Het duurde even, maar eindelijk zie je het dan toch inAfgewezen schreef:Twitter is trouwens wel handig: twitteren met de wijkagent.

Het duurde even, maar eindelijk zie je het dan toch inAfgewezen schreef:Twitter is trouwens wel handig: twitteren met de wijkagent.
Voor 'even wat afspreken' met je collega's, als uren ruilen daar had ik MSN voor. Dit bestaat niet meer, en is nu Skype. Met de omzetting van MSN naar Skype is wat fout gegaan, zodat ik nu geen van beide neer heb, en ik moet zeggen dat ik het beslist niet mis.lien75 schreef:Zelf wel sinds kort....Facebook. Alleen heel besloten. En alleen mensen die we persoonlijk kennen. Waarom? De kinderen komen op een leeftijd dat ze erop gaan. Toch wel handig als je weet hoe zulke dingen dan werken. Om ze hier beter in te begeleiden. Actief binnen jeugdwerk. Je krijgt een aardig inkijkje wat er zoal speelt bij jongeren en waar zij zich mee bezig houden. Inmiddels zijn we er achter dat dat voor het grootste deel aan je oog onttrokken wordtDus de laatst genoemde reden gaat al niet meer op!
Zelf zijn we er dus ook niet erg actief in. Enorm tijdrovend. Maar dat kan een forum ook zijn....We gebruiken het vooral praktisch. Avondje oppas regelen? Via FB heb je de zaken sneller geregeld. En inderdaad veel dingen worden door kennissen/familie vaak per FB verspreid... Aan de andere kant. Als we het niet zouden hebben. Zouden we het dan heel erg missen? Ik geloof van niet.
Toch is dat een gevaarlijk argument.dennis schreef:Ik heb geen Facebook en begin er ook niet aan, vooral ook omdat ik overal om me heen hoor dat het verschrikkelijk veel tijd opslokt... En ik kan (en moet) mijn tijd beter besteden.
Ik heb het wel, en het slokt heus niet heel veel tijd op. Het is maar hoe je het gebruikt.dennis schreef:Ik heb geen Facebook en begin er ook niet aan, vooral ook omdat ik overal om me heen hoor dat het verschrikkelijk veel tijd opslokt... En ik kan (en moet) mijn tijd beter besteden.
Wat 'n onzin. Dat hangt helemaal van jezelf af.dennis schreef:Ik heb geen Facebook en begin er ook niet aan, vooral ook omdat ik overal om me heen hoor dat het verschrikkelijk veel tijd opslokt... En ik kan (en moet) mijn tijd beter besteden.
Posthoorn schreef:Wat 'n onzin. Dat hangt helemaal van jezelf af.dennis schreef:Ik heb geen Facebook en begin er ook niet aan, vooral ook omdat ik overal om me heen hoor dat het verschrikkelijk veel tijd opslokt... En ik kan (en moet) mijn tijd beter besteden.
huisman schreef:Posthoorn schreef:Wat 'n onzin. Dat hangt helemaal van jezelf af.dennis schreef:Ik heb geen Facebook en begin er ook niet aan, vooral ook omdat ik overal om me heen hoor dat het verschrikkelijk veel tijd opslokt... En ik kan (en moet) mijn tijd beter besteden.
Vr.8. Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
Antw. Ja wij ; tenzij dan dat wij door den Geest Gods wedergeboren worden
henriët schreef:Dat is dan ook wel weer behoorlijk stellig Wilhelm.Wilhelm schreef:Ik weet niet hoe het komt. Maar als FB loze mensen het zo uitdragen dat ze het allemaal zo verschrikkelijk en zondig vinden moet ik altijd denken aan Lukas 18 vers 11.
Maar mensen zonder FB kùnnen soms overkomen alsof ze het beter doen en vooral weten hoe fout en hoe slecht het is.
Nu,
ik zou dan graag eens aan de andere kant van het bootje gaan willen hangen.
Via fb heb ik enorm goede gesprekken met mensen waar we al jaren goede, hechte vriendschap mee hebben, maar door verhuizing minder vaak bij elkaar komen.
Het hangt er maar van af hoe en waarvoor je het gebruikt. Maar ik denk dat je met fb juist heel mooie dingen kunt doen.
@ huisman.. je vraag en antwoord geldt op elk levensterrein, t/m forummen toe..
Persoonlijk vind ik dat een dooddoener op een antwoord als 'dat iets van jezelf af kan hangen'.
Ook na wedergeboorte hebben we als mens de verantwoordelijkheid onze tijd op een juiste manier in te vullen. En ook dan blijft het een strijd.
Geneigd tot alle kwaad.. tot onze dood toe.. Maar... Hij wil Zijn schapen onderwijs geven, voeden en weiden.. en leiden..