn een licht en een getuichenis. Onder hun eigen leden, hun eigen achterban en de mensen die op ze stemden. CU / SGP zijn een soort reservaatjes in de kamer. Er wordt naar geluisterd maar niemand hoort echt wat ze zeggen. In de wereld, maar dan wel goed geisoleerd van de wereld.

11. hoe kan je als christen stemmen op een partij die de naam 'christen' niet eens in de partij-nama heeft staan?

12. Hoe kan je een partij 'unie' noemen terwijl je eigenlijk gewoon een klein splinterpartijtje bent, je oppositie voert tegen christenen die verantwoordelijkheid nemen, en dan nog niet eens het eens kan worden met je geestverwanten van de SGP? Niks unie, die naam is een grap.

13. Vrouwenstandpunt???? Het is bijzonder hoe Paulus woorden die op de gemeente van toepassing zijn door 'inteligente' mensen zonder scrupules naar de politiek gecopieerd kunnen worden. Ik kan niet stemmen op iemand die zulke dikke vette oogkleppen op heeft dat die dat niet eens ziet. Mannen bolkwerk.

14. Had ik al aangegeven dat het theocratisch ideaal onbijbels is?

15. Hoe kan je een partij serieus nemen die principieel niet wil getuichen op de televisie vanuit allemaal achterhaalde dogmatische conservatieve prut-smoesjes? Getuichen moet je! Met je harsens op tv en het evanglie vertellen.

16. Gelukkig komt de SGP niet op tv, stel je voor dat mensen het evangelie zouden gaan verwarren met het vrouwen-sprookje van de SGP. Daar gaat het nml altijd alleen maar om als SGP-ers in de media aan het woord zijn. Dat is de schuld van de media. Oh nee, dat is de schuld van de SGP. Als je als partij het voor elkaar krijgt dat je als 'de anti-vrouwen partij' bekent staat heb je het toch echt dik vet fout gedaan.

17. Had ik al gezegd dat Rouvoet een grote demagoog is? Een soort christelijke Rosenmoller?

18. Ik hoor graag bij de grootste :D:D *oeps, dat had ik natuurlijk niet moeten vertellen :D:D*

[Aangepast op 17-2-2005 door Robert]
Carpe Diem tamen Memento Mori
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Robert
CDA

1. waarom 3 christelijke partijen? Verenig u met de oudste. (CDA dus) (ARP is ouder dan SGP)

2. Theocratie is onbijbels als het niet om israel gaat. We hebben een missionaire opdracht, niet een karel-de-grote / koning-clovis achtige geloof of doe tenminste alsof het christelijke moraal ook het jouwe is - attitude.

5. verantwoordelijkheid nemen is een goede christelijke eigenschap. Durven om orde te scheppen en problemen op te lossen, ook al wordt je er niet populairder van (Balkenende anyone?). Kortom, politiek bedrijven als christen, zoals een werknemer zijn werk doet als christen.

6. Oppositiepartijtje spelen is iets bijzonder on-christelijks. (wat dat betreft: bravo SGP)

7. Het feit dat CU en SGP niet eens samen kunnen gaan is al zo ontzettend schandalig dat het te triest voor woorden is.

8. Jan-Peter Balkenende

9. Piet-Hein Donner

10. Het CDA staat in de wereld, daar krijg je modder van aan je voeten, maar ze zijn een licht en een getuichenis. Onder hun eigen leden, hun eigen achterban en de mensen die op ze stemden. CU / SGP zijn een soort reservaatjes in de kamer. Er wordt naar geluisterd maar niemand hoort echt wat ze zeggen. In de wereld, maar dan wel goed geisoleerd van de wereld.

11. hoe kan je als christen stemmen op een partij die de naam 'christen' niet eens in de partij-nama heeft staan?

12. Hoe kan je een partij 'unie' noemen terwijl je eigenlijk gewoon een klein splinterpartijtje bent, je oppositie voert tegen christenen die verantwoordelijkheid nemen, en dan nog niet eens het eens kan worden met je geestverwanten van de SGP? Niks unie, die naam is een grap.

13. Vrouwenstandpunt???? Het is bijzonder hoe Paulus woorden die op de gemeente van toepassing zijn door 'inteligente' mensen zonder scrupules naar de politiek gecopieerd kunnen worden. Ik kan niet stemmen op iemand die zulke dikke vette oogkleppen op heeft dat die dat niet eens ziet. Mannen bolkwerk.

