In memoriam
Re: In memoriam
Een koningin moest gisteren deze aarde verlaten.
Memento Mori.
Memento Mori.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Johann Gottfried Walther
Voor de dood is iedereen gelijk. En na de dood, God ontmoeten.-DIA- schreef:Een koningin moest gisteren deze aarde verlaten.
Memento Mori.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Nou, over dat eerste spreekt de Heidelbergse Catechismus in Zondag 16 toch heel anders.
Nu Christus voor ons gestorven is, waarom moeten wij dan nog sterven?
Onze dood is geen betaling voor onze zonden, maar alleen een afsterven van de zonden en een doorgang tot het eeuwige leven.
Sterven is niet het zelfde voor gelovige of ongelovige nee, maar was ook niet wat ik schreef/bedoelde. Maar koningin moet sterven, en een zwerver ook.DDD schreef:Nou, over dat eerste spreekt de Heidelbergse Catechismus in Zondag 16 toch heel anders.
Nu Christus voor ons gestorven is, waarom moeten wij dan nog sterven?
Onze dood is geen betaling voor onze zonden, maar alleen een afsterven van de zonden en een doorgang tot het eeuwige leven.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Dat je dat niet bedoelde, neem ik onmiddellijk aan. Maar opmerkelijk blijft het wel.
- Dodo
-
Heeft iemand nog preken van hem ?calvinklein schreef:Ds. T.M. van Dijk is vannacht overleden.
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... bled=false
Ik heb 1 preek van hem, digitaal.GerGem schreef:Heeft iemand nog preken van hem ?calvinklein schreef:Ds. T.M. van Dijk is vannacht overleden.
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... bled=false
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mevr. Visscher (Amersfoort) is vanmorgen overleden (vrouw van Ds Visscher)
Morgen ben ik aanwezig bij de herdenkingsdienst van Piet van den Hoek, ridder in de Militaire Willemsorde. Met zijn overlijden is één van de laatste verzetshelden heengegaan. Ik herinner me hoe hij bij de plaatselijke dodenherdenking op 4 mei meer dan ééns vertelde hoe ze in de dodencel psalm 43 zongen: Dan ga ik op tot Gods altaren. Veel later dan zijn makkers van destijds gaat hij alsnog op tot Gods altaren.
-
De vrouw van ds. Schreuder (GG Rijssen) is overleden.
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... &start=660Eveline de Pater schreef:De vrouw van ds. Schreuder (GG Rijssen) is overleden.
Overleden Eerw Heer L Stuurman uit Rotterdam (88 jaar)
ging tot voor kort nog voor in de HHK
Liefdevolle en gunnende voorganger
Was hij ook geen voorganger in een 'vrije gemeente"?HHKtE schreef:Overleden Eerw Heer L Stuurman uit Rotterdam (88 jaar)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«