Zo is dat.J.C. Philpot schreef:Beste DIA,-DIA- schreef:Niet met me eens dan? De evangelischen hebben toch maar een makkelijke godsdienst, en ze zijn de wereld niet zo'n ergernis. Stel dat we een beetje opschuiven. Dan is de SGP meteen verlost van het dillemma. Waarom dan zo vasthouden aan die oude-mannetjes-traditie? Zeg eens eerlijk? Dat is toch ook maar niks, hè?
Sommige reformatorischen hebben ook een makkelijke godsdienst. Dan kan op de manieren als "als je niet uitverkoren ben kom je er toch niet", "het moet je maar gegeven worden", of op een wettische manier wat alleen maar het vlees bevredigt.
Laten we dus niet te snel afgeven op evangelischen, maar onszelf beproeven of we in het geloof zijn.
Mooie en interessante websites [2]
Re: Mooie en interessante WEBSITES 2
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Is dit een vraag aan de mods? Ik denk dat je gelijk hebt nl.WimA schreef: DIA heeft gelijk dat het gewoon ongereformeerd is. Punt. En gevaarlijk. Punt. Zou van dit forum geweerd moet worden. Punt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- J.C. Philpot
Specifiek over (de boodschap van) Nick Vujicic: ik maak me inderdaad zorgen over de vermenging van polulaire psychologie en de bijbel die hier lijkt plaats te vinden. Ook als ik de website http://www.attitudeisaltitude.com lees.WimA schreef:Wat denken jullie van deze quotes?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ja... we weten het goed. Soms misschien wel té goed. Leidelijkheid ja...J.C. Philpot schreef:Beste DIA,-DIA- schreef:Niet met me eens dan? De evangelischen hebben toch maar een makkelijke godsdienst, en ze zijn de wereld niet zo'n ergernis. Stel dat we een beetje opschuiven. Dan is de SGP meteen verlost van het dillemma. Waarom dan zo vasthouden aan die oude-mannetjes-traditie? Zeg eens eerlijk? Dat is toch ook maar niks, hè?
Sommige reformatorischen hebben ook een makkelijke godsdienst. Dan kan op de manieren als "als je niet uitverkoren ben kom je er toch niet", "het moet je maar gegeven worden", of op een wettische manier wat alleen maar het vlees bevredigt.
Laten we dus niet te snel afgeven op evangelischen, maar onszelf beproeven of we in het geloof zijn.
En daar zitten we van nature allemaal best op ons gemak.
Tenzij... Dat we van Boven de rust opgezegd krijgen.
Dan hoeven inderdaad geen oog buiten onszelf te slaan.
Ik moet hier helaas mezelf weer aanklagen, dat ik te veel afgeleidt wordt.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hij is er ook weer niet heel geheimzinnig over. Ik vind het enger als pop psychologie gepresenteerd wordt als Bijbels (of als zonder onderbouwing een bepaalde politieke visie zo wordt gepresenteerd of een visie op kunst)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- MarthaMartha
Het moge duidelijk zijn dat ik niet alles wat samenhangt met hem heb gelezen, ik heb diverse filmpjes met zijn getuigenis gezien en ben daarvan onder de indruk.J.C. Philpot schreef:Specifiek over (de boodschap van) Nick Vujicic: ik maak me inderdaad zorgen over de vermenging van polulaire psychologie en de bijbel die hier lijkt plaats te vinden. Ook als ik de website http://www.attitudeisaltitude.com lees.WimA schreef:Wat denken jullie van deze quotes?
Simpel omdat het beschamend is dat ik zo vaak opstandig kan zijn of vragen kan hebben over Gods leiding. Omdat ik eigenlijk van binnen ook bang ben om te zeggen "Heere, neem me waar U me hebben wilt en hoe", omdat ik vanbinnen bang ben voor de consequenties... stel dat Hij zegt: Ga dan maar naar Timboektoe..... En hier zie ik iemand die zijn leven stelt in Gods handen, die zegt: als ik voor een ziel tot zegen kan zijn dan is dat het missen van armen en benen waard.....