15. Hoe kan je een partij serieus nemen die principieel niet wil getuichen op de televisie vanuit allemaal achterhaalde dogmatische conservatieve prut-smoesjes? Getuichen moet je! Met je harsens op tv en het evanglie vertellen.

16. Gelukkig komt de SGP niet op tv, stel je voor dat mensen het evangelie zouden gaan verwarren met het vrouwen-sprookje van de SGP. Daar gaat het nml altijd alleen maar om als SGP-ers in de media aan het woord zijn. Dat is de schuld van de media. Oh nee, dat is de schuld van de SGP. Als je als partij het voor elkaar krijgt dat je als 'de anti-vrouwen partij' bekent staat heb je het toch echt dik vet fout gedaan.

17. Had ik al gezegd dat Rouvoet een grote demagoog is? Een soort christelijke Rosenmoller?

18. Ik hoor graag bij de grootste :D:D *oeps, dat had ik natuurlijk niet moeten vertellen :D:D*

kijk, dit betoog van Robert zegt mij, dat ik SGP moet stemmen.

SGP niet in trek bij de wereld. SGP, een verachte partij. Een partij die er niet bijhoort. Buitenstaanders!
Daar moet ik op stemmen!
Unionist

Bericht door Unionist »

SGP niet in trek bij de wereld. SGP, een verachte partij. Een partij die er niet bijhoort. Buitenstaanders!
Daar moet ik op stemmen!
Dat gold ook voor de NSB.

Het feit dat een partij impopulair is bij de massa, wil nog niet zeggen dat een partij DUS goed is.

Bij ons in de gemeenteraad wordt de SGP volledig serieus genomen. Tenminste, voor zover zij relevant is (2 van de 39 zetels) Kun je er dan maar beter niet op stemmen?

[Aangepast op 17/2/05 door Unionist]

[Aangepast op 17/2/05 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Unionist

Bericht door Unionist »

Mag ik je erop wijzen dat ARP en CDA twee totaal verschillende partijen zijn met een verschillende grondslag? Dat de AR weliswaar opgegaan is in het CDA, maar geen mens met enig politiek benul nu nog beweert dat het CDA de oudste partij is? Dat je de grondslag van de ARP en de CHU terugvindt in de ChristenUnie?
zie mijn commentaar bij punt 17
De SGP is principieel rechts. Waarom zou ze dat veranderen? Het is mijn keus niet, maar wel haar goed recht
5.... Kortom, politiek bedrijven als christen, zoals een werknemer zijn werk doet als christen.
Dat is christen-democratie. Er is verschil tussen chr. dem. en christelijke politiek. Christen-democratie zijn christenen die politiek bedrijven, geïnspireerd door Gods Woord, terwijl christelijke politiek inhoudt dat Gods Woord gezag heeft in de politiek.
Dat verschil moet je helder houden.

Als ik mij niet vergis, hebben zowel SGP als ChristenUnie de laatste keer meegedaan aan de onderhandelingen in de kabinetsformatie. Het was het CDA dat uiteindelijk de voorkeur gaf aan D66, omdat daar beter mee te werken was.
Dat ben ik van harte met je eens. Ik heb daar vanmorgen een ingezonden stuk over naar het ND gestuurd, maar ik weet niet of het geplaatst wordt.

8. Jan-Peter Balkenende

9. Piet-Hein Donner
Twee heel sterke argumenten

zie bij punt 6
Dan ben jij zeker ook christelijk-gereformeerd? Want dat is de enige kerk met "christelijk" in de naam. En noemde je net niet de Anti-Revolutionaire Partij? Nota bene een partij met Anti in de naam...

