Curatorium vergadering GerGem 2025

Tiberius
Administrator

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door Tiberius »

Klopt. De bachelor zit voor de premaster.
Zo lang is die route niet. Bovendien geloof ik vast, dat als God iemand roept, Hij hem ook bekwaam maakt.
En het gaat niet om kleine zaken.
Refogast

Bericht door Refogast »

Toegelaten tot de opleiding: dhr. P.C. Kok uit Boskoop. https://www.rd.nl/artikel/1107854-curat ... tudent-toe
MGG

Bericht door MGG »

Tiberius schreef: Gisteren, 18:46 Klopt. De bachelor zit voor de premaster.
Zo lang is die route niet. Bovendien geloof ik vast, dat als God iemand roept, Hij hem ook bekwaam maakt.
Ik geloof ook dat als God iemand roept het curatorium deze roeping niet kan wegnemen. Dit geeft wel lastige vervolg vragen. Bijvoorbeeld hoe het kan dat afgewezen mannen regelmatig binnen de belijdenis met stichting in andere kerken dienen. Of hoe het kan dat sommige mannen nooit dominee worden, terwijl de kerkenraad wel een attest gaf. Ik zie het curatorium niet als een perfect middel, maar tegelijkertijd wil ik het ook niet te groot maken.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: Gisteren, 19:01
Tiberius schreef: Gisteren, 18:46 Klopt. De bachelor zit voor de premaster.
Ik geloof ook dat als God iemand roept het curatorium deze roeping niet kan wegnemen. Dit geeft wel lastige vervolg vragen. Bijvoorbeeld hoe het kan dat afgewezen mannen regelmatig binnen de belijdenis met stichting in andere kerken dienen. Of hoe het kan dat sommige mannen nooit dominee worden, terwijl de kerkenraad wel een attest gaf. Ik zie het curatorium niet als een perfect middel, maar tegelijkertijd wil ik het ook niet te groot maken.
Wat is daar zo lastig aan?
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef:
MGG schreef: Gisteren, 18:14
Tiberius schreef: Gisteren, 17:53
MGG schreef: Gisteren, 17:17 Bij de instroom wordt door de vereiste vooropleiding een vergelijkbaar criterium gebruikt. Bij Jezus mocht elk niveau instromen en ging het enkel om de roeping.
Ook onjuist. Iedereen kan instromen, desnoods beginnend met een premaster.
Het lijkt mij niet logisch dat iedereen kan instromen, maar ik laat mij graag verrassen. Waar kan je bijvoorbeeld theologie studeren als je de middelbareschool niet hebt afgerond?
Zit je zomaar weer wat te roepen dan?
Je kan bijvoorbeeld bachelor theologie gaan volgen bij de CHE in Ede.
Vooropleiding is havo of vwo, en als je 21 jaar of ouder bent, kan je gewoon deelnemen aan het toelatingsonderzoek.
Elk jaar zijn er eer aantal die op de CGO hun propedeuse gingen halen om daarna in te stromen op de HHS
merel

Bericht door merel »

Tiberius schreef: Gisteren, 18:27
BSH schreef: Gisteren, 18:22 Je kan ook met MBO en daarna propedeuse HBO naar de TUA gaan...
Dat ook mogelijk, ja. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden (al is dat hier misschien een beetje een vreemde vergelijking).
Precies, ik weet een predikant die vanuit het tuindervak naar een HBO theologie opleiding is gegaan en vanuit daar een pre master heeft gedaan en uiteindelijk doorgestroomd is naar de universiteit.
Plaats reactie