Geld gevraagd.
Re: Geld gevraagd.
Linksom, rechtsom, frontaal, in de rug... onrecht is onrecht, en hoe dan ook, als je niet trouw bent aan je principes weten ze je heel snel te vinden. Een aanklacht voor hen die niet om hun principe niet-verzekerd zijn. Principe is principe, daar kun je niet zomaar snel eventjes in switchen. Dan geef je de vijand stof tot hoon en spot.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Geld gevraagd.
O absoluut, maar ik vraag mij toch af hoe je dit kan zien in het kader van Lucas 4 vers 12 'God verzoeken/dwingen om met een oplossing te komen', terwijl het ook door een simpele ingreep/verzekering voorkomen had kunnen worden.Hoopvol schreef:Denk jij dat er een God is die de hemel en de aarde geschapen heeft? Zou zo'n God, die zo almachtig is, die de hemel en de aarde uit niks voortbrengt, niet voor 2, 3, desnoods 10 miljoen kunnen zorgen? Zal er iets voor de Heere te wonderlijk zijn?merel schreef:Hoe denk jij dat in een willekeurig geval een schade van 2 mln verhaald wordt? Denk je echt dat iemand dat in zijn werkende leven kan ophoesten?
Re: Geld gevraagd.
Dat is fraai. Dus eigenlijk zeg je hier mee: ik zou maar niet op God vertrouwen?Ambtenaar schreef:Ook al zou God het kunnen doen, wil niet niet zeggen dat Hij het doet.Piet Puk schreef: Nee, geen dooddoener. Is exact conform zondag 10 van de Heidelbergse Catechismus
Re: Geld gevraagd.
nee, maar een mens heeft ook zelf een verantwoordelijkheid. Zie ook mijn verwijzing naar Lucas 4 met de verzoekingen in de woestijn. Mag je bidden om een veilige reis als je vervolgens over de snelweg rijdt met 180 km per uur, mag je bidden voor een goed cijfer en er vervolgens niets aan doen om dat goede cijfer te behalen? Mag je bidden voor een oplossing als de oplossing zo dicht binnen handbereik is dmv een verzekering?Piet Puk schreef:Dat is fraai. Dus eigenlijk zeg je hier mee: ik zou maar niet op God vertrouwen?Ambtenaar schreef:Ook al zou God het kunnen doen, wil niet niet zeggen dat Hij het doet.Piet Puk schreef: Nee, geen dooddoener. Is exact conform zondag 10 van de Heidelbergse Catechismus
Re: Geld gevraagd.
Jezus refereert in Luk. 4:12 aan Deut. 6:16: Gij zult den HEERE uw God niet verzoeken, gelijk als gij Hem verzocht hebt te Massa.merel schreef:O absoluut, maar ik vraag mij toch af hoe je dit kan zien in het kader van Lucas 4 vers 12 'God verzoeken/dwingen om met een oplossing te komen', terwijl het ook door een simpele ingreep/verzekering voorkomen had kunnen worden.Hoopvol schreef:Denk jij dat er een God is die de hemel en de aarde geschapen heeft? Zou zo'n God, die zo almachtig is, die de hemel en de aarde uit niks voortbrengt, niet voor 2, 3, desnoods 10 miljoen kunnen zorgen? Zal er iets voor de Heere te wonderlijk zijn?merel schreef:Hoe denk jij dat in een willekeurig geval een schade van 2 mln verhaald wordt? Denk je echt dat iemand dat in zijn werkende leven kan ophoesten?
Dit betekent verzoeken uit ongeloof zie kanttekeningen: God verzoeken is: óf uit mistrouwen op Hem, óf uit hoogachting van zichzelven het Goddelijk voorschrift, de rechte orde en de gewone middelen te verlaten, om zijn eigen goeddunken te volgen, en van God, Zijn eigenschappen en wil proeve te nemen. Zie Ex. 17:2. Num. 14:22. Ps. 78:18. Matth. 4:7. Hand. 15:10.
Re: Geld gevraagd.
Dat zeg ik niet. De vraag is of onverzekerden wel een juiste afweging maken door een geoorloofd middel dat beschermt tegen financiële malheur te negeren.Piet Puk schreef: Dat is fraai. Dus eigenlijk zeg je hier mee: ik zou maar niet op God vertrouwen?
Re: Geld gevraagd.
Ik respecteer de persoonlijke keuze.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Re: Geld gevraagd.
Je kan niet over een ander z'n geweten heersen door te stellen dat een middel wel of niet geoorloofd is. Iemand die gemoedsbezwaard is krijgt gewetensbezwaren door zich te verzekeren en ziet verzekeren als niet geoorloofd. Uiteindelijk is dit een gewetenszaak die afgewogen wordt tussen de Heere en de persoon zelf. Het is een persoonlijke gewetenskwestie.Ambtenaar schreef:Dat zeg ik niet. De vraag is of onverzekerden wel een juiste afweging maken door een geoorloofd middel dat beschermt tegen financiële malheur te negeren.Piet Puk schreef: Dat is fraai. Dus eigenlijk zeg je hier mee: ik zou maar niet op God vertrouwen?
Ik vindt het erg dat je je medechistenen zo hard behandeld door voor te stellen om de uitzonderingspositie voor gemoedsbezwaarden maar op te heffen.