Artikel 23 in de media

Posthoorn

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:@Posthoorn:
Er moet niets. Maar het is wel belangrijk dat iedereen binnen de grenzen van Gods woord zoveel mogelijk zichzelf kan zijn. Anders zou de school afbreuk doen aan de veelsoortige genade van God.
Ach, wat een grote woorden 'zichzelf kunnen zijn'. Je bent nog in ontwikkeling en bovendien zijn er nu eenmaal dingen in het leven waar je niet over praat of waar je je voor schaamt. Dat kunnen dus ook homoseksuele gevoelens zijn. Moet dat nu ineens allemaal uitgevent worden?
DDD

Bericht door DDD »

@Profesto:
Ik zou zeggen: lees het boek van Splinter Chabot. Dan praat je vast anders. Een GSA is geen verhindering voor veelvoorkomende groepsprocessen, die bij pubers nu eenmaal niet altijd subtiel zijn.

@Posthoorn:
Dat sluit elkaar niet uit. Maar er lijkt mij niet echt een reden om je te schamen voor homoseksuele gevoelens.
Profesto

Bericht door Profesto »

DDD schreef:@Profesto:
Ik zou zeggen: lees het boek van Splinter Chabot. Dan praat je vast anders. Een GSA is geen verhindering voor veelvoorkomende groepsprocessen, die bij pubers nu eenmaal niet altijd subtiel zijn.
Het boek van Splinter Chabot is niet het einde van alle tegenspraak toch? Er zijn ook zat verhalen die iets anders vertellen
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Posthoorn schreef:
DDD schreef:@Posthoorn:
Er moet niets. Maar het is wel belangrijk dat iedereen binnen de grenzen van Gods woord zoveel mogelijk zichzelf kan zijn. Anders zou de school afbreuk doen aan de veelsoortige genade van God.
Ach, wat een grote woorden 'zichzelf kunnen zijn'. Je bent nog in ontwikkeling en bovendien zijn er nu eenmaal dingen in het leven waar je niet over praat of waar je je voor schaamt. Dat kunnen dus ook homoseksuele gevoelens zijn. Moet dat nu ineens allemaal uitgevent worden?
Als niemand je begrijpt ook als het over andere dingen gaat dan kan en mag dat toch als heel pijnlijk worden ervaren ?
Je mag daar volgens jou niet over uitspreken ?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Posthoorn schreef:Ach, wat een grote woorden 'zichzelf kunnen zijn'. Je bent nog in ontwikkeling en bovendien zijn er nu eenmaal dingen in het leven waar je niet over praat of waar je je voor schaamt. Dat kunnen dus ook homoseksuele gevoelens zijn. Moet dat nu ineens allemaal uitgevent worden?
Wat bedoel je met volop in ontwikkeling. Als seksuele gevoelens beginnen te ontluiken, dan is het echt niet zo dat je dit jaar je aangetrokken voelt tot mannen en het volgende jaar tot vrouwen en dat de kans groot is dat je seksuele oriëntatie nog verandert, zoals Willem Potter beweert in het AD.
deschpin

Bericht door deschpin »

Hollander schreef:
Mara schreef:Zo wordt er dan meteen op Twitter gereageerd
(...)
Maar ja, vrijheid van meningsuiting toch? :huhu
Tim Hofman zou je in het geheel niet serieus moeten nemen. Zijn uitspraken overstijgen het niveau van onnozelheid zelden.
Onlangs werd hij volledig omvergeblazen door Stephan Paas m.b.t. vrijheid van godsdienst. Best een sociale knul, maar weinig inhoud en kennis.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
DDD

Bericht door DDD »

Profesto schreef:
DDD schreef:@Profesto:
Het boek van Splinter Chabot is niet het einde van alle tegenspraak toch? Er zijn ook zat verhalen die iets anders vertellen
Noem er eens vijf?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/zo ... -1.1712604

Arno Bronkhorst, bestuurder van de Vereniging ter Bevordering van Schoolonderwijs op Gereformeerde Grondslag (VBSO), Pieter Moens, bestuurder van de Vereniging Gereformeerd Schoolonderwijs (VGS) en Willem de Potter, bestuursvoorzitter van het Van Lodenstein College en het Hoornbeeck College reageren op niet mis te verstane wijze op de ontwikkelingen van de uitspraken van minister Slob.

Ik hoop zo aan de wens van onze vrouwelijke moderator te hebben voldaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

https://nos.nl/artikel/2356067-mijn-hom ... akken.html

Als je ook ziet hoe de media binnen de reformatorische zuil onrust probeert te zaaien word ik toch wel een beetje verdrietig.

