Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

HersteldHervormd

Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef:
Simon0612 schreef:
Mauries06 schreef:Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga inderdaad aankomende zondag voor het eerst naar de OGG Hendrik-Ido-Ambacht, zelfs voor het eerst naar een OGG. Ik ben inderdaad nog een jongere, en ik wil eens een keer een kijkje nemen in een OGG. Ik vroeg me daarom af, omdat ik me graag wil aanpassen aan de gebruiken daar en niet raar aangekeken wil worden (geen vooroordeel dus) welke kleding ik aan kon doen, en of ik op de fiets kon komen. Al die discussies die daaruit voortkomen hier is dan wel weer een beetje jammer natuurlijk, maar nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Hallo Maurice, sorry dat het zo ging. Maar ik bedoelde met mijn reactie niet dat jij vooroordelen zou hebben. Ik snap jouw vraag ook. Mijn antwoord daarop is dat een donkere spijkerbroek prima kan, en de fiets geen probleem moet zijn. En dat zeg ik als ex OGGiN lid. Mijn reactie op de vooroordelen waren gericht op andere reacties waaronder die van HHK. Ik wens je een goede dienst zonder de zorgen over randzaken die hier uitvergroot worden.
Nogmaals excuus Simon, ik las het anders. Welk kerkverband kerk je op dit moment?
Aanvaard! Ik weet dat ik soms direct en scherp ben maar ik probeer me altijd op de inhoud te richten. Al zal me dat ook niet altijd lukken denk ik. Ik kerk nu in een GGiN.
Ah ja, dat ligt wel dicht bij OGGiN denk :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: RE: Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Maar wat ik wel een vreemde zaak vind is dat dat ik soms zomers vakantiegangers zie die 's morgens in zeer donkere kleding komen en dan merken dat ze 's middags ook wel hun vrijetijdskleding aan kunnen houden, die ze vermoedelijk na de morgenkerkdienst aandeden.

Heb je dan principes of niet?
Misschien hadden ze tomatensoep geknoeid?
Dan zat waarschijnlijk de halve camping er onder. :yahoo
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Simon0612 schreef:
Apologeet schreef:Waarom eigenlijk donker?
Het hoeft geen carnavalskleur te zijn maar wat is er mis met lichtblauw of lichtgrijs?
Of lichtgroen? Met hokjesmotief of zo?
Ikzelf placht vaak met krijtstreep pak naar de kerk te gaan.
Niets. Wellicht zijn er die het niet zullen geloven maar ik heb een aantal zomers een lichte blauwe broek en wit overhemd gedragen naar kerk. Nooit een reactie gehad. Het is maar waar je jezelf druk om maakt.
Dat wordt bij ons veel gedragen. En dat kan zelfs heul stijlvol zijn. Ik had zondag een witte broek en lichtblauw overhemd.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het hoeft geen carnavalskleur te zijn maar wat is er mis met lichtblauw of lichtgrijs?
Dan zit je al goed in de buurt van de carnavalsmotieven. :)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef:
Simon0612 schreef:
Niets. Wellicht zijn er die het niet zullen geloven maar ik heb een aantal zomers een lichte blauwe broek en wit overhemd gedragen naar kerk. Nooit een reactie gehad. Het is maar waar je jezelf druk om maakt.
Dat wordt bij ons veel gedragen. En dat kan zelfs heul stijlvol zijn. Ik had zondag een witte broek en lichtblauw overhemd.
Nou nou, je valt wel diep Zeeuw:)....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
Zeeuw schreef:
Simon0612 schreef:
Nou nou, je valt wel diep Zeeuw:)....
Tis zomer he. Zondag is het weer een mooi, wat donkerder pak. De week ervoor was het een donkere spijkerbroek en een witte polo. Afwisseling Pierre, heerlijk :)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ja joh, was ook niet serieus bedoeld, ik loop vaak in een lichtere broek.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:Ja joh, was ook niet serieus bedoeld, ik loop vaak in een lichtere broek.
Nee, ik ken je inmiddels wel een beetje. Nou, het is voor mij echt ook een beetje de eerste keer dat ik überhaupt een lichte broek heb. Gewoon nooit gekocht eigenlijk. Ik moet zeggen, sinds ik even in de schuur wat fietsen op moest hangen en niet nadacht dat ik een lichte broek heb, is deze wel iets minder licht geworden helaas.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

pierre27 schreef:Ja joh, was ook niet serieus bedoeld, ik loop vaak in een lichtere broek.
Jij, Pierre? Dat had ik niet verwacht.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:
Jij, Pierre? Dat had ik niet verwacht.
Tsja, lichte mensen, lichte broeken he :D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Nasrani

Bericht door Nasrani »

HersteldHervormd schreef:Ik zou ook best graag de OGGiN bij de HHK willen.
Ook GGiN.
Met welke reden?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Nasrani schreef:
Ook GGiN.
Met welke reden?
Vanwege het verlangen naar kerkelijke eenheid met alle bijbelgetrouwe Gereformeerde Belijders?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mister
Administrator

Re: RE: Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door Mister »

windorgel schreef:Dan gebeurt er niets, maar je kan je zelf wel opgelaten voelen als je merkt dat de rest anders gekleed is. Ik ga ook niet in een roze jurk naar een dienst wanneer ik weet dat 99% in het donker gekleed is. Dat voelt gewoon niet prettig.
En in mijn hoofd zit toch echt het beeld dat windorgel een man is... :bobo
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

J.C. Philpot schreef:
Nasrani schreef:
Ook GGiN.
Met welke reden?
Vanwege het verlangen naar kerkelijke eenheid met alle bijbelgetrouwe Gereformeerde Belijders?
Ik stel voor de BWP'ers ook op te nemen.
windorgel

Re: RE: Re: RE: Re: Kleding (vrije) Oud Gereformeerde Gemeente

Bericht door windorgel »

Mister schreef:
windorgel schreef:Dan gebeurt er niets, maar je kan je zelf wel opgelaten voelen als je merkt dat de rest anders gekleed is. Ik ga ook niet in een roze jurk naar een dienst wanneer ik weet dat 99% in het donker gekleed is. Dat voelt gewoon niet prettig.
En in mijn hoofd zit toch echt het beeld dat windorgel een man is... :bobo
AfbeeldingAltijd al een vrouwtje geweest.
Plaats reactie