Kijk, je hebt twee partijen. Die gaan op een gegeven moment samen en dan heb je een Unie. Dat suggereert helemaal niet dat je een unie bent van alle mensen. Noem mij één unie die iedereen vertegenwoordigt. Hoezo, Europese Unie, waar de helft van Europa niet bij hoort. Mag ik je bovendien herinneren aan je wortels? Christelijk Historische Unie?
Dit noem ik nou demagogie. Je haalt één kritiekpuntje eruit, en daar hang je de hele SGP aan op. Alsof Van der Vlies en Van der Staay niet algemeen geroemd worden vanwege hun dossierkennis. Het zijn de populistische en fundamentalistisch-liberale media die niets serieuzers weten te melden dan dat de SGP een antivrouwenpartij is. Die domweg niets anders willen horen en van geen uitleg willen weten.
de·ma·goog (de ~ (m.), -gogen)
1 volksmenner => ochlocraat

Leg dat eens uit? Waar heb jij Rouvoet met one-liners zalen in vervoering zien brengen?
Weet je trouwens wie politicus van het jaar is en waarom?
http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004 ... tslag.html

Kom op Robert, ik had van jou meer niveau verwacht. Je meeste punten raken kant noch wal. Je mag van mij CDA stemmen, maar ga er geen rare argumenten bij zoeken.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Robert

Bericht door Robert »

Unionist: Kom op Robert, ik had van jou meer niveau verwacht. Je meeste punten raken kant noch wal. Je mag van mij CDA stemmen, maar ga er geen rare argumenten bij zoeken.
Ik weet niet of ik beledigd of trots moet zijn dat je al mijn, hoeveel waren het? 18? punten serieus neemt ;)
Mag ik je erop wijzen dat ARP en CDA twee totaal verschillende partijen zijn met een verschillende grondslag? Dat de AR weliswaar opgegaan is in het CDA, maar geen mens met enig politiek benul nu nog beweert dat het CDA de oudste partij is? Dat je de grondslag van de ARP en de CHU terugvindt in de ChristenUnie?
Mijn hoofdpunt is: er zou maar 1 christelijke partij zijn.
De vorige keer dat ik dat riep kwam heel OSW over me heen, en riep: Dan de SGP want die is het oudst. Vandaar dat ik er nu maar meteen bij voeg dat de ARP het oudst is :D
Ik ben mij zeer bewust dat het CDA geen ARP is. Ik weet niet of ik zou willen dat het CDA meer als de ARP zou zijn. Eigenlijk ben ik wel blij met de manier waarop de huidige CDA kopstukken de politiek bedrijven. Al vind ik het jammer dat er veel politici in het CDA zijn met wie ik het politiek wel eens ben, maar die ik geen broeder of zuster kan noemen.

Wat dat betreft zitten die inderdaad meer bij de CU. Jammer dat ze niet naar het CDA komen, zodat we een sterke stem binnen het CDA kunnen zijn.
De SGP is principieel rechts. Waarom zou ze dat veranderen? Het is mijn keus niet, maar wel haar goed recht
Ik vind de SGP op veel punten halstarrig rechts. Neem het vrouwenstandpunt. HEt is een cliche, maar het geeft wel haar halstarrigheid aan.
Als jij met principieel halstarrig bedoeld, dan ben ik het met je eens. Maar ik vind halstarig / principieel politiek voeren niet een goede zaak. Je moet ten alle tijde elke situatie bekijken op zichzelf. Als je dan elke keer weer bij dezelfde conclusie komt, dat kan dan. Maar bij de SGP proef je de "eerst kijken of het met onze grondbeginselen overeenkomt, dan stemmen" sfeer.

En ik geloof niet dat die grondslag in de Bijbel kan gevonden worden, om de eenvoudige reden dat de Bijbel geen politiek boek is. Het is niet das kapital en ook niet het partij program van de PvdA.
MAar de principiele grondslag wordt meestal niet in de Bijbel gezocht (zoals bij de CU) maar in de traditie en de geschriften van de 'vaders'.
Uiteraard beweert dat de SGP haar grondslag in de Bijbel heeft, ik betwijfel dat. Ik denk dat de grondslag meer in het modern orthodoxisme zit (ca 150 jaar oud)
Dat is christen-democratie. Er is verschil tussen chr. dem. en christelijke politiek. Christen-democratie zijn christenen die politiek bedrijven, geïnspireerd door Gods Woord, terwijl christelijke politiek inhoudt dat Gods Woord gezag heeft in de politiek.
Dat verschil moet je helder houden.
Dit ben ik met je eens. Daar zit een verschil in. Maar het probleem zit'm mij er dus in dat de CU christelijke politiek probeert te bedrijven. Dat kan niet. Dat is een principieel (ok, ik dus ook) verschilpunt. Maar als iemand mij Bijbels kan aantonen dat je wel christelijke politiek kan voeren, graag!
Als ik mij niet vergis, hebben zowel SGP als ChristenUnie de laatste keer meegedaan aan de onderhandelingen in de kabinetsformatie. Het was het CDA dat uiteindelijk de voorkeur gaf aan D66, omdat daar beter mee te werken was.
Zoals ik al zei (kwam misschien cynisch over) de SGP verdient mijn respect voor het feit dat het GEEN oppositie voert. De CU doet dat daarintegen wel.
Dat de SGP en de CU aan de onderhandelingstafel zitten getuigd van hun goede wil. Toch is het niet voor de hand liggend dat de SGP zou hebben meegedaan.

