Soms heb je best humor, Jantje.Jantje schreef:Reageert u daar dan ook op?JCRyle schreef:Ik denk dat je hier de zaken die Ds. Fraanje weergeeft geen recht doet met de vergelijkingen die je trekt. Het gaat bij Ds. Fraanje niet over 'bovennatuurlijke' ervaringen. Wat er door en over Ds. Fraanje gezegd wordt heeft alles te maken met het bevindelijk doorleven van het geloof. Dat is niet extra-ordinair, maar dat is de praktijk van het geloofsleven. Het persoonlijk ervaren van het geloof in eigen hart en leven. Daar is een zekere mate van onderscheid in tussen mensen, maar niet op het willekeurige af. Er zit een zekere lijn die de basis in de Bijbel heeft. Je zou ook kunnen spreken over het steeds verder onderwezen worden in de geheimen van het persoonlijk geloven.Koninklijk schreef:Maar ook de geestelijke gaven, en geestelijke bovennatuurlijke ervaringen zoals die van ds fraanje, of Tongentaal, uitleg hiervan, visioenen, woorden van kennis en wijsheid, dromen, bidden voor bevrijding van demonen en voor zieken bidden en een passie en vrijheid om erover te vertellen op de plekken waar ze werken of naar school gaan.
Wat ik hier boven heb proberen te omschrijven (er is veel meer over te zeggen) moet je niet verwarren met dingen als 'tongentaal', 'vallen in de Geest', gebedsgenezingen of etc. Als je daar (het bevindelijk element van het persoonlijk geloof) meer over weten wilt, dan moet je maar even een PB sturen.

Wie weet als ik in een gekke bui ben