Dat zijn valide argumenten. Dat is de reden dat we er bij aanwezig zijn als onze oudste dochter compjoetert. De PC staat dan ook in de huiskamer. Visite of oppas blijven wat mij betreft met hun tengels van de PC af, tenzij ik er bij ben.Oorspronkelijk gepost door Pim
Dat je met filter niet zou zondigen tegen welk gebod dan ook zegt niemand, we moeten inderdaad blijven benadrukken dat de zonde in ons zit, dat we zonde zijn! Maar dit is geen argument tegen filtering, maar een argument tegen een onheuse gevolgtrekking.
Omdat je gezin uit meerdere leden bestaat? Omdat je misschien wel eens visite of oppas in huis hebt?Oorspronkelijk gepost door wim
Als je niet de neiging hebt om de troep op te zoeken, waarom dan extra geld uitgeven voor een gefilterd internet?
Omdat je niet weet welke neigingen er allemaal in je op kúnnen komen? Of als je dat wél weet, misschien is dat juist een argument om het juist te nemen, omdat je weet dat er neigingen latent aanwezig zijn (geneigd tot alle kwaad!)?
Dus.... ook zonder filter kan het zijn dat je het gevaar onderkent en er iets tegen doet. Sociale controle werkt volgens mij nog altijd het beste in dit soort gevallen.