Wees nou eens eerlijk..... oké, we zijn het dan niet eens met deze Nicky, maar dan op onze eigen rechtzinnig manier, durf jij het na te zeggen? Heb je je armen en benen over voor het behoud van andermans ziel?
Het is bizar om te zien hoe een getuigenis van Gods grootheid uiteindelijk leidt naar een wegwensen van het forum.
Kunnen we weer achterover leunen in ons gezapig christendom waarin we gelukkig niet te veel hoeven.
Ik weet weer waarom ik regelmatig de balen heb van het forum (oké, er zijn ook anderen)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Je kunt ook vragen: heb je je armen en benen over voor het behoud van je eigen ziel? Als het erop aan komt hebben we niks voor over, voor niemand. Dus terecht dat je die scherpe vraag stelt.MarthaMartha schreef:
Wees nou eens eerlijk..... oké, we zijn het dan niet eens met deze Nicky, maar dan op onze eigen rechtzinnig manier, durf jij het na te zeggen? Heb je je armen en benen over voor het behoud van andermans ziel?
Ik weet weer waarom ik regelmatig de balen heb van het forum (oké, er zijn ook anderen)
En wat betreft de balen: het gras lijkt ook in forumland, elders altijd groener

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
Tja, MM, bij sommige is het een weg om vooral naar andermans foute dogma's te kijken om hun eigen verdoemelijkheid wat op te poetsen. Ik ben niet bekeerd, maar hij zeker niet, dus is het met mij nog niet zo erg....MarthaMartha schreef:Het moge duidelijk zijn dat ik niet alles wat samenhangt met hem heb gelezen, ik heb diverse filmpjes met zijn getuigenis gezien en ben daarvan onder de indruk.J.C. Philpot schreef:Specifiek over (de boodschap van) Nick Vujicic: ik maak me inderdaad zorgen over de vermenging van polulaire psychologie en de bijbel die hier lijkt plaats te vinden. Ook als ik de website http://www.attitudeisaltitude.com lees.WimA schreef:Wat denken jullie van deze quotes?
Simpel omdat het beschamend is dat ik zo vaak opstandig kan zijn of vragen kan hebben over Gods leiding. Omdat ik eigenlijk van binnen ook bang ben om te zeggen "Heere, neem me waar U me hebben wilt en hoe", omdat ik vanbinnen bang ben voor de consequenties... stel dat Hij zegt: Ga dan maar naar Timboektoe..... En hier zie ik iemand die zijn leven stelt in Gods handen, die zegt: als ik voor een ziel tot zegen kan zijn dan is dat het missen van armen en benen waard.....
Het is bizar om te zien hoe een getuigenis van Gods grootheid uiteindelijk leidt naar een wegwensen van het forum.
Kunnen we weer achterover leunen in ons gezapig christendom waarin we gelukkig niet te veel hoeven.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wij willen niks en wij hoeven ook niks.
Het is de Heere, die ons achter zich aan trekt in Zijn weg die Hij wil dat wij zullen gaan.
Het wonder wordt dan: "Want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht".
In datzelfde hoofdstuk Math.11 zegt Hij trouwens ook nog: "Leert van Mij dat Ik zachtmoedig en nederig van hart ben".
Het is de Heere, die ons achter zich aan trekt in Zijn weg die Hij wil dat wij zullen gaan.
Het wonder wordt dan: "Want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht".
In datzelfde hoofdstuk Math.11 zegt Hij trouwens ook nog: "Leert van Mij dat Ik zachtmoedig en nederig van hart ben".
Moet dit van het forum geweerd worden?Mara schreef:Is dit een vraag aan de mods? Ik denk dat je gelijk hebt nl.WimA schreef: DIA heeft gelijk dat het gewoon ongereformeerd is. Punt. En gevaarlijk. Punt. Zou van dit forum geweerd moet worden. Punt.
Welnee!
Als we alleen maar iets kunnen leren van mensen waar we het voor de volle 100% mee eens kunnen zijn, dan leren we maar bitter weinig, ben ik bang. Punt.
