Wie wordt de nieuwe premier?

DDD

Re: Wie wordt de nieuwe premier?

Bericht door DDD »

Maanenschijn schreef: 28 mei 2024, 14:04 https://www.groene.nl/artikel/de-morele ... et-bereikt

Interview met Schoof
Een mooi interview. Als dit waar is, dan is dat van Wilders een sterke zet. Zo'n premier zal niet snel het verwijt krijgen dat hij aan de rechtstaat morrelt. Hij geeft misschien ook het vertrouwen aan andere inhoudelijk deskundigen dat ze niet al te zeer uit de toon vallen als ze meer bestuurlijk dan politiek zijn ingesteld.

En het is te hopen dat Wilders ooit nog eens zijn domme uitspraken intrekt. Het boetekleed ontsiert de mens niet.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

In de persconferentie laat hij wel zijn klasse zien!
CvD

Bericht door CvD »

Wim Anker schreef: 28 mei 2024, 17:23 In de persconferentie laat hij wel zijn klasse zien!
Helemaal mee eens.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

CvD schreef: 28 mei 2024, 17:27
Wim Anker schreef: 28 mei 2024, 17:23 In de persconferentie laat hij wel zijn klasse zien!
Helemaal mee eens.
Zeker! Hij is echt professioneel in het beantwoorden van de vragen. To the point, geeft antwoord op de vragen die hij wil beantwoorden (en die naar mijn idee relevant zijn) en laat de rest keurig bij de journalist liggen. En hij spreekt bijna even mooi Engels als Rutte :)
TSD

Bericht door TSD »

Helemaal mee eens.
Ook helemaal eens. 1e indruk is positief.

EN: Dit is niet de kandidaat van Wilders, in tegenstelling tot Plasterk.

Dat blijkt duidelijk uit de woorden van onze formateur, namelijk dat de MP-post nu niet als PVV post wordt gezien en dus niet van het aantal PVV bewindslieden af gaat in de verdeling. Voor Wilders is dat opnieuw 'inleveren' (en krijgt er iets voor terug). Voor de stabiliteit van het kabinet is dit denk ik een 'plus'. Het haalt ook de wind deels uit de zeilen van de oppositie, die uiteraard de MP verantwoordelijk hadden willen houden over allerlei PVV standpunten.
CvD

Bericht door CvD »

Zita schreef: 28 mei 2024, 17:31
Helemaal mee eens.
Zeker! Hij is echt professioneel in het beantwoorden van de vragen. To the point, geeft antwoord op de vragen die hij wil beantwoorden (en die naar mijn idee relevant zijn) en laat de rest keurig bij de journalist liggen. En hij spreekt bijna even mooi Engels als Rutte :)
Was zeker helder een duidelijk. Ieder keer dat misselijke gedrag met die vragen bent u nu. Of gaat u nu dat beleid uitvoeren.Net wat zegt To the point, een voor de rest mochten ze zijn hielen zien. Van Zwolfs deed het ook keurig en die persvoorlichter ook.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

TSD schreef: 28 mei 2024, 13:52
Herman schreef: 28 mei 2024, 13:30 De laatste regeringsleider die van de veiligheidsdiensten naar de regering is doorgeschoven heeft niet zo'n goede trackrecord. :bobo
Ik weet niet over welke MP je het nu hebt, maar ik zou er geen weten, of het moet in een heel ver verleden zijn.

Daarbij, om nu de huidige keuze af te meten aan iemand met toevallig dezelfde achtergrond is nogal ernstig kort door de bocht natuurlijk.
Het was half als grap bedoelt en het ging inderdaad over Poetin.

Maar in de links-radicale hoek kan je gewoon dit soort berichten tegenkomen:
Eindelijk een onderwerp waar mensen uit alle hoeken van het politieke spectrum het over eens lijken: een ultratechnocraat en ex-hoofd burgerbespieding als leider van het kabinet is wel het rampzaligste idee van deze beoogde coalitie.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ik wist niet dat je, je daar begeeft?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bertiel schreef: 28 mei 2024, 18:35 Ik wist niet dat je, je daar begeeft?
Het internet kent geen grenzen.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Herman schreef: 28 mei 2024, 18:48
Joop.nl? Ik doe daar ook weleens aan zelfkastijding. En ik volg al een tijdje Left Laser op Youtube. Dat is nog 'echt' links.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Ik vond hem wel wat zenuwachtig overkomen op de persco. Maar sjonge jonge, de politieke kleur van de journalistiek valt wel op zeg.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Bourdon16 schreef: 28 mei 2024, 18:55
Herman schreef: 28 mei 2024, 18:48
Joop.nl? Ik doe daar ook weleens aan zelfkastijding. En ik volg al een tijdje Left Laser op Youtube. Dat is nog 'echt' links.
Nee, twitter.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Herman schreef: 28 mei 2024, 18:30Maar in de links-radicale hoek kan je gewoon dit soort berichten tegenkomen:
Eindelijk een onderwerp waar mensen uit alle hoeken van het politieke spectrum het over eens lijken: een ultratechnocraat en ex-hoofd burgerbespieding als leider van het kabinet is wel het rampzaligste idee van deze beoogde coalitie.
Ik zag ook deze grap voorbijkomen: "eindelijk een premier die echt naar de bevolking heeft geluisterd. Nou ja, afgeluisterd dan. :humhihi".
Als baas van de NCTV liet Schoof via nepaccounts het gedrag van mensen op sociale media in de gaten houden. Dat was tegen de wet op de privacy en moest worden gestopt.

Maar het naar voren schuiven van iemand als Schoof was wel te verwachten. Als de politieke kopstukken in de Tweede Kamer gaan zitten, dan is het logisch dat het kabinet bevolkt wordt door ambtenaren en andere niet-politici. In het gunstigste geval wordt het een kabinet van deskundigen (en dan kan er nog wat bereikt worden), in het ergste geval een niet-krachtdadig kabinet van zetbazen die bij elke gelegenheid in de Tweede Kamer zullen worden gekapitteld en geen beleid durven maken. We zullen afwachten wat het wordt.
parsifal

Bericht door parsifal »

elbert schreef: 29 mei 2024, 08:13
Herman schreef: 28 mei 2024, 18:30Maar in de links-radicale hoek kan je gewoon dit soort berichten tegenkomen:
Ik zag ook deze grap voorbijkomen: "eindelijk een premier die echt naar de bevolking heeft geluisterd. Nou ja, afgeluisterd dan. :humhihi".
Zonder de "uitleg" aan het eind zou ik het een betere grap vinden :).

Ik ben benieuwd wat verder volgt.

Ik ben ook benieuwd of hij in het buitenland als Hendrikus of Hendrik door het leven zal gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ararat

Bericht door Ararat »

parsifal schreef: 29 mei 2024, 10:28
elbert schreef: 29 mei 2024, 08:13
Zonder de "uitleg" aan het eind zou ik het een betere grap vinden :).

Ik ben benieuwd wat verder volgt.

Ik ben ook benieuwd of hij in het buitenland als Hendrikus of Hendrik door het leven zal gaan.
Zelfs Wilhelmus of Maria is te verkiezen boven zijn roepnaam :)
Plaats reactie