Kinderen interviewen, om hun gematigdere mening, wat gewoon heel logisch is gezien de huidige samenleving, even goed op beeld te zetten. Nu zijn er zeer veel mensen die denken en geloven dat de jeugd er heel anders over denkt. Nou kan je natuurlijk inderdaad gaan afvragen of dat niet ook daadwerkelijk zo is, maar ik vind het dan op z'n minst gezegd olie op het vuur stoken.
De linkse rakkers ruiken bloed, die denken, mooi, over 10-20 jaar is het gedaan met deze standpunten.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:https://nos.nl/artikel/2356067-mijn-hom ... akken.html

Als je ook ziet hoe de media binnen de reformatorische zuil onrust probeert te zaaien word ik toch wel een beetje verdrietig.

Kinderen interviewen, om hun gematigdere mening, wat gewoon heel logisch is gezien de huidige samenleving, even goed op beeld te zetten. Nu zijn er zeer veel mensen die denken en geloven dat de jeugd er heel anders over denkt. Nou kan je natuurlijk inderdaad gaan afvragen of dat niet ook daadwerkelijk zo is, maar ik vind het dan op z'n minst gezegd olie op het vuur stoken.
De linkse rakkers ruiken bloed, die denken, mooi, over 10-20 jaar is het gedaan met deze standpunten.
Je moet ook die geluiden serieus meenemen vind ik.
Als je die geaardheid niet hebt is het lastig in te leven.
Ik hoop dat je dat begrijpt ipv jongelui zijn expres dwars.
DDD

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef:https://nos.nl/artikel/2356067-mijn-hom ... akken.html

Wat een belachelijke reactie. Deze jongeren geven exact het reformatorische antwoord, en laten ook zien dat ik gelijk heb. Er is een standpunt over homoseksuele relaties, maar mensen met homoseksuele gevoelens zijn op een reformatorische school zeker niet onveiliger dan op andere scholen. Ik schat zelfs in, dat door de voortdurende aandacht het eerder andersom is.
HersteldHervormd

Misschien is het niet helemaal duidelijk wat ik bedoel. Ik bedoel aan te geven dat ik het sneu vind van de media dat ze hier in springen en onrust proberen te zaaien. De jeugd van dit filmpje laat inderdaad een gezond geluid horen, dat is fijn. Maar, merk eens op hoe de media probeert de reformatorische scholen (eigenlijk de hele christelijke gemeenschap) in een hoekje te drukken. Ze proberen ze weg te zetten als homo-haters. En dat lukt ze aardig. Want heel veel seculieren mensen die ik spreek denken inderdaad dat christen anti-homo zijn.

Dus: Media geeft de bevolking het idee dat refo's homo-haters zijn, in algemene zin - ze interviewen een paar jongeren op een school, die blijken toch eigenlijk iets anders te zeggen/vinden dan wat de bevolking denkt - de bevolking denkt, oké, blijkbaar zijn die jongeren niet zo anti als de oudere christenen - en uiteindelijk ontstaat er polarisatie.

En dat bedoel ik, de linkse partijen ruiken bloed.

Niks ten nadele van de jeugd. Maar ik ben niet te spreken over de rol van de media hierin. Begrijpen jullie nu iets beter wat ik bedoel?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Valcke

Bericht door Valcke »

NOS doet het met dit filmpje netter dan andere media. Hoewel ook NOS aanvankelijk zeer ongenuanceerd verslag deed.
HersteldHervormd

Valcke schreef:NOS doet het met dit filmpje netter dan andere media. Hoewel ook NOS aanvankelijk zeer ongenuanceerd verslag deed.
het lijkt netjes, en dat is het ook voor het oog, maar dit vind ik zelf onrust zaaien, maar op een slinkse manier. We weten allemaal dat de NOS een links-progressief kanaal is geworden.

Maargoed, misschien zou ik zelf ook niet meer op hun nieuws site moeten kijken.
DDD

Bericht door DDD »

Nee. Maar goed, dit is een bredere discussie, die ik hier op het forum ook al had over de kerk in Staphorst, die ook al zo verontwaardigd was.

Wij leven in een mediacratie. Daar zijn voor- en nadelen aan, net als aan de oude verzuilde democratie. In ieder geval hebben wij het daar maar mee te doen, en een onderdeel daarvan is dat het van belang is om je eigen mening te geven. Ik vind dat de dames dat prima deden, en in plaats van gezeur over de vraagstelling, zou een compliment op zijn plaats zijn.

En daarnaast: dit zijn vragen die breed in de samenleving leven, en daarom is het onderwerp relevant. Dat heeft niets met bloed te maken. Die eeuwige slachtofferrol van niet aan de huidige samenlevingseisen aangepaste refo's stoort mij bijzonder. Laat de scholen de kinderen gewoon goed opvoeden, dan is een bezoek van de media geen enkel probleem.

Zoals hier overigens ook is gebeurd.

En daarom is het een prima filmpje, mijns inziens. Het onderstreept mijn standpunt dat je als homo veilig naar een refo-school kunt. En dat er wel eens gedoe is dat zal ongetwijfeld. Maar dat zal ook gelden voor iemand in een rolstoel, of met rood haar, of die te dik is, of lomp, of een beetje autistisch, of een bril draagt, of sowieso altijd wat anders vindt dan de rest, of juist een sukkel is.
Plaats reactie