MarthaMartha schreef:Het is bizar om te zien hoe een getuigenis van Gods grootheid uiteindelijk leidt naar een wegwensen van het forum. Kunnen we weer achterover leunen in ons gezapig christendom waarin we gelukkig niet te veel hoeven.
Ik moet zeggen, jullie durven wel veel. Waarom reageren jullie niet inhoudelijk op de kritiek?Jolanda schreef:Tja, MM, bij sommige is het een weg om vooral naar andermans foute dogma's te kijken om hun eigen verdoemelijkheid wat op te poetsen. Ik ben niet bekeerd, maar hij zeker niet, dus is het met mij nog niet zo erg....
Deze man is niet eens christelijk te noemen. Zie de site, zie de quote's.
Mijn reactie kwam voort omdat men DIA werd geadviseerd: "Schei nou toch eens uit joh." bij het uitten van zijn kritiek. Terwijl er werd geadviseerd om e.e.a te onderzoeken alvorens te omarmen. e.e.a oppervlakkig bekijkend is het geen passend evangelistatie materiaal. Terwijl het - zie hiervoor dit topic - daarvoor wel wordt gebruikt.eilander schreef:Moet dit van het forum geweerd worden?Mara schreef:Is dit een vraag aan de mods? Ik denk dat je gelijk hebt nl.WimA schreef: DIA heeft gelijk dat het gewoon ongereformeerd is. Punt. En gevaarlijk. Punt. Zou van dit forum geweerd moet worden. Punt.
Welnee!
Als we alleen maar iets kunnen leren van mensen waar we het voor de volle 100% mee eens kunnen zijn, dan leren we maar bitter weinig, ben ik bang. Punt.
En dat er bitter weinig kennis is en geleerd wordt blijkt wel uit het omarmen van dit soort filmpjes.
- J.C. Philpot
Daar ben ik het mee eenseilander schreef:Als we alleen maar iets kunnen leren van mensen waar we het voor de volle 100% mee eens kunnen zijn, dan leren we maar bitter weinig, ben ik bang. Punt.

We zijn meestal zo zwart wit, dat iets of iemand 100% goed of 100% fout is. Dat is echter zelden het geval.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Evangelisatiemateriaal is vrij breed natuurlijk. Paulus gebruikte heidense filosofen en een altaar voor een onbekende God in Athene. Als je uiteindelijk maar tot je punt komt en dat punt is de Heere Jezus en zijn leven, sterven en opstanding. We moeten inderdaad uitkijken voor een Christendom zonder Christus, waarbij we gericht zijn op de leegte vullen in mensen, zonder dat we er om geven waarmee het gevuld wordt. We moeten er ook voor uitkijken dat we alles wat niet rechtstreeks van God komt als waardeloos achten.WimA schreef:Mijn reactie kwam voort omdat men DIA werd geadviseerd: "Schei nou toch eens uit joh." bij het uitten van zijn kritiek. Terwijl er werd geadviseerd om e.e.a te onderzoeken alvorens te omarmen. e.e.a oppervlakkig bekijkend is het geen passend evangelistatie materiaal. Terwijl het - zie hiervoor dit topic - daarvoor wel wordt gebruikt.eilander schreef:Moet dit van het forum geweerd worden?Mara schreef:Is dit een vraag aan de mods? Ik denk dat je gelijk hebt nl.WimA schreef: DIA heeft gelijk dat het gewoon ongereformeerd is. Punt. En gevaarlijk. Punt. Zou van dit forum geweerd moet worden. Punt.
Welnee!
En dat er bitter weinig kennis is en geleerd wordt blijkt wel uit het omarmen van dit soort filmpjes.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Ik zou zeggen, JIJ durft nogal. Kan, MAG jij in zijn hart kijken?WimA schreef: Ik moet zeggen, jullie durven wel veel. Waarom reageren jullie niet inhoudelijk op de kritiek?
Deze man is niet eens christelijk te noemen. Zie de site, zie de quote's.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.