Floppy schreef:MoesTuin schreef:Vroeger heel vroeger, zong Janneke Slagter o.a onderstaande lied
Het is te vinden op You Tube ook, als je als zoek opdracht "Janneke Slagter" intikt.
Het is spijtig dat het niet rechtstreeks geplaats mag worden, het is het filmpje van ruim 13 minuten, waar Janneke Slagter vier pracht liederen zingt, waaronder onderstaande Lied, onder begeleiding toen van Arie Pronk
Kan het niet laten om het hier te delen, zo Waar.
Een Waarheid voor de wereld, voor ongelovigen, voor gelovigen.
... [lied geknipt, zie hierboven] ....
Wat zou ik daar graag meer uit willen leven, MoesTuin.
Hallelujah, geprezen zij het Lam - die niet voor geweldige mensen, maar voor ons
toen wij nog zondaars waren sterven wilde....
Dat geldt voor mij ook Floppy, ik ben een mens met vallen en opstaan en niets waard, maar in Hem en door Hem alles in en uit Hem, kunnen we sterk zijn, we zijn krachtig in Hem in Hem alleen.
Van ons zelf zijn we niets.
Maar daar stopt het niet, luister de liederen maar......
Zie alleen op de Heere Jezus Christus. (denk aan Petrus die zijn ogen afhield van Jezus en letterlijk zonk in het water)
Er zijn zoveel invloeden van mensen en omstandigheden, die je van Hem willen aftrekken, van alle kanten, zelfs van kanten waarvan je het niet verwacht.
Dat zijn soms heel pijnlijke ontdekkingen.
Maar als je door Hem ontdekt wordt, gegrepen wordt, je ogen geopend worden.....een Hoopvolle Toekomst wacht je.... Zie op Hem alleen en verwacht het niet van mensen.
Ken Hem in al uw wegen en Hij zal u paden recht maken
en ken de vruchten van de Heilige Geest in Liefde en Geduld en volhardt tot het einde.
De Heere is een helper voor een ieder die Hem aanroept.
Psalm 46 : 1
God is een toevlucht voor de Zijnen,
Hun sterkt', als zij door droefheid kwijnen;
Zij werden steeds Zijn hulp gewaar,
In zielsbenauwdheid, in gevaar;
Dies zal geen vrees ons doen bezwijken,
Schoon d' aard' uit hare plaats mocht wijken;
Schoon 't hoogst gebergt', uit zijne steê,
Verzet wierd in het hart der zee.