Klopt. De bachelor zit voor de premaster.
Zo lang is die route niet. Bovendien geloof ik vast, dat als God iemand roept, Hij hem ook bekwaam maakt.
En het gaat niet om kleine zaken.
Curatorium vergadering GerGem 2025
Re: Curatorium vergadering GerGem 2025
Toegelaten tot de opleiding: dhr. P.C. Kok uit Boskoop. https://www.rd.nl/artikel/1107854-curat ... tudent-toe
-
Ik geloof ook dat als God iemand roept het curatorium deze roeping niet kan wegnemen. Dit geeft wel lastige vervolg vragen. Bijvoorbeeld hoe het kan dat afgewezen mannen regelmatig binnen de belijdenis met stichting in andere kerken dienen. Of hoe het kan dat sommige mannen nooit dominee worden, terwijl de kerkenraad wel een attest gaf. Ik zie het curatorium niet als een perfect middel, maar tegelijkertijd wil ik het ook niet te groot maken.
Wat is daar zo lastig aan?MGG schreef: ↑Gisteren, 19:01Ik geloof ook dat als God iemand roept het curatorium deze roeping niet kan wegnemen. Dit geeft wel lastige vervolg vragen. Bijvoorbeeld hoe het kan dat afgewezen mannen regelmatig binnen de belijdenis met stichting in andere kerken dienen. Of hoe het kan dat sommige mannen nooit dominee worden, terwijl de kerkenraad wel een attest gaf. Ik zie het curatorium niet als een perfect middel, maar tegelijkertijd wil ik het ook niet te groot maken.
- FlyingEagle
Elk jaar zijn er eer aantal die op de CGO hun propedeuse gingen halen om daarna in te stromen op de HHSTiberius schreef:Zit je zomaar weer wat te roepen dan?MGG schreef: ↑Gisteren, 18:14Het lijkt mij niet logisch dat iedereen kan instromen, maar ik laat mij graag verrassen. Waar kan je bijvoorbeeld theologie studeren als je de middelbareschool niet hebt afgerond?
Je kan bijvoorbeeld bachelor theologie gaan volgen bij de CHE in Ede.
Vooropleiding is havo of vwo, en als je 21 jaar of ouder bent, kan je gewoon deelnemen aan het toelatingsonderzoek.
Precies, ik weet een predikant die vanuit het tuindervak naar een HBO theologie opleiding is gegaan en vanuit daar een pre master heeft gedaan en uiteindelijk doorgestroomd is naar de universiteit.