De CU zou kunnen, denk ik, maar dan zal de realiteit zijn dat de CU erg op het CDA zou gaan lijken (dat is nml de concequentie van compromissen politiek voeren en verantwoordelijkheid dragen) en dan zou vervolgens een nieuwe CU ontstaan met boze ex CU-ers.

Kortom, de situatie zou niet veranderen, want de leden van de CU zijn in hun grondslag oppositie-gericht, nml vanuit hun christen-politiek (niet christendemocratisch) gedachtegoed. Dat bestrijd ik dus.
Dat ben ik van harte met je eens. Ik heb daar vanmorgen een ingezonden stuk over naar het ND gestuurd, maar ik weet niet of het geplaatst wordt.
Mooi!
Dan ben jij zeker ook christelijk-gereformeerd? Want dat is de enige kerk met "christelijk" in de naam. En noemde je net niet de Anti-Revolutionaire Partij? Nota bene een partij met Anti in de naam...
Dit was 1 van mijn niet zo serieuse argumenten :D
(al moet ik wel zeggen dat ik het nog steeds raar vind dat de SGP heet en geen SCP. Ik noem mij trouwens liever christen dan protestant.
Mag ik je bovendien herinneren aan je wortels? Christelijk Historische Unie?
pst, deze was ook niet serieus!!
Overigens wel goed gevonden, die CHU-referentie ;)
Dit noem ik nou demagogie. Je haalt één kritiekpuntje eruit, en daar hang je de hele SGP aan op. Alsof Van der Vlies en Van der Staay niet algemeen geroemd worden vanwege hun dossierkennis. Het zijn de populistische en fundamentalistisch-liberale media die niets serieuzers weten te melden dan dat de SGP een antivrouwenpartij is. Die domweg niets anders willen horen en van geen uitleg willen weten.
Ik ben het met je eens dat anti-sgp sympathien die beargumenteerd worden vanuit de onvrede met hun vrouwenstandpunt bijzonder demagogisch zijn.

Maar mijn punt hier is (tussen de kwinkslagen door) dat de sgp het veel te ver heeft laten komen! De sgp wordt nu met hun vrouwenstandpunt geassosieerd. (ik type met 9 vingers nu, verband om linker middelvinger, heel lastig) Bij SGP denken mensen niet aan Jezus of het evangelie, maar aan vrouwen-haat (al dan niet terrecht)

Als je als christen het zo ver hebt laten komen dat je evangelie licht wordt overschenen door je vrouwen-standpunt.... tsja, dat is echt fout.
de·ma·goog (de ~ (m.), -gogen)
1 volksmenner => ochlocraat

Leg dat eens uit? Waar heb jij Rouvoet met one-liners zalen in vervoering zien brengen?
Rouvoet ment het christelijk volk, met zijn simplistische sociale oppositie.
Weet je trouwens wie politicus van het jaar is en waarom?
idd, compromis kandidaat Rouvoet.
Hij is ook zeker een slimme man, hij kan z'n woordje doen. Maar daarin verschilt hij niet van andere politici zoals... Rosenmoller en Bos. Of zoals vorig jaar: van Aartsen. Alle drie demagogen pur sang.

Politiek bedrijven is tegenwoordig demagogie bedrijven.
Een balkenende zal dan ook nooit politicus van het jaar worden in onze era.

Robert (ps. nu mag je al m'n antwoorden wel serieus nemen! )
Carpe Diem tamen Memento Mori
RvP

Bericht door RvP »

CDA

8. Jan-Peter Balkenende

9. Piet-Hein Donner

WAT DOEN WE DAN..... WATER BIJ DE WIJN.... ECHT CDA !!

:sne:sne:sne:sne:stu

ssssst...

Afbeelding
Afbeelding

pfff da beter....

mvrgr.

RvP
Plaats reactie