Ik heb niets anders gezegd dan dat ik niet beter weet dan dat de wetenschappelijk medewerker binnen een half jaar vertrokken was. Dat bleek onjuist, en dat heb ik ook zonder meer toegegeven.
Ik wil niet pietluttig doen, maar ik heb nu voor het eerst gelezen dat een medewerker van de GBS een wetenschappelijke opleiding heeft afgerond. Dat heb ik op de website niet kunnen vinden. Daar heb ik ook gekeken. Daarnaast heb ik gegoogled. Dan heb ik mijns inziens wel genoeg onderzoek verricht. Ik lees ook het blad van de GBS, zij het met enige vertraging, daar ben ik het niet in tegengekomen, maar ik kan het hebben overgeslagen.
Daarnaast werd op dit forum een verband gelegd tussen de pabo en de gevraagde wetenschappelijke opleiding.
Ik zet even op een rijtje wat ik hierover beweerd heb.
Er is voor zover ik weet echt geen wetenschapper bij de GBS werkzaam. Zelfs geen hbo-theoloog.
Ik blijf mij verbazen. De kennis van een duo afleiden uit hun familiebanden is op zich al raadselachtig. Maar een pabo-opleiding in dit verband als wetenschappelijk kwalificeren is zelfs voor de academische pabo nogal twijfelachtig. Een wetenschappelijk medewerker moet minstens academisch gevormd zijn en bij voorkeur gepromoveerd.
Ik houd het er vooralsnog op dat er geen deskundigen bij de GBS werken. Of dat aan het toelatingsbeleid of aan het gebrek aan animo ligt, laat ik maar in het midden.
Maar voor het overige gebruiken beiden geen academische titel, dus ik ga ervan uit dat ze daarover ook niet beschikken. Dan kun je toch geen wetenschappelijk medewerker zijn? De heer Bremmer is wel masterstudent Theologie, dat wel.
Waar is dat aangetoond? Niet dat ik perse vind dat een wetenschappelijk diploma alles zegt. Maar voor een wetenschappelijk medewerker is dat toch wel een minimumvereiste.
Vervolgens wat Zonderling schrijft:
Ik blijf mij verbazen... maar dan hoe het mogelijk is dat iemand die geen enkele kennis heeft van de achtergrond en opleiding van de medewerkers zich aanmeet daar een oordeel over te vellen en meermalen in dit topic aperte onwaarheden te plaatsen. De wetenschappelijk medewerker van de GBS is overigens inderdaad academisch gevormd en afgestudeerd in de theologie. Jongere wees hier ook al op. Blijf dan hier geen onwaarheden spuien...
Dit is gewoon onjuist.
En ik lees nog graag op welke stellingname ik terug zou moeten komen. Dat zal ik dan graag doen. Welke informatie die er was (behalve dan kennelijk in het blad Standvastig) heb ik niet gelezen? Het geldt voor ieder topic overigens, dat ik niet alle informatie die daarover beschikbaar is, gelezen heb.
Mijn stelling is, dat ik hierover geen stelling heb ingenomen, maar alleen heb gemeld dat bij mijn weten de GBS geen wetenschappelijk medewerkers heeft. Dat is ook een periode zo geweest, en als dat nu anders is, dan is dat mooi. Daarbij neem ik alles wat Zonderling beweert bovendien ook nog eens klakkeloos aan, voor alle duidelijkheid.
Het zou mooi zijn als deze dingen gewoon helder zouden zijn op de website van de GBS. En ik heb in de afgelopen jaren geen wetenschappelijke artikelen in het blad Standvastig gelezen. Maar dat gaat dan misschien weer komen.