Oppervlakkigheid

Unionist

Bericht door Unionist »

Beste MV,

Jezus zei: Kom! En Levi kwam, uit gehoorzaamheid.

De vader van de maanzieke knaap ging: om de genezing van zijn zoon.

Zacheüs wilde Jezus wel zien.

De kinderen werden door hun ouders gebracht, ze gingen niet eens zelf.

Bartimeüs wilde zijn geacihtsvermogen terug.

Waarom lees ik bij hen niets over berouw en zonde? Waarom stuurde Jezus hen niet weg?

Jezus stuurde zelfs de rijke jongeling niet weg!
MV

Bericht door MV »

Oorspronkelijk gepost door memento
Oorspronkelijk gepost door MV
Oorspronkelijk gepost door refo
Als je dat maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, wordt het vanzelf waar.
Waarom zou ik mezelf bedriegen?
Ik lees allemaal topics over geloof en geloof, maar zelden over schuld en zonde, laat staan over zelfonderzoek
Door geloof worden we zalig, niet door zelfonderzoek en ellendekennis. Ellendekennis is een noodzakelijk kwaad, wat meestal nodig is om een mens tot geloof te dwingen. Ellendekennis is niet iets om te vertroetelen, het is erg genoeg dat we van nature zo dwaas zijn dat we onze ellende niet zien.
Vindt je het dan eigenlijk maar onzin om je eigen ellende recht te kennen?
HC de eerste zondagen??
MV

Bericht door MV »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Beste MV,

Jezus zei: Kom! En Levi kwam, uit gehoorzaamheid.

Krachtdadige inwendige roeping!

De vader van de maanzieke knaap ging: om de genezing van zijn zoon.

In het geloof om tijdelijke zegen!

Zacheüs wilde Jezus wel zien.

Uit nieuwsgierigheid of zielsbehoefte (dat zegt de Bijbel niet)!

De kinderen werden door hun ouders gebracht, ze gingen niet eens zelf.

Om tijdelijke zegen

Bartimeüs wilde zijn geacihtsvermogen terug.

Om tijdelijke zegen, het werdt hem tot eeuwige zegen

Waarom lees ik bij hen niets over berouw en zonde? Waarom stuurde Jezus hen niet weg?

Jezus stuurde zelfs de rijke jongeling niet weg!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Als je dat maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, wordt het vanzelf waar.
Waarom zou ik mezelf bedriegen?
Ik lees allemaal topics over geloof en geloof, maar zelden over schuld en zonde, laat staan over zelfonderzoek
Door geloof worden we zalig, niet door zelfonderzoek en ellendekennis. Ellendekennis is een noodzakelijk kwaad, wat meestal nodig is om een mens tot geloof te dwingen. Ellendekennis is niet iets om te vertroetelen, het is erg genoeg dat we van nature zo dwaas zijn dat we onze ellende niet zien.
HC de eerste zondagen??
Het is een weg/manier, niet een doel. Net als de verlossing. De leven in dankbaarheid, dat is het doel! Tot eer van God leven.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
memento

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door MV Waarom zou ik mezelf bedriegen?
HC de eerste zondagen??
Het is een weg/manier, niet een doel. Net als de verlossing. De leven in dankbaarheid, dat is het doel! Tot eer van God leven.
Juist, dát bedoelde ik
MV

Bericht door MV »

Oorspronkelijk gepost door MV Waarom zou ik mezelf bedriegen?
HC de eerste zondagen??
Ik zie het ook niet als doel! Wel als noodzakelijk (niet noodzakelijk kwaad) en nuttig.
edan

Bericht door edan »

Memento, verklaar jij mij die tekst dan eens uit Zef.3:12
Maar ik zal in het midden van u doen overblijven een ellendig en arm volk; die zullen op den Naam des HEEREN betrouwen.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door memento Door geloof worden we zalig, niet door zelfonderzoek en ellendekennis. Ellendekennis is een noodzakelijk kwaad, wat meestal nodig is om een mens tot geloof te dwingen. Ellendekennis is niet iets om te vertroetelen, het is erg genoeg dat we van nature zo dwaas zijn dat we onze ellende niet zien.
HC de eerste zondagen??
Ik zie het ook niet als doel! Wel als noodzakelijk (niet noodzakelijk kwaad) en nuttig.
Dan moet ons gebed (en dat van ambtsdragers) toch zijn om kracht en geloof om Gods beeld te vertonen? 'o Zoon maak ons Uw beeld gelijk?' En niet of we onze ellende mogen/moeten zien of zo. Als God ons geloof en kracht schenkt maakt Hij wel uit via welke weg en dan zien we vanzelf wel of dat zal zijn 'getrokken door Zijn liefde' of 'vermaand door Zijn wet'. Waarbij het eerste je nog dieper weg doet smelten dan het tweede, vind ik.....
Hartelijke groet,

Pim.

memento

Bericht door memento »

Sja, en ik noem het noodzakelijk kwaad, omdat wij nogal het risico lopen om de ellendekennis te verheffen bóven de verlossing. Of in andere woorden: Bijna heel de preek te vullen met de mens en zn ellendekennis, en maar een heel klein gaatje overhouden voor Christus en de verlossing die in Hem te vinden is.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door edan
Maar ik zal in het midden van u doen overblijven een ellendig en arm volk; die zullen op den Naam des HEEREN betrouwen.
betrouwen = geloof

Dat is niet het bekommerde volk wat zich nergens toe durft rekenen, maar dat zijn mensen die zichzelf kennen EN GOD HUN VADER.

Arm en ellendig, omdat je flink de balen hebt van jezelf. (ken je dat?)

Maar betrouwend op de God, die in Christus hun Vader is! (ken je dat?)
Hartelijke groet,

Pim.

edan

Bericht door edan »

Sorry Pim, maar ik vindt dat niet echt nette praat omdat je zo baaldt van jezelf
Ook na ontvangen genade hebben wij een zondig bestaan. (ken je dat?)
MV

Bericht door MV »

betrouwen = geloof

Dat is niet het bekommerde volk wat zich nergens toe durft rekenen, maar dat zijn mensen die zichzelf kennen EN GOD HUN VADER.

Arm en ellendig, omdat je flink de balen hebt van jezelf. (ken je dat?)

Maar betrouwend op de God, die in Christus hun Vader is! (ken je dat?)
Maar Ik zal in het midden van u doen overblijven een ellendig46) en arm volk;47) die zullen op den Naam des HEEREN betrouwen.48)

46) een ellendig
Ten aanzien dat Ik het wel terdege zal gekastijd en vernederd hebben
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Sorry Pim, maar ik vindt dat niet echt nette praat omdat je zo baaldt van jezelf
Waarom zou ik nette praat over mezelf moeten doen? Waarom zou ik andere bewoordingen dan mijn eigen gevoelens moeten gebruiken, dit geeft de realiteit weer: ik baal dagelijks van mezelf.
Hartelijke groet,

Pim.

jacob

Bericht door jacob »

als je goed leest zegt pim dat
edan

Bericht door edan »

Ok duidelijk, baal dan maar veel vanjezelf
en vraag dan maar om ontdekkend licht.
Plaats reactie