Je had misschien inderdaad even kunnen nadenken voor je wat schreef. Ik haal voorschriften aan voor de Nieuwtestamentische gemeenten die gegrond zijn op scheppingsorde en de orde van de zondeval. Die gronden vervallen niet in deze bedeling.rhadders schreef: ↑Vandaag, 15:30Dank u, denk ik ;-)Zeeuw schreef: ↑Vandaag, 14:57Tsjonge, jij en je toonzetting zijn echt aanwinsten voor het forumrhadders schreef: ↑Vandaag, 14:51Je vergeet het verbod op het dragen van kleding van gemengde stoffen. In jouw kledingkast is alles 100%Huisman schreef: Natuurlijk is het goed om ook bijvoorbeeld n.a.v. 1 Korinthe 5 uit te leggen waarom onze vrouwen met gedekt hoofd de eredienst bijwonen. Of n.a.v. 1 Timotheüs 2 : 9 - 15 uit te leggen waarom vrouwen geen ambten kunnen bekleden en dat Paulus zijn argument grond op de orde van de schepping en de orde van de zondeval en dit dus niet een tijdgebonden voorschrift is.
Zo maar willekeurig een paar voorbeelden….. (krijg er vast een boel terug
katoen of linnen, neem ik aan? Of durf je met gemixte stoffen voor het aangezicht des Heeren te verschijnen?![]()
Maar mijn opmerking is oprecht en serieus. Het is nogal willekeurig om wél het bidden met gedekt hoofd aan te halen of de invulling van de ambten, maar de geboden rondom kleding niet (terwijl dit eveneens gaat over het onderscheid dat zichtbaar moet zijn).
Jij komt aan met een voorschrift uit de ceremoniële wetten uit het Oude Testament waarvan wij belijden dat ze in Christus tot hun vervulling zijn gekomen.
Verder was jouw opmerking natuurlijk niet bijster origineel. Die heb ik al talloze keren gehoord. Als je engels een beetje op orde is beveel ik je deze video aan waar Tim Keller en Don Carson spreken over 1 Timotheüs 2 (zogenaamde zwijgteksten)
https://youtu.be/zShK_3DxxKs?si=I5KAuPAMHvWn_s3m