Ons probleem wordt niet aangewezen!Oorspronkelijk gepost door PimUiteraard begin ik met de Geest. Alleen (Joh 3) wij ervaren Hem wel, maar weten niet vanwaar Hij komt en waar Hij heen gaat.Oorspronkelijk gepost door MVJe begint toch ook met de Geest.Oorspronkelijk gepost door PimGod werkt met Zijn Geest door de prediking en in die prediking worden onze moeiten en lasten aangewezen en worden wij allen opgeroepen 'Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt'.Oorspronkelijk gepost door MV
Vertel mij is waar het volgens jouw dan op aan komt?, voordat je deze naar mijn idee vreemde stelling gebruikt!
En dat iedere keer weer. Want een leven met Christus is een strijdend leven. Pas als we het geloof in Christus beoefenen zullen we Paulus bijvallen: ik ellendig mens wie zal mij verlossen van het lichaam dezes doods? Ellendekennis komt pas echt tot zijn recht als de Zonne der gerechtigheid in ons leven schijnt.
Maar het is ook een overwinnend leven, namelijk vanuit de kracht van Zijn opstanding! De overwinning is al behaald. alleen is het niet altijd feest.
Achteraf zullen we terug zien op Gods liefde waarmee Hij ons telkens weer trok en tot ons sprak door (de prediking van) Zijn Woord.
Het vreemde vindt ik dat je aan wil geven dat in principe iedereen vermoeid en belast is en dat diet tekst dus op iedereen van toepassing is. Hier wordt juist de separatie gebruikt. Dus niet de niet vermoeiden en belasten! De Bijbel zou anders toch kunnen zeggen: Komt herwaarts allemaal!
In die nodiging wordt ons probleem nogmaals aangewezen. De vertaling had ook kunnen zijn namelijk: Komt allen tot mij die tot vermoeidheid arbeidt en die belast zijt.
Dat is dus geen kenmerk waar je eerst (ook al is het door genade) aan moet voldoen, maar een vaststaand feit.
[Aangepast op 1/9/05 door Pim]
Er wordt gezegd wie er moeten komen!